E46 320i 2.2 170km - check, regulacja lambda oraz obwód zapłonowy.

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

E46 320i 2.2 170km - check, regulacja lambda oraz obwód zapłonowy.

Post autor: maniek21112 » 02/09/2018, 23:03

Przepływomierz - sprawdź wtyczkę i napięcie. Pozostałe błędy sugerują nieszczelność dolotu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


seba666
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 04/08/2016, 19:22
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: stalowa wola
Kontakt:

Post autor: seba666 » 03/09/2018, 19:14

Próba dymna zrobiona i nic nie zauważyłem . Może coś z paliwem ? Czy zły trop ?

isolato
Bywalec forum
Posty: 1060
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Kontakt:

Post autor: isolato » 03/09/2018, 19:37

seba666 pisze:
03/09/2018, 19:14
Próba dymna zrobiona i nic nie zauważyłem . Może coś z paliwem ? Czy zły trop ?
Napisał Ci kolega wyżej, żebyś przyjrzał się wiązce przepływomierza i samemu przepływomierzowi. Zacznij od wiązki, bo jeśli ona jest walnięta ma wpływ na działanie przepływki, a ta ma wpływ na wywalanie checka
Obrazek

seba666
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 04/08/2016, 19:22
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: stalowa wola
Kontakt:

Post autor: seba666 » 08/09/2018, 19:53

Przepływka podmieniona na oryginał używana. adaptacje skasowane bo były na poziomie 13.
wyskoczyły te błędy. inpa pokazuje ładowanie akumulatora 13.5/ 13.8 nie za mało?
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
------------------------------------
Date: 09/08/18 19:26:31 ECU: MS430DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS430DS0
------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
------------------------------------------------------------
227 lambda contol tolerance Bank 1
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
N_32 3040.00 rpm MAF 364.95 mg/stk TCO 90.00 Grad C LAM_MV_1 10.93 % aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h
Deviation rich
--
--
-- Error to relevant Error debounce Error currently available stat. Error
Errorcode: E3 71 01 28 5F 43 B8 9C 40 EA
------------------------------------------------------------
228 lambda contol tolerance Bank 2
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
N_32 2528.00 rpm MAF 332.27 mg/stk TCO 87.75 Grad C LAM_MV_2 6.25 % aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h
Deviation rich
--
--
-- Error to relevant Error debounce Error currently available stat. Error
Errorcode: E4 71 01 28 4F 3D B5 90 40 EA

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 08/09/2018, 22:52

Trochę mało. Skoro dolot masz szczelny sprawdź pompę paliwa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1228
Rejestracja: 05/01/2016, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Post autor: Szczurson » 08/09/2018, 23:45

maniek21112 pisze:
08/09/2018, 22:52
Trochę mało. Skoro dolot masz szczelny sprawdź pompę paliwa.
Jak to można zrobić?
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 09/09/2018, 6:38

Przez pomiar ciśnienia jakie wytwarza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

seba666
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 04/08/2016, 19:22
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: stalowa wola
Kontakt:

Post autor: seba666 » 09/09/2018, 17:01

Na oryginalnej przepływce używanej korekty są cały czas na plus . Pomiędzy 2/3 tys obr silnik jakby słabszy , słabiej się wkręca na obroty,czasami .
Na Delphi korekty są na minusie .
Jest jakas możliwość sprawdzenia przepływki . Zastanawiam się nad kupnem nowej vdo ale, nie wiem czy warto i tania nie jest.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3182
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 09/09/2018, 23:09

Ile na minusie? Kasowałeś adaptacje? Jaka jest masa powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu na delphi (z wyłączonym nawiewem)? Czuć, że na niej jest mocniejszy? Jak korekty są na niewielki minus to te błędy nie wrócą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

seba666
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 04/08/2016, 19:22
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: stalowa wola
Kontakt:

Post autor: seba666 » 10/09/2018, 21:34

Dzisiaj pojeździłem troszkę i adaptacje na Delphi długoterminowe bank 1 3.9 bank 2 jest 7 . Jak przyspieszam dochodzą do 16 . Z pedałem w podłodze . Czy tak powinno byc ?
Dzisiaj czasem spadały na minus ale więcej były na plus . Czyli delikatna nieszczelność ? Bo chyba pompa raczej nie ?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości