[E46 320i] Spore spalanie (20L/100km)
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 wrz 17, 20:30
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3miasto
Witam
Zaobserowałem w ostatnim czasie większe spalanie benzyny w stosunku do zeszłego roku ...
Miasto : Osiągam w mieście bardzo wysokie spalanie na poziomie około 19L lub nawet 20L na 100km ... W mieście poruszam się głównie dom <-> praca, odcinek jaki pokonuje w jedną stronę to 7 km. Podczas drogi pokonuje około 6 skrzyżowań a powrót z pracy zazwyczaj do przyjemnej jazdy nie należy (2 lub 3 bieg).
Trasa : Około 9L / 100 km, jazda bez szaleństw - przepisowo.
W zeszłym roku spalanie przedstawiało się mniejwięcej 14L miasto i 6 lub 7L trasa.
Paliwo (benzyna 95) zawsze tankuje na tej samej stacji benzynowej, natomiast dla testu zatankowałem na innej - wyniki podobne.
Silnik jak na M54B22 pobiera bardzo mało oleju.
Rzeczy które mogły mieć wpływ na wysokie spalanie a zostały wymienione w tym roku :
- Pompa paliwowa (oryginalna nowa VDO Siemens)
- Filtr paliwa (oczywiscie z regulatorem) (knecht)
- Filtr powietrza
- Odma wraz z kompletem przewodow Febi
Dodatkowo wymieniałem Olej (5w40 Motul) i Filtr oleju
Z błędów które posiadałem na komputerze był jedynie błąd lambdy za katalizatorem.
Z usterek które obecnie dolegają mojej E46 to :
- oczywiście sławny huk przy zmianie biegów (wymienione pół auta i dalej stuka ...)
- czuć delikatnie jakby paliwem po odkręceniu korka wlewu oleju, pomimo tego ze olej byl niedawno zmieniany.
- mam wrażenie, że spory muł w dolnym zakresie obrotów (Chociażby Audi 1.9TDI jest spokojnie w stanie zmieść mnie przy ruszaniu ), w górnym zakresie obrotów jest już zupełnie inaczej (po przekroczeniu 3 lub 3.5k)
- o jakim kolwiek wejściu bokiem w zakręt można zapomnieć (zarówno opony 225 jak i 195)
Silnik pracuje równiutko, nie ma żadnego falowania obrotów itd. Zauważyłem też, że w przypadku gdy powietrze jest bardzo "ciężkie" np. po burzy, auto na prawdę wyraźnie mocniej zbiera sie od dołu.
Jak myślicie - co może powodować powyższe objawy ?
Mój typ który ma sens w przypadku paliwa i podobno muła od dołu - przepływka
Natomiast pozostałe, które nie wiem czy mogą brać udział w wyższym spalaniu to czujnik wałka dolotowego lub wydechowego, natomiast mogą być istotne w przypadku muła na dolnych ... Niestety każdy z tych 3 elementów jest bardzo drogi, dlatego wolałbym unikać wymian w ciemno i przyznam szczerze, że nie wiem czy są jeszcze rzeczy które oprócz w/w. mogą mieć jeszcze wpływ.
Będe wdzięczny za wszystkie podpowiedzi !!
Zaobserowałem w ostatnim czasie większe spalanie benzyny w stosunku do zeszłego roku ...
Miasto : Osiągam w mieście bardzo wysokie spalanie na poziomie około 19L lub nawet 20L na 100km ... W mieście poruszam się głównie dom <-> praca, odcinek jaki pokonuje w jedną stronę to 7 km. Podczas drogi pokonuje około 6 skrzyżowań a powrót z pracy zazwyczaj do przyjemnej jazdy nie należy (2 lub 3 bieg).
Trasa : Około 9L / 100 km, jazda bez szaleństw - przepisowo.
W zeszłym roku spalanie przedstawiało się mniejwięcej 14L miasto i 6 lub 7L trasa.
Paliwo (benzyna 95) zawsze tankuje na tej samej stacji benzynowej, natomiast dla testu zatankowałem na innej - wyniki podobne.
Silnik jak na M54B22 pobiera bardzo mało oleju.
Rzeczy które mogły mieć wpływ na wysokie spalanie a zostały wymienione w tym roku :
- Pompa paliwowa (oryginalna nowa VDO Siemens)
- Filtr paliwa (oczywiscie z regulatorem) (knecht)
- Filtr powietrza
- Odma wraz z kompletem przewodow Febi
Dodatkowo wymieniałem Olej (5w40 Motul) i Filtr oleju
Z błędów które posiadałem na komputerze był jedynie błąd lambdy za katalizatorem.
Z usterek które obecnie dolegają mojej E46 to :
- oczywiście sławny huk przy zmianie biegów (wymienione pół auta i dalej stuka ...)
- czuć delikatnie jakby paliwem po odkręceniu korka wlewu oleju, pomimo tego ze olej byl niedawno zmieniany.
- mam wrażenie, że spory muł w dolnym zakresie obrotów (Chociażby Audi 1.9TDI jest spokojnie w stanie zmieść mnie przy ruszaniu ), w górnym zakresie obrotów jest już zupełnie inaczej (po przekroczeniu 3 lub 3.5k)
- o jakim kolwiek wejściu bokiem w zakręt można zapomnieć (zarówno opony 225 jak i 195)
Silnik pracuje równiutko, nie ma żadnego falowania obrotów itd. Zauważyłem też, że w przypadku gdy powietrze jest bardzo "ciężkie" np. po burzy, auto na prawdę wyraźnie mocniej zbiera sie od dołu.
Jak myślicie - co może powodować powyższe objawy ?
Mój typ który ma sens w przypadku paliwa i podobno muła od dołu - przepływka
Natomiast pozostałe, które nie wiem czy mogą brać udział w wyższym spalaniu to czujnik wałka dolotowego lub wydechowego, natomiast mogą być istotne w przypadku muła na dolnych ... Niestety każdy z tych 3 elementów jest bardzo drogi, dlatego wolałbym unikać wymian w ciemno i przyznam szczerze, że nie wiem czy są jeszcze rzeczy które oprócz w/w. mogą mieć jeszcze wpływ.
Będe wdzięczny za wszystkie podpowiedzi !!
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Inpa i masa powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz na 3 biegu z gazem w podłodze do powyżej 6000 rpm. Taki sam test na 3 biegu z pracą vanosa, wtedy można coś ocenić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 maja 21, 0:35
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Siemka i jak ogarnales problem spalania? Mam takie sam problem( momentami tankowałem 25 litrów/100km) na szczęście mam gaz więc tankuje cenowo podobnie jakbym jeździl na benzynie, ale nie po to jest instalacja gazowa, komputer mi nic nie pokazuje, wymieniłem kolektor(lewe powietrze) sondy obie, przepływke i spalanie cały czas w okolicach 20 litrów przy spokojnej jeździe po mieście, w trasie w miarę normalnie, ale jest to nadal 12 litrów przy jeździe 90-120 km/h
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz korekty paliwowe. Na benzynie spalanie też jest zwiększone?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 20 Odpowiedzi
- 6060 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: imhoteb1981
-
- 22 Odpowiedzi
- 19633 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 2 Odpowiedzi
- 1251 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawidowiicz
-
- 5 Odpowiedzi
- 2254 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 12 Odpowiedzi
- 6729 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
-
320d m47n Aktualizacja Wycie 80-100km/h wszystko wymienione z tyłu
autor: DwaLitryPL » » w Układ napędowy - 107 Odpowiedzi
- 20092 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Paulo25
-
-
- 1 Odpowiedzi
- 2221 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 567 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JohnnyWood
-
- 5 Odpowiedzi
- 3345 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 11 Odpowiedzi
- 10474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jerrry