E46 330XI Klapka w wydechu?

MatMat
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 3 paź 16, 21:23
BMW: E46 330XI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#11

Post autor: MatMat »

Dziękuję za porady Panowie, jutro zabieram się do roboty i dam znać czy pomogło :)
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#12

Post autor: Dzidek90 »

Jarando pisze:
Dzidek90 pisze:Odradzam WD-40 bo nie ma wlasciwosci smarnych, polecam do tego Olej Penetrujacy :roll:
Do rozruszania klapki WD-40 wystarczy a do samego POsmarowania dobry będzie niebieski smar wysoko temperaturowy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
A ja nie mowie o posmarowaniu tylko wlasnie o rozruszaniu :wink:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#13

Post autor: Jarando »

Dzidek90 pisze: Odradzam WD-40 bo nie ma wlasciwosci smarnych
To co tutaj miałeś na myśli?
Z resztą nie ważne.
Ja podczas swapa w moim coupe, rozruszałem i zabezpieczyłem klapkę tak jak napisałem powyżej i po prawie 9k km klapka ciągle działa bez zarzutu.
BTW kolega i tak zrobi jak będzie uważał za stosowne.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#14

Post autor: Dzidek90 »

Jarando pisze:
Dzidek90 pisze: Odradzam WD-40 bo nie ma wlasciwosci smarnych
To co tutaj miałeś na myśli?
Z resztą nie ważne.
Ja podczas swapa w moim coupe, rozruszałem i zabezpieczyłem klapkę tak jak napisałem powyżej i po prawie 9k km klapka ciągle działa bez zarzutu.
BTW kolega i tak zrobi jak będzie uważał za stosowne.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
To mialem na mysli ze WD to typowy hamski odrdzewiacz bez srodka smarnego, wyparuje i element chodzi na sucho, olej penetrujacy jak juz sama nazwa mowi odrdzewia/penetruje i w pewnym stopniu smaruje. Wiadome ze nasmarowac i tak trzeba ale nie odkrecamy/ ruszamy bez smarowania :wink:
Mialem w reku i jedno i drugi, i nie ma nic lepszego jak Olej Penetrujacy...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#15

Post autor: bartek4334 »

Panowie podepnę się pod temat. U mnie w wydechu też jest klapka, ale nie działa ze względu na to, ze klapka jest zapieczona i nigdzie podłączona. Podpowie ktoś czy jest sens sie bawić w podłączenie tego czy zostawić tak jak jest? Klapka teraz jest otwarta.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#16

Post autor: Jarando »

Musiałbyś zakupić zawór sterujący i rurkę między kolektorem dolotowym a tym zaworem oraz między zaworem a klapką.
Zawór sterujący trzeba wpiąć pod DME silnika, więc jeśli nie masz M54B30, to tego nie podepniesz.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
MatMat
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 3 paź 16, 21:23
BMW: E46 330XI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#17

Post autor: MatMat »

A więc tak, klapka rozruszana i nasmarowana ale chyba dalej nie chodzi tak jak należy. Nie wiem czy powinna się otwierać na postoju po przegazowaniu powyżej 3 tys? Bo u mnie ani rusz, czasami jak zgasze silnik to jest w pozycji otwartej a czasami w zamkniętej..
slawek423
Posty: 2
Rejestracja: 1 paź 18, 13:50
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Busko Zdrój

#18

Post autor: slawek423 »

Witam. Podepnę się pod temat. Mam taką sytuację klapka na zgaszonym silniku jest otwarta, po odpaleniu się zamyka i po zgaszeniu gdy podciśnienie spada ponownie się otwiera. Niestety podczas jazdy testowej na wysokich obrotach ponad 4 tyś i wyżej klapka nadal pozostaje zamknięta co nie powinno mieć miejsca.
Czy ma ktoś pomysł gdzie jest problem że klapka powyżej tych 3 tyś obr. się nie otwiera??
Dodam że wiadomo podciśnienie na wężykach jest natomiast zastanawiam się czemu napięcie dochodzące do elektrozawory w bagażniku jest ciągle stałe nie zależnie od obciążenia silnika i jego obrotów. Może jest jeszcze gdzieś do tego jakiś przekaźnik lub jeszcze jeden zawór?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”