[E46 320i] Spore spalanie (20L/100km)

ODPOWIEDZ
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 04/09/2017, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto
Kontakt:

[E46 320i] Spore spalanie (20L/100km)

Post autor: MiceBMW » 27/07/2018, 17:11

Witam

Zaobserowałem w ostatnim czasie większe spalanie benzyny w stosunku do zeszłego roku ...

Miasto : Osiągam w mieście bardzo wysokie spalanie na poziomie około 19L lub nawet 20L na 100km ... W mieście poruszam się głównie dom <-> praca, odcinek jaki pokonuje w jedną stronę to 7 km. Podczas drogi pokonuje około 6 skrzyżowań a powrót z pracy zazwyczaj do przyjemnej jazdy nie należy (2 lub 3 bieg).

Trasa : Około 9L / 100 km, jazda bez szaleństw - przepisowo.


W zeszłym roku spalanie przedstawiało się mniejwięcej 14L miasto i 6 lub 7L trasa.

Paliwo (benzyna 95) zawsze tankuje na tej samej stacji benzynowej, natomiast dla testu zatankowałem na innej - wyniki podobne.


Silnik jak na M54B22 pobiera bardzo mało oleju.

Rzeczy które mogły mieć wpływ na wysokie spalanie a zostały wymienione w tym roku :

- Pompa paliwowa (oryginalna nowa VDO Siemens)
- Filtr paliwa (oczywiscie z regulatorem) (knecht)
- Filtr powietrza
- Odma wraz z kompletem przewodow Febi

Dodatkowo wymieniałem Olej (5w40 Motul) i Filtr oleju

Z błędów które posiadałem na komputerze był jedynie błąd lambdy za katalizatorem.


Z usterek które obecnie dolegają mojej E46 to :
- oczywiście sławny huk przy zmianie biegów (wymienione pół auta i dalej stuka ...)
- czuć delikatnie jakby paliwem po odkręceniu korka wlewu oleju, pomimo tego ze olej byl niedawno zmieniany.
- mam wrażenie, że spory muł w dolnym zakresie obrotów (Chociażby Audi 1.9TDI jest spokojnie w stanie zmieść mnie przy ruszaniu :good: ), w górnym zakresie obrotów jest już zupełnie inaczej (po przekroczeniu 3 lub 3.5k)
- o jakim kolwiek wejściu bokiem w zakręt można zapomnieć (zarówno opony 225 jak i 195)


Silnik pracuje równiutko, nie ma żadnego falowania obrotów itd. Zauważyłem też, że w przypadku gdy powietrze jest bardzo "ciężkie" np. po burzy, auto na prawdę wyraźnie mocniej zbiera sie od dołu.

Jak myślicie - co może powodować powyższe objawy ?

Mój typ który ma sens w przypadku paliwa i podobno muła od dołu - przepływka
Natomiast pozostałe, które nie wiem czy mogą brać udział w wyższym spalaniu to czujnik wałka dolotowego lub wydechowego, natomiast mogą być istotne w przypadku muła na dolnych ... Niestety każdy z tych 3 elementów jest bardzo drogi, dlatego wolałbym unikać wymian w ciemno i przyznam szczerze, że nie wiem czy są jeszcze rzeczy które oprócz w/w. mogą mieć jeszcze wpływ.

Będe wdzięczny za wszystkie podpowiedzi !!


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2647
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 27/07/2018, 23:04

Inpa i masa powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz na 3 biegu z gazem w podłodze do powyżej 6000 rpm. Taki sam test na 3 biegu z pracą vanosa, wtedy można coś ocenić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości