[e46, 320I, 2,2, 170KM] Minimalny prąd do odpalenia auta

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
ODPOWIEDZ
michal BB
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 21/11/2013, 11:43
BMW: e46 320i 2,2 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała
Gadu-Gadu: 73131
Kontakt:

[e46, 320I, 2,2, 170KM] Minimalny prąd do odpalenia auta

Post autor: michal BB » 04/07/2018, 11:46

Witajcie.
Czy ktoś wie jaki dokładnie prąd jest potrzebny (minimalny) do odpalenia silnika?
Wyjaśniam dlaczego pytam.
Mam założone webasto. Problem powstał jednak ubiegłej zimy. Webasto ładnie rozmroziło auto ale wyczerpało mi akumulator i była lipa z odpaleniem.
Chciałem to obejść na kilka sposobów. Ostatecznie stanęło na tym, że kupiłem sobie układ zabezpieczający który odetnie webasto przy spadku napięcia na akumulatorze do odpowiedniej wartości. Teraz pytanie. Ile minimalnie musi zostać, żeby kilka razy nim zakręcić?

Drugie rozwiązane brane pod uwagę:
Niezależny akumulator do webasta niespięty (teoretycznie) z akumulatorem głównym. Ładowanie planowałem rozwiązać na zasadzie przekaźnika którzy po odpaleniu auta "zepnie" razem dwa akumulatory i tak będą się ładować. Pytanie tylko czy wytrzyma to alternator i czy nie ucierpi na tym akumulator główny.


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4433
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 04/07/2018, 11:59

nie znam dokladnej wartosci, ale minimalne napiecie na ktorym odpalił mój to bylo cos okolo 12.3 - 12.5 V
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

michal BB
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 21/11/2013, 11:43
BMW: e46 320i 2,2 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała
Gadu-Gadu: 73131
Kontakt:

Post autor: michal BB » 04/07/2018, 12:03

Dzięki, zawsze to mniej prób do zrobienia.
Czy jakieś komentarze do sposobów obejścia mojego problemu? Szczególnie do ładowania dwóch akumulatorów z jednego alternatora?

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4433
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 04/07/2018, 12:06

alternator pewnie by wytrzymal, ale tak w ciemno spodziewalbym sie, ze glowny akumulator moze miec problem z naladowanie sie,
kiedy cos mu kradnie prąd caly czas :lol: zwlaszcza na krotkich trasach moze byc wiecznie niedoladowany
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3782
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 05/07/2018, 20:39

Najprościej będzie chyba poszukać jaki powinien być akumulator do 320fl i taki zamontować. Podejrzewam że coś okolo 80Ah, ale to strzal, nie wiem jaki jest wymagany.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości