E46 320d 136km brak mocy i duże spalanie

Lechu165
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 18, 15:22
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Lubawa

#1

Post autor: Lechu165 »

Witam ! Jest taki problem , bmw Pali chyba z 12 litrów na 100km , a mocy niewiele ... Najbardziej przy niskich obrotach , rusząc spokojnie z 1 biegu i wrzucając 2 bieg obroty spadną do 1000 i auto niemalże zgaśnie, później powyżej 1700-1800 obr już jakoś jedzie , bo turbo podaje dobrze . Odpala elegancko zawsze , czy zimna czy ciepła , nie kopci prawie wcale (lekko rano jak każda) . Nawet na biegu jałowym wciskając gaz do dechy obroty od 800 do 1800 idą wolno , wsiadłem ostatnio w taką samą to wskazówkę niemalże ciężko zauważyć , u mnie można ją „śledzić” :roll: . Turbo dmucha tyle ile ma dmuchać , dolot szczelny , na kompie nie pokazało błędu początku wtrysku , lecz na jałowym pokazało kąt -14 . Co w pierwszej kolejności ? Ustawienie statyczne pompy ? Czy wtryski ?
Lechu165
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 18, 15:22
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Lubawa

#2

Post autor: Lechu165 »

Ktoś coś podpowie ? W poniedziałek stawiam auto na warsztat na ustawienie pompy i wymianę termestatu egr bo ciężko ją rozgrzać do 90 stopni i chciałbym wiedzieć co jeszcze mogliby sprawdzić , miał ktoś taki problem ?

Edit: nic się tu nie dzieje , ale poprowadzę dalej ... przed regulacja pompy sprawdziliśmy wtryski , co sie okazało ropa nie wraca przelewami wcale . Pierwsza myśl , wtryski leją . Przy wyciąganiu jedna koncowka wtrysku została w głowicy , a wtrysk jest cały skorodowany . Dziś próba wyciągania , jeśli nie auto jedzie do boscha na wyciągnięcie jej z głowicy , a wtryski do sprawdzenia i zapewnię na wymianę końcówek . Teraz pytanie , czy lejące wtryski i ten jeden skorodowany miałyby taki wpływ na brak mocy u dołu i ogromne spalanie ?
Lechu165
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 18, 15:22
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Lubawa

#3

Post autor: Lechu165 »

Ciąg dalszy walki ... wtryski okazały się wszyztkie złom po sprawdzeniu w serwisie boscha . 3 po regeneracji a jeden nowy , bo podobno się szło go uratować . Wtryski włożone , przewody wtryskowe nowe , pokrywa zaworów nowa No i ... No i chodzi można powiedziec jak chodziła . Odpala elegancko , spalanie minimalnie się zmiejszyło . Nie sprawdzałem na dystrybutorze bo jeszcze nie zdarzylem , ale na komputerze zeszło do 8-9 litrów jeżdżąc spokojnie poza miastem . Co do mocy niestety wiele się nie poprawiło , może teoche „łagodniej” pracuje , ale nadal z dołu słabo się zbiera a po załączeniu turbiny jakoś jedzie ale nadal nie to . Jakieś pomysły ? Myśle nadal nad ustawieniem tej pompy , ale może ktoś już taki przypadek przerabiał ? Bo już chyba innego pomysłu prócz ustawienia pompy to nie mam . A żeby ustawić musze kupić ściągacz do koła , zegar mam . Także przed wydatkiem prosiłbym o rady co jeszcze można zbadać ...
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Może po prostu pompa padła. U kuzyna na wolnych nie chodziła, gasła i dopiero na prawie max obrotach były oznaki jakiejś mocy silnika i dalo się w ogóle ruszyć z miejsca.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Lechu165
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 18, 15:22
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Lubawa

#5

Post autor: Lechu165 »

GUMMISS pisze: 20 paź 18, 17:29 Może po prostu pompa padła. U kuzyna na wolnych nie chodziła, gasła i dopiero na prawie max obrotach były oznaki jakiejś mocy silnika i dalo się w ogóle ruszyć z miejsca.
Nie miela zadnych objawów padającej pompy , mam ją jakies 2-3 miesiace , taką juz kupiłem i nie ma takiej tragedii co do mocy jak Ty mówisz , po prostu nie ciągnie tak jak powinna a najbardziej denerwuje spalanie w granicach 11-15 litrów , wskazówka schodzi w oczach . Więc wydaje mi sie , że nie jest to objaw padającej pompy , bardziej tak jak już pisałem - ustawienia jej statycznie , lecz chciałbym widzieć zdanie innych zanim roziorę pół silnika ...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Co Ci dadzą opinie innych? Jest w ista test pompy vp44 i wszystko stałoby się jasne. Poza tym mam spore wątpliwości czy w tym serwisie agd rtv potrafią prawidłowo zregenerować nawet te najprostsze wtryskiwacze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#7

Post autor: rafał18 »

Zanim zaaczniesz ustawiac pompe to zainstaluj DIS i sprawdz jak jest ustawiona. Zadnego zegara nie potrzebujesz.
W inpie na rozgrzanym motorze sprawdz kat wtrysku
Lechu165
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 18, 15:22
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Lubawa

#8

Post autor: Lechu165 »

rafał18 pisze: 23 paź 18, 10:44 Zanim zaaczniesz ustawiac pompe to zainstaluj DIS i sprawdz jak jest ustawiona. Zadnego zegara nie potrzebujesz.
W inpie na rozgrzanym motorze sprawdz kat wtrysku
jak tak bez zegara ? Przed zrobienie wtrysków pokazywało na wolnych -14 gdzie z tego co pamietam może się odchylać max od 0 do -3.5 . Jutro prawdopodobnie będę miał inpe to sprawdze jak teraz ale po regeneracji wtrysków szczerze mówiąc różnicy nie odczułem ani z mocą ani ze spalaniem , co prawda przy dystrybutorze nie sprawdzałem ale jeżdżę tylko do roboty i powrót jak narazie i widzę jak wskazówka schodzi w oczach jak i było wcześniej a na kompie poniżej 10l/100km spalanie nie zejdzie , nawet po resecie w teście 21 .
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

No bez zegara zewnętrznego bo tu można powiedzieć że jest wbudowany w pompę. Zegar zewnętrzny służy do samochodów bez diagnostyki, czyli na mechanicznie sterowanej pompie. Tutaj podgląd kata i korekty są przez złącze diagnostyczne na komputerze.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#10

Post autor: rafał18 »

Zegar jest potrzebny jak masz pompe na stole. Na aucie nawet go nie wkrecisz. Za twoj zegar bedzie robic DIS. Pierwsza wartosc ma byc jak najblizej 3.
Co do kata wtrysku to ma byc -1.5 a nie -14 czy -3.5
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”