E46 320D M47N Nowe tarcze Ate bicie od początku

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam zakupiłem tarcze ate zwykłe+klocki textar

1.Piasta oczyszczona na błysk (wieratrka z kółkiem)

2.Odtłuszczona zmywaczem do hamulców.Kolejno zacisk papierem ściernym i jarzmo też.To i to odtłuszczone i wytarte.Posmarowane styki wszędzie tam gdzie trzeba pastą ATE.Tłoczki sprawdziłem wychodzą a potem wciskarką do tłoczków wciskam ręcznie kręcąc więc chyba ok..

Tarcze wypsikane zmywaczem do hamulców by odtłuścić(mechanik mi mówił,że nie wolno.. bo mają jakąś tam powłokę zabezpieczającą a w sklepie koleś co zna się na bmw bardzo twierdził,że odtłuścić trzeba

kolejno tarcza osadzona na piaście równo i dokręcona śruba imbus.Potem klocki itp.Założone nowe gumki do zacisków,prowadnica nasmarowana smarem ATE wszystko wsio...

kolejno alufelga od wewnątrz też wiertarką wyczyszczona tutaj jak styka się z tarczą na błysk..

kolejno koło dokręcone(nie mam klucza dynam..)to kluczem do kół na czuja..zawsze tak kręciłem i było ok

no i pierwszy wyjazd..jadę 100m od domu hamuje słaby hamulec.. i taki łomot przy hamowaniu.. i bicie.. przejechałem 5/10km łomot ustał.. bicie jest przy hamowaniu duże.. rozpędziłem do 120 zahamowałem do 0.. jadę bicia już nie ma .. po 2km znów.. i od tego czasu drugie 10km zrobione i przy hamowaniu kierownicę che wydrzeć z rąk..

rozebrałem to wszystko od nowa.. poskładałem znów i to samo.Dodam zmieniałem tarcze o 13stej.. dzisiaj.. do godziny 13 jeździłem na moich zimmermanach+klockach ferodo premier.. i było bicie ale od 160 do 100 minimalne.. a tutaj to dramat.. w sklepie upierają się,że to zły montaż..no ale roczne zimmermany chodziły w stosunku do tych bajka...
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

typowa taktyka sklepow, zawsze powiedza ze zly montaz, chocby to montowal mechanik z 10 certyfikatami

jedz do warsztatu, niech zdejma kolo i zmierza bicie samej tarczy odpowiednim przyrzadem
i ocenia czy tarcza krzywa
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

Czy wylany prawy amor powodował by bicie podczas hamowania i jazdy?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Mariuszpol pisze: Czy wylany prawy amor powodował by bicie podczas hamowania i jazdy?
Jest taka opcja, ale to zależy od warunków w jakich wykonywałeś test...

Czy w sklepie powiedziałeś że montowałeś sam ?
Warunkiem podstawowym uznania gwarancji jest wskazanie zakładu który to montował.
Jeżeli wskażesz go, podasz ilość km jaką zrobiłeś na tych tarczach itp to oddadzą Ci kasę na 99%.

Poza tym ATE to już nie to ATE co było kiedyś.
Reklamacji na ten produkt jest bardzo dużo. Ośmielę się powiedzieć że więcej niż 50%
Obecnie ja polecam TRW klocki + tarcze.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#5

Post autor: Mariuszpol »

Sprawa ma się tak.. ruszam po 2h postoju i jadę 3km kiera przy hamowaniu minimalnie bije..wracam kolejne 3km.. już kiera wali..tak jak by coś się rozgrzało..

druga sprawa byłem na szarpakach dzisiaj..wahacze+tuleje wahacza wszystko sztywne.Pomiar amorów..przedni prawy 5% nawet tam na komputerze te kreski się na boki rozjechały..

i czy od tego będzie biło podczas jazdy i hamowania?

zamówiłem już z bólem wielkim dwa amory sachs +dwie poduszki z łożyskami lema+odbojniki sachs

zamówilem też za 120zł czujnik bicia Quards na allegro

zamontuje mechanik mi amory.Po nich trzeba zbiezność ustawić tak?

kolejno w weekend jak dobrze pojdzie zdejmę tarcze oczyszczę jeszcze raz piasty(są i tak już idealne) zmierzę pomiar bicia piast.Miałem czujnik zegarowy kiedyś też taki za 80zł..to jaja wychodziły..mierzę piasty wychodzi 0.05mm na samej piaście!! zakładam nowe tarcze dokręcam..wychodzi 0.03mm jakim cudem mniej..

potem załozę tarcze i zmierze bicie tarcz bo inaczej ładu się nie dojdzie
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#6

Post autor: dwoogeee »

A może po prostu tamte klocki mimo, że nie grały z tarczami jak trzeba jakoś tam działały bo wycierały się razem z nimi,
a te są nowe i już jest większa różnica...
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”