[E46 320d M47] Łącznik elastyczny wydechu.

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: zibi_j1 »

Jak za.kawalek plecionki z drutu to i tak nieporozumienie
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#12

Post autor: piotrek1474 »

Może Maciek ma coś ciekawego w swojej ofercie? 400 zł. To faktycznie cena kosmos, chyba że cena obejmowała też montaż?
Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: zibi_j1 »

Mam dokładne ceny... Jakiś pozornie dobry dedykowany łącznik na allegro 70pln
Cena wymiany u mojego tłumikarza 150pln
Cena super łącznika z wymianą ok 320 pln
Ja rozumiem że trxeba wydech zdejmować ale wydaje mi sie drogo :/ jesteście w stanie zorientować się w cenach?
Zaciąga mi soaliny na postoju czasami i wydaje mi sie że to lącznik bo wstawiłem jakiś shit za 25 zł. Nawet peszla w środku nie miał...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#14

Post autor: piotrek1474 »

Kiedyś łącze w Golfie wymieniał tłumikarz. Za wymianę płaciłem 70zł plus koszt łącza 100zł. ale było to kilka lat temu. Ceny śą takie bo często jest problem z odkręceniem tłumika od turbo. Ty miałeś niedawno wymieniane turbo wiec nie powinno być problemu. Myślałeś aby zrobić to sam?
Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#15

Post autor: Młody90 »

Trzeba sciagac caly wydech?te zlacze dosc nisko siedzi wiec dostep jest.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#16

Post autor: Dobrodziej_1983 »

U mnie tłumikarz za taką usługę bierze 80-100zl i poleca tylko oryginalne łączniki. Co do samej wymiany to myślę że da się bez zwalania wydechu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: zibi_j1 »

Nie ma szans. To w prxedlifcie siedzi bezposrednio za pierwszym katalizatorem. U mnie wali dymem spod maski zza turbiny. Ori łącznik nie występuje jako osobna cześć tylko razem z katalizatorem
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#18

Post autor: KeniT8 »

Witam z tego co wiem nie da się dokupić osobno ori złącza elastycznego.W takim razie co to jest za złącze?

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/18312356512-oryginal-bmw,11-18312356512-FOEBMW-0-0-18312356512.aspx

pisze oryginalne bmw..
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#19

Post autor: KeniT8 »

Panowie proszę was o pomoc :cry2: do szału doprowadza mnie to dudnienie z tyłu samochodu.Od 3 dni całe auto na kanale przeglądam.Poluzowałem cały wydech,ustawiłem na nowo by nigdzie nic nie tarło.Wszystko porozkręcane.Gumy tłumika ori bmw tylna i środkowa nowe.Złącze elastyczne ''zestaw naprawczy bmw'' też wspawane.Wiem,że stało się to po montażu złącza elastycznego pierwszego czyli zamiennika.Po wyjeździe coś dudniało z tyłu samochodu myślę przez to,że zamiennik i sztywny.Kupiłem oe bmw złącze to samo :cry2:Nic nigdzie nie ociera.Każda osłona termiczna jest na swoim miejscu,wydech wszędzie ma luz względem osłon.Sprawdzałem również z kolegą na kanale.On dodawał gazu do 2.5tys obrotów a ja pod spodem słuchałem i co i nic :evil: kompletnie,żadnego dudnienia.Po wejściu do samochodu słychać dudnienie z tyłu z okolic bagażnika.Zdjąłem dzisiaj tylną kanpą,sprawdziłem pompy czy to nei czasami od pompy paliwa ale nie.Wszystko z bagażnika wydarłem,została sama blacha i dudnienie słychać non stop w bagażniku a zerkając pod spód tutaj jak koło zapasowe nic nie dudni :evil: znów zerkam do bagażnika i dudni.Byłem u mechanika ma mi to w przyszłym tygodniu sprawdzić,ale osłuchał to i mówi dlaczego to dudnienie słychać na wydechu :x .Dodam zanim ruszyłem ori złączę nie było żadnego dudnienia.

Operacje,które wykonałem
1.Wstawiona jedna złączka zamiennik w warsztacie zajmującym się głównie tłumikami z dobrymi opiniami.Dudni.
2.Wstawiona oe złączka bmw występująca jako ''zestaw naprawczy'' niby oe bmw ale producentem z tego co udało mi się ustalić jest AutoMotive
3.Wydech od kata sprawdzony cały.Wsporniki przy katalizatorze dokręcone,kat do turbo dokręcony dobrze.Żadna osłona nie wadzi nigdzie.Na środku wydech skręcony trzema śrubami równo i ustawiony by był deczko wyżej nad dwoma wspornikami ''tymi przy podłużnicach''.
4.Gumy wydechu dwie oe bmw założone.
5.Złączka wydechu jest elastyczna bo ruszając lekko odkręconym wydechem wygina się w prawo i w lewo.
Do tej pory jezdziłem i nie było żadnego dudnienia nawet jadąc do tłumikarzy.Po wycięciu ori złączki jest już dudnienie do dnia dzisiejszego.Nasila sie po dodaniu gazu tak do 2.5 /3tys obrotów wtedy jak schodzi z obrotów to jest duuu duu z tyłu z okolic bagażnika :duh: a pod autem cisza nawet ze stetoskopem :evil: Olej w dyfrze zmieniłem,w skrzyni też zmieniłem.Z dyfra nic nie słychać.

Owe dudnienie znika po wciśnięciu sprzęgła na postoju a po puszczeniu znów z tyłu samochodu jest du du du .Sprawdzałem sanki dyfra nigdzie nie wyrwane itp

Pomóżcie bo nie wiem co robić :cry2:
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#20

Post autor: Młody90 »

tak na marginesie . W naszych dieslach nie ma oryginalnego złącza .
Warto jednak zmierzyć długość oraz średnicę złącza tak aby dobrać w dowolnym sklepie i za kwotę około 50-60zł można dobrać zlącze .

Ja w stilo zapłaciłem za zlącze 150zł ( gdzie takie samo na necie jest za 50zł ) a za wymianę 50 zł . Gdybym się zainteresował tematem a nie jechal na pałe na warsztat to bym zaoszczędził 100zł . A tak warsztat jeszcze zarabia 3krotnie na częściach .

Pozdrawiam .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”