E46 328i ogrzewanie działa dopiero po nagrzaniu silnika

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
ODPOWIEDZ
mateo9
Posty: 7
Rejestracja: 07/01/2018, 15:02
BMW: brak
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: byd
Kontakt:

E46 328i ogrzewanie działa dopiero po nagrzaniu silnika

Post autor: mateo9 » 06/11/2018, 19:26

Cześć,

mam problem mianowicie z kratek nawiewu ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero w momencie gdy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej staje na 90st
Na początku myślałem, że to wina zaciętego termostatu, który nie zamyka obiegu, dzisiaj jednak po odpaleniu zimnego samochodu, sprawdziłem i w momencie jak samochód się rozgrzewał chłodnica dopiero po dłuższej chwili zaczęła robić się ciepła, wąż dużego obiegu wychodzący z termostatu szybko się nagrzał, jednak w środku ciepłe powietrze leci dopiero w momencie jak wskazówka stanie na środku, dopóki nie osiągnie 90 strona z nawiewu leci zimne powietrze, a po nagrzaniu nagle gorące.
Co może być przyczyną ?

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3042
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 06/11/2018, 19:46

mateo9 pisze:
06/11/2018, 19:26
po odpaleniu zimnego samochodu, sprawdziłem i w momencie jak samochód się rozgrzewał chłodnica dopiero po dłuższej chwili zaczęła robić się ciepła, wąż dużego obiegu wychodzący z termostatu szybko się nagrzał, jednak w środku ciepłe powietrze leci dopiero w momencie jak wskazówka stanie na środku
Czyli dolny przewód był gorący przed pionem? Druga kwestia to, że pion nie oznacza 90 stopni tylko 75-115, więc jak chcesz poznać dokładną temperaturę to podłącz komputer lub włącz test 7.0. Trzecia kwestia to jest to, że termostat w tym silniku ma temperaturę otwarcia 97 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

mateo9
Posty: 7
Rejestracja: 07/01/2018, 15:02
BMW: brak
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: byd
Kontakt:

Post autor: mateo9 » 06/11/2018, 19:53

Górny wąż był ciepły przed pionem, dół chłodnicy zimny.
Co do temperatury okej, może i nie 90st , ale zaczyna grzać w momencie gdy wskazówka stoi pionowo.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4542
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 07/11/2018, 0:18

elektrozawór?
zapowietrzona nagrzewnica?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3042
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 07/11/2018, 6:51

Dobre typy, najpierw odpowietrz dokładnie (nawiew na min. a temperatura na max.), nie masz błędu elektrozaworu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości