E46 - kolejne podejście do zakupu ;-)

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#11

Post autor: yampik »

yampik pisze:przedlift:
2.0 150 (m52)
2.5 170 (m52)
2.8 193 (m52)
3.0 231 (m54)

polift i w przejściowym przedlifcie (ok 2001 roku)
2.2 170 (m54)
2.5 192 (m54)
3.0 231 (m54)
320i/Ci 1991 R6 24 110 (150)/ 5900 190/ 3500 M52TU B20 1998–2000 9,9 s Sedan/Kombi/Coupe/Compact
320i/Ci 2171 R6 24 125 (170)/ 6100 210/ 3500 M54 B22 2000–2007 8,0 s Sedan/Kombi/Coupe/Cabrio
323i/Ci 2494 R6 24 125 (170)/ 5500 245/ 3500 M52TU B25 1998–2000 8,0 s Sedan/Coupe/Cabrio
325i/Ci/ti/xi 2494 R6 24 141 (192)/ 6000 245/ 3500 M54 B25 2000–2007 7,2 s Sedan/Kombi/Coupe/Cabrio/Compact
328i/Ci 2793 R6 24 142 (193)/ 5500 280/ 3500 M52TU B28 1998–2000 7,0 s Sedan/Kombi/Coupe
330i/Ci/xi 2979 R6 24 170 (231)/ 5900 300/ 3500 M54 B30 2000–2007 6,5 s Sedan/Kombi/Coupe/Cabrio
powyżej masz czasy do setki dla sedana w manu. do automatu średnio + 1sek.
dokładnie możesz sobie posprawdzać

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/e46/sedan/
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#12

Post autor: Samniewiemkto »

Dodam jeszcze że 3.0 M54 doszło w drugiej połowie 2000 roku i jeśli trafisz gdzieś starszego przedlifta z tym silnikiem to na 100% jest po swapie. Jedyny wariant z automatem który nie kastruje osiągów w sposób drastyczny to 330i. Najlepiesza opcja dla ciebie: poliftowe 320/325i w sedanie lub kombi, może być z LPG jeśli jest z pewnego źródła. Wtedy tylko wyjdziesz na plus. Ale takie samochody bywają drogie.
Siwiutki
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 9 kwie 11, 18:50
BMW: szukam e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Wlkp.

#13

Post autor: Siwiutki »

SUPER! Dziękuję bardzo za tyle wiedzy w tak krótkim czasie :-) Teraz muszę to przetrawić i zdecydować, choć zapewne wybór to jedno, a oferty sprzedaży to drugie. Pewnie bez kompromisu się nie obejdzie.
Na pewno wolałbym kupić bez gazu i potem ew. zrobić to po swojemu, gdybym zamierzał jeździć długo. Chociaż przy moich przebiegach instalacja LPG zwracała by się bardzo dłuuuuugo ;-)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Larry
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 14 lip 16, 11:00
BMW: 330iA
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#14

Post autor: Larry »

Siwiutki pisze: Chociaż przy moich przebiegach instalacja LPG zwracała by się bardzo dłuuuuugo ;-)
Zależy jaki motor wybierzesz. :)
Siwiutki
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 9 kwie 11, 18:50
BMW: szukam e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Wlkp.

#15

Post autor: Siwiutki »

Larry pisze:
Siwiutki pisze: Chociaż przy moich przebiegach instalacja LPG zwracała by się bardzo dłuuuuugo ;-)
Zależy jaki motor wybierzesz. :)
Co prawda, to prawda. No i zależy też jak kto jeździ :)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#16

Post autor: WKRENTEK77 »

Tu już nie chodzi o zwrot kasy za instalkę tylko o tańsza o wiele jazdę więc inwestycja w gaz tak naprawdę jest kosztem ogólnym auta .Mówię tu o osobach którym tak naprawdę gaz się nie zwróci z powodu niskich rocznych przebiegów.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

W przedlifcie już w 2000r. był silnik m54b22 i b25 i ten drugi polecam, jest optymalny z plusem :wink: do budy e46 jeżeli chodzi o pb, szczególnie, że chcesz automat. Jeżeli trafisz ładne 328i to też nie wybrzydzaj, bo to bardzo przyjemny silnik, niektórzy mówią, że mityczny :twisted:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#18

Post autor: yampik »

maniek21112 pisze:W przedlifcie już w 2000r. był silnik m54b22 i b25 i ten drugi polecam, jest optymalny z plusem :wink: do budy e46 jeżeli chodzi o pb, szczególnie, że chcesz automat. Jeżeli trafisz ładne 328i to też nie wybrzydzaj, bo to bardzo przyjemny silnik, niektórzy mówią, że mityczny :twisted:
W 328 WRZUCASZ KOLEKTOR i ze 193km robi się +/- 220 :d
Siwiutki
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 9 kwie 11, 18:50
BMW: szukam e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Wlkp.

#19

Post autor: Siwiutki »

Przeglądając ogłoszenia dość często trafiają się bogato wyposażone wersje 318i, bodajże 143KM z manualem. Wiem, że to nie R6 co prawda, ale wyposażenie co niektórych egzemplarzy robi wrażenie... Akurat te silniki uchodzą raczej za mniej udane niż te R6, ale zacząłem się zastanawiać czy mimo wszystko warto je wziąć pod uwagę, żeby skrócić czas poszukiwań auta. Niestety, nie mam aż tak dużo czasu na poszukiwania.
Mimo wszystko poprosiłbym o radę, czy w ogóle wyłączyć z poszukiwań 318i 143KM? Czy po ogarnięciu ewentualnych problemów byłaby szansa na dalszą bezawaryjną eksploatację? Czy raczej jest jak w Lidlu: co tydzień coś nowego? :-/ Pewnie to temat rzeka, ale jednak mam zaufanie do porad udzielanych na tutejszym forum i na pewno Wasze opinie pomogłyby mi podjąć odpowiednią decyzję.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#20

Post autor: Szczurson »

Jak trafisz dobrze, to będzie jeździł ładnie. Jak nie, to będziesz musiał robić, a tu koszta mogą być spore. Valvetronic potrafi być upierdliwy niestety. Kupując 318i musisz się upewnić, że nie ma problemów. Zapytaj też użytkownika Palec co robił w swojej i ile go to kosztowało.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”