[e46]320d 150km drżenie kierownicy podczas jazdy

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#21

Post autor: GUMMISS »

Mariuszpol pisze:Kolego GUMMISS mam pytanie.. bo sprawdziłem teraz koła i tak...

jedno koło ma ciężarek 10gr tylko

drugie koło ma 15GR ciężarek

a pozostałe dwa koła mają

jedno 40GR drugie 35gr
Czyli masz ciężarki na kołach, nie za duże, jest oki :D No chyba że są w innych miejscach, lub zamiast 10g powinno być 100g :ROFL:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#22

Post autor: Mariuszpol »

Witam byłem dzisiaj w zakładzie sprawdzić alufelgi i opony na maszynie hunter

sprawdzali na założonych oponach alufelgi..włożyli na wyważarkę i patrzył koleś jak kręci się koło a potem coś tam ustawiał na maszynie od wyważania+oponę sprawdzali też na maszynie jak jest ułożona no i powiedział mi wszystkie cztery felgi proste.. i wszystkie zimowe opony ok.. jedna tylko coś była nie tak to zdjęli i ułożyli tak jak komputer podał no i test i powiem tak wydaje się jak by lepiej..ale jadąc 140/150 czuć nadal to... i przy hamowaniu też...

aha i sprawdzili przy okazji mi czujnikiem zegarowym bicie tarcz... przednie tarcze mam zimmermann wymienione 6mc temu i prawa powiedział idealna.. a lewa bicie 0.5

to samo z tyłu tarcze 3 letnie boscha..tylna lewa ok natomiast tylna prawa bicie 0.4 0.5

dziwne,ze po jednej tarczy...
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#23

Post autor: Mariuszpol »

Witam sprawdziłem dzisiaj sam przednie tarcze

prawa tarcza bicie 0.03 więc gites... no to zdejmuję ją i mierzę piastę.. no i na piaście cyrki wychodzą bicie 0,07 itp.. nie wiem ale za pierona nie szło piast zmierzyć..gdzie bym nie ustawił czujnik to co chwila inne pomiary..a po zalożeniu tarczy bicie normalne 0.03..

to prawa tarcza ta niby dobra..ale też piasty wszystko na błysk wyczyszczone..

teraz lewa ta niby co bije... no i bije.. tyle samo :mad2: 0.03... zdjąłem tarczę..mierzę piastę.. i też wyniki z kosmosu..ale po założeniu tarczy normalnie 0.03..
a ten co sprawdzał mi to..tam gdzie te kola patrzyli to widziałem,że to stażysta był.. taki z 21lat.. łepek ..

i mówi bicie przednia lewa tarcza..a ja zmierzyłem i w normie.. bo 0.03 maks to 0.05 tak wiec ok...

w sumie przednie tarcze mają 5mc... klocki też nowe..tłoczki zregenerowane,wszystko rozruszane..nasmarowane..odtłuszczone...



zastanawiają mnie tylne tarcze...bo mam boscha... i mają one prawie 3 lata... po prostu jest taki efekt podczas hamowania.. jak by statkiem dopływał do brzegu..

jutro wykonam pomiary tylnych tarcz..

1.oczyszczona piasta

http://zapodaj.net/80cb217bb97f2.jpg.html

2.pomiar przy krawędzi

http://zapodaj.net/20a10a606cbb3.jpg.html

3.Pomiar pod otworami

http://zapodaj.net/4420f657ce30a.jpg.html

pokazałem jak przykładałem ten czujnik.. i np przy krawędzi wychodziło mi niby bicie 0,07 aż... a znów niżej na dole.. 0.04

ale ogólnie po zamontowaniu tarcz bicie 0.03




Witam proszę o pomoc..sprawdziłem dzisiaj wszystkie cztery tarcze.. ten czujnik też mi krwi napsuł bo jak ustawi się go przy krawędzi tarczy pokaże np 0,02.. zaś niżej już inaczej pokaże

ale do rzeczy sprawdziłem tarcze i tak

przednia lewa bicie 0,02mm z małym hakiem

przednia prawa bicie 0,02mm z małym hakiem

więc przód wypada,że jest ok.. bo dopuszczalne bicie to maks 0,05 ale tutaj już ponoć kierownica będzie drgała

i teraz tył

Lewy Tył 0,03 bicie

a Prawy Tył 0,05 a nie raz 0,06mm..

pytanie takie.. byłem na stacji diagnostycznej jeszcze i jest mały luz na wahaczu przednim lewym.. po prawy wymieniałem..

i tutaj pytanie czy ta niby jedna tarcza tylna... powodowała by drganie kierownicy podczas hamowania... jak i podczas końcowej fazy hamowania uczucie takie jak by ktoś trzymał i puszczał mnie? czy raczej mało prawdopodobne,żeby to było przez jedną tarczę...

pytam bo mam kasę póki co na jedną rzecz albo wahacz albo tarcze

EDIT : edytuj posty !!!
Tibuxu
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 3 mar 16, 16:05
BMW: 328i e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zduńska Wola

#24

Post autor: Tibuxu »

Ja mam to samo w sedanie 328i, przy hamowaniu nic nie drga, ale przy jeździe na wprost trzęsie kierownica raz slabiej raz mocniej ale trzęsie zawsze, kola letnie/zimowe wyważone, nowe opony jak i używane, tarcze przetoczone i nowe, nic nie usunęlo problemu, kierownica regulowana, jej pozycja nie ma nic do rzeczy.
i tutaj moje pytanie, wachacz, jakieś tuleje? Maglownica? Co moze byc przyczyną?
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#25

Post autor: Mariuszpol »

wahacze mam nowe ruville+tuleje meyle hd i to samo
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#26

Post autor: Mariuszpol »

Witam jako,że w lato regenerowałem moje zaciski tzn nowe tłoczki na przód to i tak mam dziwne podejrzenie co do tego..

a mianowicie często jest tak,że jak rano startuje.. to przy 120km/h kierownica trzepie mocno.. a zaś jak wracam to przy 120 lekko...

jako mój kolejny krok w poszukiwaniu drgań postanowiłem zakupić dwa zaciski ate na przód używki z allegro+od nowa dwa nowe tłoczki+nowe gumki+dwa nowe odpowietrzniki ATE+pastę do tłoczków specjalną atę+pastę atę do prowadnic,klocków+płyn ate sl6 na dolewkę+zestaw do wyciskania tłoczków :D

moje zaciski wydają się niby ok.. bo jak podniose przód i zahamuje to koła kręcą się bardzo swobodnie.. ale to nie jest duży koszt..

po za tym mimo regeneracji zawsze prawa felga była bardziej gorąca niż lewa.. i też podczas wymiany tłoczka zauważyłem,ze jak brałem kompresorem-imitowałem tak by pracował.. to w jednym zacisku chodził fajnie a w drugim o wiele cieżej mimo,że nowy tłoczek

to wymienię w tyg serwis klimatyzacji i tyle
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”