[E46 320d 150KM] Problem z odpaleniem - kręci nie odpala

Awatar użytkownika
Szerszeń
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 17, 21:48
BMW: E46 Compact 320dA M47TUD20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: W-WA

#1

Post autor: Szerszeń »

Witam wszystkich serdecznie.
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, bo przekopałem szukajkę ale nic nie znalazłem. A jak coś jest to dotyczy przedlifta i pompy vp44.

Od kilku dni mam problem z odpaleniem mojej buni, do tej pory nie miałem jakiś większych problemów z odpalaniem, ale do rzeczy.

Wsiadam rano do auta, klucz do dziury i lipa, nie odpala, kręci kręci i nic. Tak zawzięcie kręciłem, że aż akumulator rozładowałem. 8) Więc podpiąłem akumulator pod prostownik i udałem się do pracy przy pomocy komunikacji miejskiej :D

Wróciłem z pracy i znowu próba odpalenia i zgadnijcie... Nie odpaliła.
Podpiąłem INPE i wysypało mi kilka błędów :
1. 4B90 - RAIL PRESURE MONITORING AT ENGINE-START
2. 43F2 - ELECT. SPARE HEATER
3. 4162 - RELAY PRE. CHARGE PUMP
4. 4102 - OUTPUT OF AIR CONDITIONING POWER

NR 2 to wiem, że podgrzewacz płynu - bo mam odpięty - ten błąd był odkąd posiadam auto.

Jako że było późno w nocy poszedłem spać z głową pełną "błędów"

Następnego dnia rano wsiadłem do samochodu z myślą, że może się przez noc naprawiło :) Niestety nie naprawiło się. a dodatkowo przy którejś próbie odpalenia zapaliła się kontrolka DDE.
W pierwszej kolejności zająłem się błędem nr 3 - 4162 - RELAY PRE. CHARGE PUMP, ponieważ zasłyszałem, że przy przekręceniu kluczyka nie bzyczy pompka pod progiem ani ta w baku (chociaż ręki nie dam sobie uciąć, że wcześniej tą w baku słyszałem, wydaje mi się że tak).
Wziąłem się za bezpieczniki - wszystkie były okej, więc następny krok to wyprucie schowka, żeby się dostać do przekaźnika od pompy. Wyczytałem na forum, że to pierwszy (z czterech) od lewej (taki biało-zielony , jasno- zielony, jak zwał tak zwał). Zamieniłem go z drugim od lewej bo były takie same.
Ale to niestety nie pomogło.
Wepchnąłem auto na kanał, żeby dobrać się do pompki progowej, bo nie dawało mi to spokoju, że nie brzęczy a zawsze po przekręceniu kluczyka z 15-20 sekund brzęczała.
Okazało się ze na kostce od pompki po przekręceniu kluczyka nie ma napięcia. Sprawdziłem samą pompkę podłączając ją na krótko z akumulatora i zadziałała. Więc niesprawność pompki samej w sobie wykluczyłem.
Więc wymyśliłem, żeby zasilić ją na krótko i zapodać paliwo pompce z bańki.
I o dziwo po dłuższym kręceniu odpaliła, więc szybko do kompa żeby zobaczyć jakie błędy pokarze.
Po wykasowaniu starych i odczycie nowych zostały:
2. 43F2 - ELECT. SPARE HEATER
4. 4102 - OUTPUT OF AIR CONDITIONING POWER

I na tym skończyła się moja "filozofia" na temat rozwiązania problemu.
Ewidentnie gdzieś się zgubił prąd idący do pompki podprogowej (i do tej w baku również ? )

Panowie wielka prośba o pomoc, bo już nie mam pomysłów a wierzę że taki temat może się jeszcze komuś przydać. :help:

Aaa i proszę o wyrozumiałość, bo jestem tu nowy. Jeżeli coś jest nie tak to proszę o zwrócenie uwagi, poprawię się na przyszłość.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wszystko wskazuje na przekaźnik, zamień 3 z 6, czyli ten od klaksonu. Po zmianie sprawdź dodatkowo czy działa klakson.
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szerszeń
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 17, 21:48
BMW: E46 Compact 320dA M47TUD20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: W-WA

#3

Post autor: Szerszeń »

maniek21112 pisze:Wszystko wskazuje na przekaźnik, zamień 3 z 6, czyli ten od klaksonu. Po zmianie sprawdź dodatkowo czy działa klakson.
Obrazek
Zamieniałem zarówno przekaźnik 3 z 4 jak i 3 z 6. Niestety dalej nic.

Zastanawia mnie błąd 4102 - OUTPUT OF AIR CONDITIONING POWER, który występował nawet jak samochód pracował (oczywiście na pompce progowej podpiętej na "krótko" pod prostownik 12V ) .

Jest jeszcze jedna kwestia.
Jak już odpaliłem samochód to po podpięciu INPY na F4 (korekcjach) po jakiś 2 minutach pracy pokazywało :
Obrazek
Obrazek

po przełączeniu na F5 (zgodność obrotów) było okej, ale jak z F5 przeszedłem z powrotem na F4 (korekcje) to przez jakieś 2 sekundy rzucało silnikiem i cylinder 3 miał ponad 5! ale po 2 sekundach wracało do "normy".
Jak płyn chłodniczy osiągnął jakieś 50 stC i znowu przełączyłem z korekcji na zgodność obrotów było ok, jak przełączyłem z powrotem na F4 korekcje to znowu trzęsło tylko teraz to cylinder 1 miał ponad 5! ale analogicznie po jakiś 2 sekundach wracało do normy.
Dodam ze z rury wydechowej strasznie śmierdziało i wydobywały się takie niebieskawe gryzące w oczy i płuca spaliny. Wcześniej przed tą usterką też z niego śmierdziało a z niebieskiego dymu to była raczej mgiełka , teraz przy usterce i "pompce na krótko" jest to dużo bardziej zauważalne.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Z korekcjami to normalna sprawa, pewnie jakbyś rozgrzał całkiem auto to poprawiłyby się. Na plaka odpala? Zrób test przelewowy, ale wtedy jest błąd zbyt niskiego ciśnienia na szynie podczas odpalania a u Ciebie ewidentnie wskazuje jeszcze dodatkowo na pompę progową.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szerszeń
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 17, 21:48
BMW: E46 Compact 320dA M47TUD20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: W-WA

#5

Post autor: Szerszeń »

Na plaka nie próbowałem ponieważ w pierwszej kolejności wpadłem na pomysł z tą pompką podprogową "na krótko".
Test przelewowy zrobię jutro po pracy jak ogarnę wężyki i strzykawki.
Ewidentnie jest problem z prądem do pompki podprogowej i w baku (sprawdziłem, ta w baku też przy podpięciu "na krótko" działa, ale po przekręceniu na zapłon w kostce jest tylko niecałe 5V na cienkich kabelkach, a na grubych nie ma nic).
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie masz prądu na pompkach, więc test przelewowy odpuść. Mało prawdopodobne, że padły dwa przekaźniki, ale sprawdziłbym klakson czy działa po podmianie. Jak tak to musisz grzebać w mocowaniu przekaźnika i wyżej w stronę dde. Innego wyjścia nie ma.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szerszeń
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 17, 21:48
BMW: E46 Compact 320dA M47TUD20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: W-WA

#7

Post autor: Szerszeń »

Po podmiance zarówno w jedną stronę jak i w drugą do "punktu zero" czyli tak jak było na początku, klakson działa. Czyli kwestia uszkodzenia przekaźników samych w sobie odpada.

Właśnie prucia całej instalacji chciałem uniknąć :(

Jak już odpalę samochód na wymuszonej pompce usunę i z czytam błędy to pokazuje od podgrzewacza i 4102 - OUTPUT OF AIR CONDITIONING POWER, nic więcej, wszystkie poprzednie nie występują.
Czy możliwe jest że 4102 bierze się z jakiegoś zwarcia na przekaźniku od kompresora albo w samym kompresorze i sterownik wykrywa usterkę w.w elementu lub zwarcie i odcina prąd z pompek żeby nie odpalić samochodu i nie zepsuć niczego więcej ?

Tak drążę ten temat ze zwarciem bo ostatnio jak grzebałem przy przekaźnikach i dotykałem blachy która tam blisko jest to kopało/szczypało mnie prądem. Dosłownie czułem jak mi prąd przewodzi/mrowi po palcu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Trudno powiedzieć, nie miałem takiego przypadku, ale to przebicie to możesz zagłębić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szerszeń
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 17, 21:48
BMW: E46 Compact 320dA M47TUD20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: W-WA

#9

Post autor: Szerszeń »

Wielkie dzięki koledze mańkowi, ponieważ jako jedyny zainteresował się problemem. :good: :witam: :beer:

Podzielę się z Wami co trzeba zrobić jeżeli ktoś będzie miał taki sam problem jak u mnie, ponieważ udało mi się go rozwiązać.
Wymagało to wyjęcia kompa. W prawdzie nie jestem elektronikiem ale rozkręciłem puszkę, wziąłem lupę i szukałem zimnych/podejrzanie wyglądających lutów. Jak się okazało winnym był zimny lut pinu sterującego przekaźnikiem od pomp paliwa (w baku i podprogowej). Sprawdziłem później sam przewód i faktycznie szedł do przekaźnika. Pin tak jakby oderwał się//stracił połączenie z płytką w komputerze, czego następstwem było brak sterowania (cewką przekaźnika) w wyniku czego pompki nie dostawały prądu i auto nie odpalało.

Po powrocie kompa na miejsce i przekręceniu kluczyka na zapłon, do moich uszu dobiegł dźwięk jakże pięknie bzyczącej pompki pod progiem :D Wtedy już wiedziałem, że to będzie żyło :D :Yahoo!:
Niestety nie mam zdjęć kompa, jak to wyglądało, ponieważ byłem tak zaaferowany lutowaniem że zapomniałem strzelić fotę. :fool:

Także jakby ktoś potrzebował więcej informacji to służę pomocą :witam: :) :Yahoo!:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Super, że się udało :good: to już stare auta i takie cuda będą się niestety działy, ale jeszcze nie słyszałem o takim przypadku w m47n/m57n. Coś tam świtało :wink:
maniek21112 pisze:Nie masz prądu na pompkach, więc test przelewowy odpuść. Mało prawdopodobne, że padły dwa przekaźniki, ale sprawdziłbym klakson czy działa po podmianie. Jak tak to musisz grzebać w mocowaniu przekaźnika i wyżej w stronę dde. Innego wyjścia nie ma.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”