[E46][320D] Problem z wrzuceniem 4-tego biegu, wybierak?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 17, 20:41
- BMW: E46 2.0D 136KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bełchatów
Witam,
mam problem w swojej e46 z wrzucaniem biegu 4. 1-2-3 wchodzi ok . Występuje czasem problem ze zrzuceniem trójki, jakby coś blokowało, natomiast dość często jest problem ze wrzuceniem 4 z 3 oraz przy redukcji z 5 na 4. Z 5 na 4 jest dużo ciężej.
Problem występuje zarówno podczas jazdy jak też i na postoju przy wyłączonym silniku. Po wrzuceniu 4, wrzuceniu na luz i ponownie na 4, wchodzi bez problemu. Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub wie co może być przyczyną tego?
Dodatkowo dźwignia z 5 nie wraca na pozycję neutralną (znalazłem już podobny temat na forum - kupno zestawu naprawczego biegu 5 i wstecznego), ale to jest najmniejszy problem.
Wymieniłem elementy nr 7 i 10: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AX71-EUR-09-2000-E46-BMW-320d&diagId=25_0281
Lewarek chodzi trochę sztywniej, ale zmiana biegów bez zmian (3,4). Czy waszym zdaniem wymiana elementów 4 i 2 pomoże?
Nie znalazłem podobnego problemu na forum, jedynie tak jak wyżej wymieniłem z powrotem z biegu 5.
Pozdrawiam, Tomek
mam problem w swojej e46 z wrzucaniem biegu 4. 1-2-3 wchodzi ok . Występuje czasem problem ze zrzuceniem trójki, jakby coś blokowało, natomiast dość często jest problem ze wrzuceniem 4 z 3 oraz przy redukcji z 5 na 4. Z 5 na 4 jest dużo ciężej.
Problem występuje zarówno podczas jazdy jak też i na postoju przy wyłączonym silniku. Po wrzuceniu 4, wrzuceniu na luz i ponownie na 4, wchodzi bez problemu. Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub wie co może być przyczyną tego?
Dodatkowo dźwignia z 5 nie wraca na pozycję neutralną (znalazłem już podobny temat na forum - kupno zestawu naprawczego biegu 5 i wstecznego), ale to jest najmniejszy problem.
Wymieniłem elementy nr 7 i 10: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AX71-EUR-09-2000-E46-BMW-320d&diagId=25_0281
Lewarek chodzi trochę sztywniej, ale zmiana biegów bez zmian (3,4). Czy waszym zdaniem wymiana elementów 4 i 2 pomoże?
Nie znalazłem podobnego problemu na forum, jedynie tak jak wyżej wymieniłem z powrotem z biegu 5.
Pozdrawiam, Tomek
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 lut 17, 13:47
- BMW: 320D Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Mam DOKŁADNIE to samo. 320d, 136KM. Prawdopodobnie jest pęknięta sprężynka na wybieraku w skrzyni (czy jak to się zwie tam) i z piątki nie wraca na położenie środkowe. Po pierwsze wymień pierścień plastikowy drążka+ wszystkie łączniki, po drugie porządnie to przesmaruj, po trzecie kup na allegro zestaw sprężynek YATO za 17zł i przymocuj drążek zmiany biegów sprężynką (pod mieszkiem) tak, by stał na środku. U mnie pomogło.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
AXEL pisze:Mam DOKŁADNIE to samo. 320d, 136KM. Prawdopodobnie jest pęknięta sprężynka na wybieraku w skrzyni (czy jak to się zwie tam) i z piątki nie wraca na położenie środkowe. Po pierwsze wymień pierścień plastikowy drążka+ wszystkie łączniki, po drugie porządnie to przesmaruj, po trzecie kup na allegro zestaw sprężynek YATO za 17zł i przymocuj drążek zmiany biegów sprężynką (pod mieszkiem) tak, by stał na środku. U mnie pomogło.
Jeśli drążek nie wraca z 5 biegu do neutralnego położenia pomiędzy 3 a 4 biegiem to winne są tzw tulejki "atakujące" biegu 5....
Miałem to samo u siebie zestaw naprawczy piątego biegu i problem zniknął
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 17, 20:41
- BMW: E46 2.0D 136KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bełchatów
Pierścień plastikowy drążka już został wymieniony (element nr 7). Resztę sprawdzę co i jak. Bardziej niż ten brak powrotu z 5, irytuje mnie blokada przy zmianie z 3-4, 5-4. :/ Dzięki za odpowiedź
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 lut 17, 13:47
- BMW: 320D Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Dzidek90 pisze:AXEL pisze:Mam DOKŁADNIE to samo. 320d, 136KM. Prawdopodobnie jest pęknięta sprężynka na wybieraku w skrzyni (czy jak to się zwie tam) i z piątki nie wraca na położenie środkowe. Po pierwsze wymień pierścień plastikowy drążka+ wszystkie łączniki, po drugie porządnie to przesmaruj, po trzecie kup na allegro zestaw sprężynek YATO za 17zł i przymocuj drążek zmiany biegów sprężynką (pod mieszkiem) tak, by stał na środku. U mnie pomogło.
Jeśli drążek nie wraca z 5 biegu do neutralnego położenia pomiędzy 3 a 4 biegiem to winne są tzw tulejki "atakujące" biegu 5....
Miałem to samo u siebie zestaw naprawczy piątego biegu i problem zniknął
Masz jakiś numer części tego albo może link do allegro z tym zestawem??
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Jesli sie nie myle to jest to nr...23 11 7 542 726AXEL pisze:Dzidek90 pisze:AXEL pisze:Mam DOKŁADNIE to samo. 320d, 136KM. Prawdopodobnie jest pęknięta sprężynka na wybieraku w skrzyni (czy jak to się zwie tam) i z piątki nie wraca na położenie środkowe. Po pierwsze wymień pierścień plastikowy drążka+ wszystkie łączniki, po drugie porządnie to przesmaruj, po trzecie kup na allegro zestaw sprężynek YATO za 17zł i przymocuj drążek zmiany biegów sprężynką (pod mieszkiem) tak, by stał na środku. U mnie pomogło.
Jeśli drążek nie wraca z 5 biegu do neutralnego położenia pomiędzy 3 a 4 biegiem to winne są tzw tulejki "atakujące" biegu 5....
Miałem to samo u siebie zestaw naprawczy piątego biegu i problem zniknął
Masz jakiś numer części tego albo może link do allegro z tym zestawem??
Tylko do tego trzeba zrzucic albo obuścić skrzynie
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
AXEL pisze:Dzięki serdeczne. Powiedz tylko czy wystarczy odkręcić wydech i wał + osłony żeby się tam dostać czy trzeba odkręcać skrzynię od silnika?
Dostep jest ograniczony, albo zrzucic albo opuscic tylko...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 lut 17, 13:47
- BMW: 320D Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Trzeba jednak wyciągać. Tu jest opis https://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pins.html
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2086 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rzulff
-
- 2 Odpowiedzi
- 915 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 1 Odpowiedzi
- 560 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1193 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 6 Odpowiedzi
- 1338 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: merwi
-
- 3 Odpowiedzi
- 1463 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1736 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 4 Odpowiedzi
- 1464 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3064 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol