E46 kolejna wymiana oleju, stuki.

makkao
Bywalec forum
Posty: 496
Rejestracja: 29 paź 14, 19:30
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Reda
VIN: CH51513

#1

Post autor: makkao »

Cześć, jestem po kolejnej wymianie oleju zalałem ponownie do mojego m54b22, Millers ee longlife 5w40, przy wymianie świec widziałem trochę syfu na pokrywie zaworów wiec zastosowałem płakanie płukanka Millers przez 15 min ze stoperem w ręku, zalałem bardzo zadki olej i najlepsze ze weszło mi do silnika 6.1 L, przy płukaniu nie było żadnych złych oznakow. Niestety borykam sie teraz z pukaniem chyba szklanek na zimnym silniku przez 2-3 sek. Dzieje sie to codziennie przy odpaleniu auta z rana, olej mam na maxa na miarce, denerwuje mnie to. Porady ?
Awatar użytkownika
Robik-m
Bywalec forum
Posty: 645
Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: E46 elite-group

#2

Post autor: Robik-m »

Ja wczoraj też robiłem wymianę oleju z płukanką. Bez stopera trwało to jakieś 35 minut. Poprzednim razem było coś koło godziny. Nic złego się nie wydarzyło. Wcześniej też miałem problem z pukaniem szklanek na zimnym silniku, ale u mnie winna była podstawa oleju. Jest to opisane w moim temacie.
Spróbuj zmienić te małe oringi na nakrętce podstawy na którą zakładasz filtr oleju. Może coś pomoże.
makkao
Bywalec forum
Posty: 496
Rejestracja: 29 paź 14, 19:30
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Reda
VIN: CH51513

#3

Post autor: makkao »

W zestawie z filtrem Mann nie było ich w zestawie w poniedziałek na pewno zmienię i zobaczę czy bedzie poprawa. Na płukance było napisane 15-20 min, nie chciałem przesadzać.
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#4

Post autor: gczarkowski1 »

Zaworek zwrotny w podstawie filtra puszcza olej spływa po dłuższym postoju i przy odpaleniu musi ponownie napełnić komorę filtra oleju to tak w prosty chłopski sposób ci napisałem
makkao
Bywalec forum
Posty: 496
Rejestracja: 29 paź 14, 19:30
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Reda
VIN: CH51513

#5

Post autor: makkao »

Czy zatem można cos "wymienić" by nie było słychać porannych stuków ?
Awatar użytkownika
Robik-m
Bywalec forum
Posty: 645
Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: E46 elite-group

#6

Post autor: Robik-m »

makkao pisze:Czy zatem można cos "wymienić" by nie było słychać porannych stuków ?
Jeśli oringi o których pisałem wcześniej nie pomogą i winny będzie zaworek zwrotny to pozostaje wymiana podstawy filtra oleju
http://e46forum.pl/pochwal-si%C4%99-showroom-f28/robik-m-e46-330i-topasblau-t3075-s80.html
http://e46forum.pl/pochwal-si%C4%99-showroom-f28/robik-m-e46-330i-topasblau-t3075-s100.html
makkao
Bywalec forum
Posty: 496
Rejestracja: 29 paź 14, 19:30
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Reda
VIN: CH51513

#7

Post autor: makkao »

Temat do zamknięcia od kilku dni wymienione wspomniane oringi i bez kłopotu ;)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

No to zamykam :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”