[E46/E90/OTHER] Błędy Inpy, VVT. Kolejny problem

michal15qaz
Posty: 9
Rejestracja: 22/12/2017, 17:04
BMW: E36 m43b16
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: FL59101
Kontakt:

[E46/E90/OTHER] Błędy Inpy, VVT. Kolejny problem

Post autor: michal15qaz » 24/01/2018, 23:35

Witajcie. Mamuśka kupiła e46 z 2004r. Lift - silnik N46B18. Wczoraj zacząłem jej robić podstawowy servis, oleje, filtry i ogolny przegląd na kanale. Do tego podpiąłem też inpę. W module silnika było 6 błędów. Po skasowaniu wracają 4. Jeden ogarnąłem, spowodowany jest spaloną grzałką sondy. Reszty nie mogę sprecyzować. Szukam w google i piszą o VVT ze do wymiany itd. Ogolnie silnik pali od strzała. Jak jest zimny to po odpaleniu obroty trzymają się ponad 1000. Zapewne jest to jakieś ssanie. Potem opadają na 700. Po zagrzaniu nie faluje ani nic, ale podczas jazdy jakoś wydaje mi się ze mało ma mocy. Moje stare M43B16 lepiej idzie z dołu niż to nowe N46. Podpowie ktoś czego dotyczą błedy ? ( tłumaczone google )



2D03 CDKDVEUB - Anulowanie regulacji DV powoduje warunki otoczenia

Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40

Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 680,00 / min
Napięcie zasilania (ub) 14,04
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 26.25 stopni C
znormalizowany kąt pedału przyspieszenia (wped) 0,00%

Nauka zakazu niższego mech. Zatrzymaj (UMA) z powodu zbyt niskiego napięcia
Warunki testu spełnione
Błąd jest obecnie niedostępny, ale jest już zapisany
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
-
-
Błąd w fazie wygaszenia

Kod błędu: 2D 03 22 25 00 00 01 28 42 B1 11 95 63 00 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------

2A61 CDKDVLRN - Zatrzymanie funkcji uczenia VVT

Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40

Miles 170730 km
Prąd silnika VVT 10,94 A
Napięcie zasilania (ub) 13,85 V
Temperatury VVT stopień wyjściowy 63,00 stopni C
Temperatura otoczenia 4,50 Grd C

nie zdobyto żadnych ataków
Warunki testu spełnione
Błąd obecnie, ale jeszcze nie zapisany (faza wygaszenia)
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
-
-
-
-

Kod błędu: 2A 61 44 01 00 00 01 28 42 B1 07 93 3F 46 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------

2C9C CDKHSVE - sonda grzewcza wzmacniacza mocy przed katalizatorem

P0030 Ogrzewany obwód grzałki czujnika tlenu (Bank 1, przed katalizatorem) - Awaria lub obwód otwarty

Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40

Miles 170730 km
Voltage LS-Heating v. Kat (uhsv) 2,91 V
Czas rozpoczęcia (tnse_u) 0,00 sek
Napięcie zasilania (ub) 1,51 V
nieznany stan środowiska 77,00 1

brak sygnału lub wartości
Warunki testu spełnione
Błąd jest obecnie dostępny i zapisany
Błąd może wykorzystać błysk lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
-
MIL
-

Kod błędu: 2C 9C E4 15 00 30 01 28 42 B1 95 00 10 4D FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------

2D0F CDKLM - Czujnik masy powietrza gorącej folii

Licznik błędów: 22
Licznik logistyczny: 40

1. zdanie środowiskowe
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 2320,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 41.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 48,24% DK
ADC HFM (adhfm) 1,27V

2. Wskaźnik środowiskowy
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 2560,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 41.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 49,81% DK
ADC HFM (adhfm) 1,41V

3. Wskaźnik środowiskowy
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 3400,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 23.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 19,22% DK
ADC HFM (ADHFM) 1,45 V

Górny próg sygnału lub krótki do dodatniego
Warunki testu spełnione
Błąd nie występuje tutaj
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
Ostatnio zmieniony 15/02/2018, 20:51 przez michal15qaz, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2785
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 25/01/2018, 0:17

Zacznij od adaptacji silniczka valvetronica, możliwe, że trzeba będzie go wymienić, jest też błąd przepływomierza
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

michal15qaz
Posty: 9
Rejestracja: 22/12/2017, 17:04
BMW: E36 m43b16
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: FL59101
Kontakt:

Post autor: michal15qaz » 25/01/2018, 7:19

Z tego co czytalem inpą adaptacji nie nie zrobie ?
Mam jeszcze iste/d ale jeszcze jej nie podlaczalem . Ista da rade ?


A, i z tego co widze z tych bledow to dobrze rozumiem ze przeplywka niedomaga powyzej 2000 tys obrotow ? Mozliwe jest to ze łapie lewe i wtedy przeplywka juz wali bledem ?

I jeszcze jedna sprawa. Jak rozroznic czy silnik chodzi na VVT czy przepustnicy ? Powinien walic bledem na desce ? Bo ogolnie deska jest czysta. Po odpaleniu pali sie check i EML ale zaraz gasną.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2785
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 25/01/2018, 7:40

Jak jest błąd to nie pracuje, ista oczywiście ma taką funkcję. Jeżeli chodzi o przepływomierz to wtedy wyrzuciło błędy, może to być również kwestia nieszczelności.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

michal15qaz
Posty: 9
Rejestracja: 22/12/2017, 17:04
BMW: E36 m43b16
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: FL59101
Kontakt:

Post autor: michal15qaz » 30/01/2018, 22:21

Witam. Odpaliłem dzis Iste. Zrobiłem adaptacje valvo. Pierwsza proba poszla z niepowodzeniem. Wzialem drugi raz i silniczek ustawił swoje pozycje. Ale.jestem zaniepokojony ponieważ cos w nim strzela albo cos pod pokrywą. Po odpaleniu i jezdzie probnej znowu wali blędami VVT. Jutro bede miał sonde to wymienie. Wrzucam screeny z inpy. Moglby ktos podpowiedziec co jest nie tak ?


https://drive.google.com/file/d/19VS-7CesGVZUlhwSNvee7LTx2S2voAyH/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1SijdPN-1UF8lonN2C7g65MudrfPOyNep/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OVn3AMI65kqU9YlB-haxCDKrmBzQ6Bae/view?usp=sharing


michal15qaz
Posty: 9
Rejestracja: 22/12/2017, 17:04
BMW: E36 m43b16
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: FL59101
Kontakt:

Post autor: michal15qaz » 04/02/2018, 9:52

Sonda zmieniona. Grzałka w starej sie spaliła i nie grzała. Do tego wyczyszczony z syfu silniczek VVT. Podobno sie go nie rozbiera mi sie udalo. W srodku syf ze szczotek + olej = wszystko zalepione. Komutator zwarty, wirnik zasyfiony. Wszystko wyczyscilem czyscikiem do hamulcow w szpreju. Wyglada jak nowy w srodku. Zaczał działac. Nie działa tak jak nowka sztuka bo szczotki juz podtarte , komutator tez i lożyska. Bedzie trzeba kupic nowy ale ten jeszcze pochodzi z 15tys km. Bledow brak, ista nic nie znajduje. Wiec git. Moze komus sie przyda. Pozdro

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2785
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 04/02/2018, 14:40

:good: szkoda, że nie zrobiłeś zdjęć.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

michal15qaz
Posty: 9
Rejestracja: 22/12/2017, 17:04
BMW: E36 m43b16
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: FL59101
Kontakt:

Post autor: michal15qaz » 04/02/2018, 14:53

Mam duzo zdjęc, wrzuce potem na server :) VVT pracuje, moc wrocila. Tylko na wolnych obrotach nierowno pracuje silnik. Po dodaniu i odpuszczeniu gazu zanim obroty sie ustabilizują to chwila mija. Po chwili tez nie jest idealnie. Troche telepie silnikiem. I nie wiem czym to jest spowodowane. Na lpg chodzi prawie idealnie, na PB nierowno. Musze zobaczyc jak bedzie przy odpietym VVT. moze to wina podtartego slimaka od VVT. Po tylu latach nie jest jak nowy i jakis luz tam sie zrobił

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2785
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 04/02/2018, 15:08

Pokaż korekty i jak pracują sondy po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

michal15qaz
Posty: 9
Rejestracja: 22/12/2017, 17:04
BMW: E36 m43b16
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: FL59101
Kontakt:

Post autor: michal15qaz » 04/02/2018, 15:11

ObrazekObrazek

Mam takie zdjecia z wczoraj


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość