E46 320i, wykresy z INPY

Mateunio
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 15, 13:01
BMW: 320 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RSR
VIN: JK07702

#1

Post autor: Mateunio »

Witam.

Prosiłbym kogoś ogarniętego o przyglądnięcie się tym wykresom z INPY.
Dodam że INPA pokazała również błędy takie jak:

45 Multisystem w kierownicy: Port
18 EWS sygnał lub czujnik wałka rozrządu (MS43)
156 Lambda przed kat Bank 1 brak sygnału
79 Lambda grzałka -Bank 1 za kat
61 Lambda grzałka -Bank 2 za kat
215 Lambda Czujnik bank 1 lub ASC / MSR / EML Interfejs nie jest wiarygodny
216 sonda Lambda Bank 2 lub sygnał pozycji EGS
159 Lambda za kat Bank 2 Max Limit

Po skasowaniu błędów został jedynie błąd nr 18.

Wykresy prezentują się następująco:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Parametry zmieniają się skokowo z tych powyższych na te poniższe

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wartości pokazuj po rozgrzaniu, ale bez tego widać, że obie sondy za katalizatorami są uszkodzone. Błąd 18 to czujnik wałka rozrządu wydechowy, pewnie masz braki w mocy? Pierwszy etap to podmiana czujnika na sprawny oryginał.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mateunio
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 15, 13:01
BMW: 320 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RSR
VIN: JK07702

#3

Post autor: Mateunio »

Ok dzięki. I czy prawdą jest, że jak kupować czujnik wałka to tylko OEM?
Myślałem o FEBI za +/- 70zł z allegro. A jak patrze na OEM to kilka stówek :/

Co do sond za katem, to czy mają one negatywny wpływ na pracę silnika? Te przed katem to chyba bardziej kluczowe tak? Jeśli wymienię sondy za katem, to zobaczę jakąś poprawę?
Obecnie dość mocny dym wydobywa się z rury wydechowej, najbardziej widoczny na postoju (na szczęście biały dym). Czy zepsute sondy przyczyniają się do tego?

A czy wykres z korekcji jest poprawny? Bo zastanawia mnie różnica na cylindrach 1 i 6 w stosunku do reszty?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak jak pisałem do oceny potrzebny jest całkowicie nagrzany silnik. Dym może świadczyć o braku katalizatorów, rozumiem, że napięcia sond za katami podczas jazdy nie zmieniają się prawda? Montowałem do m54 czujnik febi, ale po stronie dolotu i działał prawidłowo, jak długo to nie wiem, nie mam kontaktu już z właścicielem, opinie są podzielone, pewniak to tylko oryginał niestety.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Mateunio
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 15, 13:01
BMW: 320 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RSR
VIN: JK07702

#5

Post autor: Mateunio »

Dzięki maniek21112 za rady. Czujnik febi zamówiony. Po wymianie dam znać co się zmieniło :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”