E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
-
- Bywalec forum
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Cześć.
Bez owijania w bawełnę. Kupiłem turbo z E90 GTB1752V. Sterowana elektronicznie. Elektronikę wywaliłem. Kupiłem nową gruchę do E46 150KM i wszczepiłem ją w GTB1752V. Mam wsadzony większy IC od Fmic i wcześniej była mapa na 185KM. EGR off (EU3 więc zaślepka), Decat (puchy zostały), brak DPF i nowe wężyki podciśnień.
Wszystko było przez jakiś czas cacy, aż nagle mocowanie gruchy się poluzowało, albo to ja je poluzowałem. Nie wiem.
Objawy takie, że mam 168KM po hamowaniu na tym sprzęcie nowym. Logi dynamiczne wskazują, że:
- turbo w szczycie pompuje 1.7 bara
- wstaje dużo później niż chce komputer, od około 2400RPM wartość zadana z oczekiwanąsię pokrywa
- gdy ciśnienie osiągnie 2740 w logu (czyli owe 1.7 realnie) to turbo robi drop i jest ciągle poniżej oczekiwanej wartości.
Stwierdziłem, że sztanga jest za długa, więc ją skróciłem.
1 skrócenie - turbo w ogóle ledwo wstaje - sztanga za krótka
2 rozkręcenie - turbo wstaje, wyrywa na 1 i 2 biegu że aż trakcja się zapala, ale jest flutter sound (tego nie chcę, bo brzmi to jakby jakieś uszkodzone łożysko było, albo łopatki tarły)
3 rozkręcenie - turbo wstaje, delikatnie słabiej, nie ma flutter sound, ale dzieje się na logo tak jak pisałem. Późno wstaje, nie trzyma ciśnienia.
Sprawdziłem N75 wakuometrem.
Podciśnienie na wejściu -0,97
Podciśnienie na wyjściu -0,67
Podłączyłem turbo bezpośrednio do puszki vacuum z pominięciem N75 - auto nie jedzie wcale.
Teraz pytanie. Czy to wina regulacji, czy gdzieś indziej szukać problemu?
LOG TURBO/RPM:
https://www98.zippyshare.com/v/oK9T3ABv/file.html
Bez owijania w bawełnę. Kupiłem turbo z E90 GTB1752V. Sterowana elektronicznie. Elektronikę wywaliłem. Kupiłem nową gruchę do E46 150KM i wszczepiłem ją w GTB1752V. Mam wsadzony większy IC od Fmic i wcześniej była mapa na 185KM. EGR off (EU3 więc zaślepka), Decat (puchy zostały), brak DPF i nowe wężyki podciśnień.
Wszystko było przez jakiś czas cacy, aż nagle mocowanie gruchy się poluzowało, albo to ja je poluzowałem. Nie wiem.
Objawy takie, że mam 168KM po hamowaniu na tym sprzęcie nowym. Logi dynamiczne wskazują, że:
- turbo w szczycie pompuje 1.7 bara
- wstaje dużo później niż chce komputer, od około 2400RPM wartość zadana z oczekiwanąsię pokrywa
- gdy ciśnienie osiągnie 2740 w logu (czyli owe 1.7 realnie) to turbo robi drop i jest ciągle poniżej oczekiwanej wartości.
Stwierdziłem, że sztanga jest za długa, więc ją skróciłem.
1 skrócenie - turbo w ogóle ledwo wstaje - sztanga za krótka
2 rozkręcenie - turbo wstaje, wyrywa na 1 i 2 biegu że aż trakcja się zapala, ale jest flutter sound (tego nie chcę, bo brzmi to jakby jakieś uszkodzone łożysko było, albo łopatki tarły)
3 rozkręcenie - turbo wstaje, delikatnie słabiej, nie ma flutter sound, ale dzieje się na logo tak jak pisałem. Późno wstaje, nie trzyma ciśnienia.
Sprawdziłem N75 wakuometrem.
Podciśnienie na wejściu -0,97
Podciśnienie na wyjściu -0,67
Podłączyłem turbo bezpośrednio do puszki vacuum z pominięciem N75 - auto nie jedzie wcale.
Teraz pytanie. Czy to wina regulacji, czy gdzieś indziej szukać problemu?
LOG TURBO/RPM:
https://www98.zippyshare.com/v/oK9T3ABv/file.html
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: haxigi
-
- 0 Odpowiedzi
- 1922 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kokos_sbl
-
- 0 Odpowiedzi
- 982 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kokos_sbl
-
- 5 Odpowiedzi
- 1435 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 1 Odpowiedzi
- 899 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 9 Odpowiedzi
- 3752 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 10 Odpowiedzi
- 3904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WAŚKA
-
- 8 Odpowiedzi
- 4464 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: napinaczmichal
-
- 3 Odpowiedzi
- 1780 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 10096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx