[E46 Coupe 2.0 ON 06r] Nisko posadzony przód

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Mateusz Spi
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 13 sty 18, 16:13
BMW: E46 Coupe 2.0 Diesel, Black Sapphire Metallic 475
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kłodzko
VIN: PN14623

#1

Post autor: Mateusz Spi »

Serwus, ma do Was kilka pytań i potrzebuję odpowiedzi na te pytania :D Podłączyłem się wcześniej do jednego tematu ale wygodniej i przejrzyściej będzie stworzyć nowy. Otóż sprowadziłem z De E46 Coupe [ fabryczny m-pak], po oględzinach i jeździe próbnej nie miałem żadnych podejrzeń co do zbyt niskiej zawiechy, auto płynie po drodze, stabilnie się trzyma ogólnie elegancko się prowadzi. Po przyjeździe do PL wyglądało to trochę inaczej, prosta droga czy niewielkie nierówności wszystko OK a nawet i lepiej, ale mój dojazd do domu stanowi częściowo droga gruntowa z paroma dziurami i asfaltówka naje**na kanałami. Podczas tej krótkiej podróży zdarzy się kilka razy otrzeć spodem zderzaka, czy płytą ochronną podwozia. Raz wyjeżdżając na miasto na 4 progi spowalniające, 2 zaliczyłem płytą ochronną, także przód siedzi kur**sko nisko co preferowałbym zmienić. Przód preferowałbym podnieść o nieco 2-3 cm. Gleba ogólnie nie jest mi straszna gdyż poprzedni model miałem na gwincie a wcześniejszy również na sportowych spręzynach aczkolwiek te są mocno za hardkie, wiadomo efekt wizualny lepszy ale nie chciałbym w przyszłości stracić zderzaka czy elementu podwozia. Po zdjęciu koła wyczytałem ze sprężyn takie dane K.A.W BMW E46 VA/1 20-55/1/M 43-12. Kilka pytań do Was, każda odpowiedź czy sugestia może być pomocna.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

1. Wymienić sprężyny na nowe, takie które nieco mniej obniżają przód ? I czy przy wymianie sprężyn trzeba wymienić rownież amortyzatory i inne komponenty zawiechy adekwatne do sprężyn.
2. Gumy pod sprężyny, opinie na ten temat nie są zbytnio pozytywne aczkolwiek jakie jest Wasze zdanie, czy stosowaliście kiedyś, czy warto?
3. Wyczytałem również o podniesieniu amortyzatora w dolnym mocowaniu za pomocą tulejek, jaka jest Wasza opinia tej metody ?
4. Jakie sprężyny byście polecali, model/marka tak aby osiadł ale progi zwalniajace żeby nie były problemem ( krawęzniki nie są aż tak istotne, w poprzednich samochodach i tak z większości nie korzstałem :) )
5. Czy typowana wartość tj. 2-3 cm jest w porządku, czy za duża czy za mała ?
6. Czy znalazłby się chętny żeby odkupić owe sprężyny z przodu ?
7. Jakaś inna metoda na podwyższenie przodu ?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Pewnie liczba 55 sugeruje takie właśnie obniżenie, zmień same sprężyny na eibach prokit i będzie dobrze, tylko po wymianie nie wystrasz się jak będzie sporo wyżej, muszą się ułożyć i po 1-2 miesiącach będzie optymalnie. U Ciebie wartość obniżenia przodu potęguje zauważalnie wyższy tył, zrobił się duży klin i leży dziobem jeszcze bardziej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mateusz Spi
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 13 sty 18, 16:13
BMW: E46 Coupe 2.0 Diesel, Black Sapphire Metallic 475
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kłodzko
VIN: PN14623

#3

Post autor: Mateusz Spi »

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia
Montując pro'kita zejdzie coś w ogóle biorąc pod uwagę że seryjnie mam sportowe dostosowanie podwozia? Z tego co wyczytałem prokit obniży mi przód o 25, sportline o 30-35. Obecny schodzi o 55 jak zasugerowales. Pro kit nie zrobi mi kozy z samochodu nawet jak już maksymalnie się ulozy biorąc p0d uwagę sportowe dostosowanie podwozia? Nie znam za bardzo się w temacie ale na chłopski rozum, prokit podniesie mi samochód o 3 cm a sportline o 2 cm w odniesieniu do obecnego stanu ? Jak myślisz?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Prokit obniża przód o 30-35mm względem seryjnego, zwykłego zawieszenia, sportline 50mm a sportowe dostosowanie podwozia to -20mm, więc jak dasz sportline to możesz tego nie poczuć. Sprawdź co jest z tyłu, bo obstawiam, że fabryczne sprężyny i to pogłębia efekt gleby przodu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mateusz Spi
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 13 sty 18, 16:13
BMW: E46 Coupe 2.0 Diesel, Black Sapphire Metallic 475
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kłodzko
VIN: PN14623

#5

Post autor: Mateusz Spi »

Postaram się dziś zrzucić tylne kółko i zobaczyć co tam siedzi. Strony podają że przód w prokicie schodzi o 25. 30-35 wiesz z doświadczenia czy ja po prostu źle coś odczytałem? ( pytam z powodu niewiedzy a nie zgryzliwie ☺)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Na stronie producenta widzę 30mm :P
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-bmw-3-e46-e2067-140-pi-1035.html
Wartości podałem z doświadczenia, mój turas siadł z przodu 35mm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mateusz Spi
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 13 sty 18, 16:13
BMW: E46 Coupe 2.0 Diesel, Black Sapphire Metallic 475
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kłodzko
VIN: PN14623

#7

Post autor: Mateusz Spi »

Dzięki maniek za porady ale będą już zbędne. Wrzuciłem dziś 18stki i siadło pięknie, przód i "środek cięzkości" samochodu podniosły mi się, zrobiłem testową jazde po miescie, chopki i nierowności juz nie sa problemem. A co do sprężyn, z tyłu rowniez mam sprężyny z K.A.W. Dzięki jeszcze raz za chęć pomocy, może jeszcze nie raz zaangazujesz się w moj temat :friends: Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Ładnie :good: zrób jeszcze foto boku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”