E46 328i ogrzewanie działa dopiero po nagrzaniu silnika

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
mateo9
Posty: 7
Rejestracja: 7 sty 18, 15:02
BMW: brak
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: byd

#1

Post autor: mateo9 »

Cześć,

mam problem mianowicie z kratek nawiewu ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero w momencie gdy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej staje na 90st
Na początku myślałem, że to wina zaciętego termostatu, który nie zamyka obiegu, dzisiaj jednak po odpaleniu zimnego samochodu, sprawdziłem i w momencie jak samochód się rozgrzewał chłodnica dopiero po dłuższej chwili zaczęła robić się ciepła, wąż dużego obiegu wychodzący z termostatu szybko się nagrzał, jednak w środku ciepłe powietrze leci dopiero w momencie jak wskazówka stanie na środku, dopóki nie osiągnie 90 strona z nawiewu leci zimne powietrze, a po nagrzaniu nagle gorące.
Co może być przyczyną ?

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

mateo9 pisze: 6 lis 18, 19:26 po odpaleniu zimnego samochodu, sprawdziłem i w momencie jak samochód się rozgrzewał chłodnica dopiero po dłuższej chwili zaczęła robić się ciepła, wąż dużego obiegu wychodzący z termostatu szybko się nagrzał, jednak w środku ciepłe powietrze leci dopiero w momencie jak wskazówka stanie na środku
Czyli dolny przewód był gorący przed pionem? Druga kwestia to, że pion nie oznacza 90 stopni tylko 75-115, więc jak chcesz poznać dokładną temperaturę to podłącz komputer lub włącz test 7.0. Trzecia kwestia to jest to, że termostat w tym silniku ma temperaturę otwarcia 97 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mateo9
Posty: 7
Rejestracja: 7 sty 18, 15:02
BMW: brak
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: byd

#3

Post autor: mateo9 »

Górny wąż był ciepły przed pionem, dół chłodnicy zimny.
Co do temperatury okej, może i nie 90st , ale zaczyna grzać w momencie gdy wskazówka stoi pionowo.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

elektrozawór?
zapowietrzona nagrzewnica?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Dobre typy, najpierw odpowietrz dokładnie (nawiew na min. a temperatura na max.), nie masz błędu elektrozaworu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”