[E46 320d 136KM 2001] Czy to dwumas?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: avellananut »

Witam Panowie. Sprawa wygląda tak. W zeszłym roku w czerwcu wymieniłem koło dwumasowe (LUK) razem ze sprzęgłem. Powodem wymiany były wibracje i nieustanne grzechotanie, które ustawało w momencie wciśnięcia sprzęgła. Na nowym zestawie zrobiłem 18 tyś km. Ostatnio słyszę dziwne charczenie (spód auta) przy schodzeniu z obrotów. Nie muszą być wysokie. Oczywiście opisuje sytuacje na postoju podczas jazdy nie słyszę tego. Problem nie występuje zawsze ale istnieje. Charczenie nie ma gdy przy schodzeniu z obrotów wcisne sprzęgło. Czy to możliwe że po przejechaniu 18 tyś znów się wszystko rozsypało? Nigdy nawet gumy tym autem nie spaliłem. Dodam że na biegu jałowym silnik pracuje idealnie nic nie stuka
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

avellananut pisze:Witam Panowie. Sprawa wygląda tak. W zeszłym roku w czerwcu wymieniłem koło dwumasowe (LUK) razem ze sprzęgłem. Powodem wymiany były wibracje i nieustanne grzechotanie, które ustawało w momencie wciśnięcia sprzęgła. Na nowym zestawie zrobiłem 18 tyś km. Ostatnio słyszę dziwne charczenie (spód auta) przy schodzeniu z obrotów. Nie muszą być wysokie. Oczywiście opisuje sytuacje na postoju podczas jazdy nie słyszę tego. Problem nie występuje zawsze ale istnieje. Charczenie nie ma gdy przy schodzeniu z obrotów wcisne sprzęgło. Czy to możliwe że po przejechaniu 18 tyś znów się wszystko rozsypało? Nigdy nawet gumy tym autem nie spaliłem. Dodam że na biegu jałowym silnik pracuje idealnie nic nie stuka
Wszystko jest możliwe :) Co nie zmienia faktu ,że trzeba by było przysłuchać się z kanału.Może to wydech hałasuje?
Romanikxxl
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#3

Post autor: xlc »

Szukal bym raczej innej przyczyny...wjedz na kanal i szukaj miejsca skad wydobywa sie ten dzwiek.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: avellananut »

Dzięki Panowie. Chyba jednak obstawiam dwumas. Przy wciśniętym sprzęgle grzechotki nie słychać
wisnia0709
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#5

Post autor: wisnia0709 »

to może i ja opisze swój problem zeby nie zakładać nowego tematu. zastanawiam sie czy to wina dwumasu czy poduszki pod silnikiem. Czasami jest szarpanie,trzesienie budą przy ruszaniu a jak sie da troche wiecej gazu to tego szarpania nie ma i jest szarpniecie budą przy gaszeniu. Auto ma 250 tyś przebiegu wieć dwumas był już raczej wymieniany to by już nastepny siadał? no ale czekam na fachowe rady i wasze propozycje co to może być i jak ewentualnie sprawdzić we własnym zakresie. Pozdrawiam :)
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Przy tym przebiegu wcale dwumas nie musial byc wymieniany.Na poczatek wjedz na kanal czy tez do warsztatu i niech sprawdza poduchy i podpory i mocowania
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#7

Post autor: Maniek »

Szarpanie przy ruszaniu może być objawem wysłużonego słoneczka. Taka trochę zgaduj zgadula będzie bez zrzucenia skrzyni i ocenienia stanu.

M47 ma to do siebie, że przy gaszeniu zawsze będzie czuć szrpnięcie / bujnięcie / drgnięcie - Nazywaj jak chcesz. Taki urok tych diesli.
Jak to Ciebie denerwuje to można założyć przepustnicę przez zawór EGR od e90 i będzie gasiło przyjemnie i mięciutko. :)
Więcej o przepustnicy znajdziesz w tym wątku :
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=100711&start=435
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
wisnia0709
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#8

Post autor: wisnia0709 »

już nie tyle chodzi o to szarpanie przy gaszeniu ale o to zeby zdiagnozować od czego tak sie dzieje czy od dwumasu czy tak mus być czy poduszki czy coś jeszcze innego. kanał mi sie robi w garażu wtedy bede mógł coś wiecej powiedzieć ale do tego czasu chciałem usłyszeć jakieś podejrzenia. Najczęściej dzieje sie to na zimnym silniku. Odczuwalne jest też takie bujanie,szarpanie nawet przy np jak już ruszę i potem przy zmianie na 2 i puszczeniu sprzęgła, takie bujanie i teraz pytanie czy przy uszkodzonym dwumasie też takie bujanie już na drugim biegu też jest czy to eliminuje dwumas i raczej stawiać na poduszki. Poduszek tak z kanału bez rozbierania nie ocenie prawda ? no chyba ze bedą już w takim tragicznym stanie. A tak jak mówisz ze te silniki tak mają wydaję mi się ze nie aż takie bujniecie. Wyraźnie to czuć, osobiście takie wstępna moja diagnoza to te poduszki ale nie wiem za bardzo jak auto zachowuję sie przy uszkodzonym dwumasie. Przy ruszaniu też nie zawsze jest to szarpanie ale własnie najczęściej wtedy gdy silnik jest mocno zimny po nocy.

EDIT:

koledzy powiedzcie czy przy rozwalonym dwumasie wystepuje też poszarpywanie, bujanie na 2 biegu i 3. Czyli ruszamy z 1 potem sprzegło i 2 i puszczamy i też jest takie bujanie i czy to może by od dwumasa czy go raczej wyklucza?

Edytuj posty. Nie pisz jednego pod drugim.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

Czy to jest jakiś teleturniej ? Wygram coś jak zgadnę ?

Napisałem Ci już wyżej, że to zgaduj zgadula...
Sprawdzałeś podwozie, wszystkie elementy układu napędowego, wszystkie tuleje wózka, dyfra itp. ?
Szarpanie przy ruszaniu może być od wysłużonego słoneczka.

Na internecie jest mnóstwo stron z podanymi objawami zużycia DKZ.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”