[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

seku145
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 gru 15, 23:48
BMW: 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#1

Post autor: seku145 »

Cześć,
BMW E46 3.0D 204KM, 2004 rok, euro4, manual, rwd

Problem z brakami w mocy, opiszę jak to wygląda.
Moc raz jest, raz jej nie ma, 4 bieg - pedał w podłogę - bardzo powolne przyspieszanie. Odpuszczam gaz i dodaję ponownie - przyspiesza prawidłowo, lecz nie ma reguły - nie zawsze.

Przykład 2.
1,2,3,4,5,6 bieg od początku za każdy razem pedał w podłodze - przyspiesza prawidłowo, lecz jak tylko w którejś chwili odpuszczę gaz i dodam ponownie = brak mocy...

Brak błędów na komputerze (jedynie przekaźnik świec żarowych).

- Klapki w kolektorze wyrzucone, sterowanie nimi jest elektroniczne i wyskakiwał błąd silniczka = nowa mapa, silniczek usunięty, lecz ostatnio błąd znów się pojawił.
- Turbo - rozebrane - idealny stan
- Nastawnik/aktywator turbiny. Został zregenerowany, oraz dla pewności kupiłem jeszcze jakiś używany, nie ma różnicy, sprawdzone na maszynie - ok
- Wszelkiego rodzaju czujniki czy to doładowania, czujnik w dolocie, atmosferyczny - parametry wyglądają prawidłowo.
- Przelewa trochę wtrysk nr 4, reszta ok
- Auto nie kopci, nie wydaje dziwnych dźwięków, nie widać nigdzie żadnych rozszczelnień
- Katalizator - ok
- Przepływomierz zakładałem z innego samochodu, również nie ma żadnej różnicy.
- Spalanie prawidłowe, od 6,5 w trasie do 10 w mieście

Samochód raz zamyka licznik, a za chwilę nie mogę wyprzedzić Nissana Micry....

Prosiłbym o jakąkolwiek rzetelną pomoc, 4 mechaników już rozłożyło ręce, nigdzie nie widział nikt takiego przypadku...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Parametry nie mogą być w normie jak auto nie jedzie..nagraj 4 bieg od 1800 rpm do ilu się da z widokiem na zakładkę nominal/actual w inpa, oczywiście programem do tego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Tu jest odpowiednik VW N75 ? U mnie w lexie właśnie ten czujnik powodował że auto raz jechało a raz jakby kto za zderzak złapał i nie chciał puścić przy wciśnięciu gazu do deski.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Pisał o nastawniku turbiny więc jest sterowana elektronicznie i nie ma przetwornika ciśnienia, jest natomiast taki od egr, ale żeby nie wymieniać nic w ciemno jak do tej pory to trzeba przeanalizować live data.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bythomas1
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 1 cze 17, 19:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#5

Post autor: bythomas1 »

Wgraj oryginalny wsad do DDE i sprawdź różnice bo jeśli był by dobrze usunięty silniczek to błąd by się nie pokazał.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#6

Post autor: rafał18 »

Moze ktos za bardzo pocial dtc :D
seku145
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 gru 15, 23:48
BMW: 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#7

Post autor: seku145 »

Niestety, u mnie w okolicy ciężko z Inpą, czekam na info od znajomego czy znajdzie chwilę.
Mam coś jeszcze nagrać ?
maniek21112 pisze: 6 sty 19, 21:57 zakładkę nominal/actual w inpa
Co się pod tym kryje ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Ciśnienie doładowania, na szynie cr oraz masa powietrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#9

Post autor: KeniT8 »

sprawdz w inpie DDE jaki ma soft i porównaj z WinkFP jak nowszy CI pokaże to wgraj jak taki sam to możesz wgrać na nowo softa.Tylko napięcie musisz podtrzymać.Najlepiej stabilizator napięcia lub drugie auto z uruchomionym silnikiem.Po wgraniu robisz reset przepływki+reset sondy lambda,synchro ews i w drogę
seku145
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 gru 15, 23:48
BMW: 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#10

Post autor: seku145 »

Niestety z racji złej pogody nie miałem możliwości nagrania nic lepszego.
Na filmie są momenty kiedy auto przyspiesza prawidłowo jak i momenty gdzie pedał w podłodze a obroty ledwo rosną (auto powoli się rozkręca, powyżej 3tyś obrotów zaczyna nagle ciągnąć prawidłowo, ekonomizer w trakcie laga pokazuje 18l i wraz z powolnym wkręcaniem na obroty rośnie do końca).
https://www.youtube.com/watch?v=iEAqDBm-8bU

KeniT8 pisze: 11 sty 19, 20:41 sprawdz w inpie DDE jaki ma soft i porównaj z WinkFP jak nowszy CI pokaże to wgraj jak taki sam to możesz wgrać na nowo softa.Tylko napięcie musisz podtrzymać.Najlepiej stabilizator napięcia lub drugie auto z uruchomionym silnikiem.Po wgraniu robisz reset przepływki+reset sondy lambda,synchro ews i w drogę
Niestety, nie mam zielonego pojęcia o co chodzi, osoba która udostępniła mi program również nie podejmuje się takich operacji.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”