e46 320d 150KM Silne nieregularnie uderzenia po wymianie słupka

Quandit
Posty: 6
Rejestracja: 15 cze 18, 8:47
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PJ42481

#1

Post autor: Quandit »

Jakiś czas temu miałem awarię silnika wał i panewki, aby nie bawić się w remont zakupiłem silnik z kilkoma elementami (pompa wysokiego ciśnienia, listwa CR, wtryski) i dałem mechanikowi do wymiany. Odebierając auto dostałem info ze nie jeździ ono niestety jak 150 konne, no i mechanik miał rację bo nie jeździ nawet jak by miało 20 :sorry: Jazda autem jest po prostu niemożliwa, a temat zakładam aby ktoś kto wie mi poradził do którego z osób mam się zwrócić czy mechanika czy sprzedawcy silnika objawy jaką mam:
- bardzo słaba moc,
- trudności z odpalaniem,
- hałas,
- dziwne nieregularne stuknięcie, że buja całym silnikiem i budą raz to jest co minute, a niekiedy raz na 30 minut.

Mechanik twierdzi że to wina tego silnika który kupiłem, tym bardziej że zanim go wmontował rozebrał go wymył i wymienił wszystkie uszczelki (cena 3150), ale zanim zadzwonię do sprzedającego podpowiecie mi czy warto go atakować o zwrot pieniędzy za silnik i oddanie go?

Poczytałem aby inpę sprawić i zrobić testy nagrałem więc jakieś filmiki pod tym linkiem

http://quandit.atthost24.pl/e46/

Dodatkowo po podłaczeniu i sprawdzeniu błędów pozostaje tylko jeden 3F31 (0192) commen rail sensor, ale poczytałem ze to moze być czujnik CR od strony korka oleju, tak się składa że mam taki drugi i jutro go przełożę, lub pompa która lata wraz z rozrządem i to też mam w drugim silniku, jedyne co mnei martwi to to pukanie z szarpaniem.

Pozdrawiam.
IksDe
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 18, 10:41
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#2

Post autor: IksDe »

Hm, ale jak rozbieral słupek to przeciew widzialby ten magik w jakiej jest kondycji.. Pozbadz sie bledu bo moze to byc zwiazane wsumie tez cisnieniem na szynie CR - wiec albo pompa za slabe cisnienie albo czujnik na szynie, jezeli to nie pomoze to wtedy zweryfikowalbym rozrzad.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

Problem z cisnieniem to i cylinder ktorys pewnie wypadnie i masz stuki. Podmien czujnij z przodu na listwie, jesli blad nie zniknie to moze byc czujnik z tylu listwy z regulatorem.
Obrazek
Quandit
Posty: 6
Rejestracja: 15 cze 18, 8:47
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PJ42481

#4

Post autor: Quandit »

Cześć dziękuję za odpowiedzi, wczoraj wymieniłem jak napisałem w 1 wiadomości ten czujnik który jest z przodu i o dziwo błąd znikł, stukanie znikło dynamika wróciła ale nadal to nie jest chyba to co powinno być, wydaje mi się że na starym zanim padł było troszkę lepiej. Mam teraz tylko błąd sterownika świec, ale ten miałem już na starym silniku, i tym sie nie przejmuję na teraz. Na ten czas poczekam jeszcze 3h i idę odpalić i zoabcze czy będzie nadal problem z odpalaniem :twisted:

Postaram się nagrać jeszcze z inpy jakąś dłuższą jazdę z live data może ktoś z forum zobaczy czy już jest jak powinno być czy też nie :)_
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”