e46 320ci Swap z m54b22 na m52b28tu

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: tomeklubon »

Witam.
Temat dla przyszłych przekładaczy:)
Jestem po swapie z m54b22 na m52b28tu. Decyzja o wymianie zapadła po tym jak b22 zaczęło nierówno chodzić rano i brac olej (1-1,5l/1000km). Celowo wziąłem b28tu bo bałem się, ze historia ze zużyciem oleju się powtórzy w m54b30.
Przełożone:
- goły słupek m52b28tu (auto 170tkm, po automacie)
- sprzęgło nowe sachs 240mm (przy okazji wymiana dwumasy)
- wydech pozostał z b22 ( na 2rurach do samego konca- w b28 był na jednej od połowy)
- cały kompletny kolektor ssący z b30 (kolektor, wtryski, przepustnica, disa, przepływka, pucha+ wykonany zimny dolot ze zderzaka)
- wałek ssący z b30
- zregenerowany wanos
- komputer z b30+ program (przesunięty limiter na 7000obr, odłączone 2 sondy za katami) wynik na hamowni 227km i 291nm
- dyfer 3.38 (po programie 2bieg= 100km/h) (5bieg- 4000obr= ok 140km/h)
-hamulce przód 300mm, tył, 294mm (te z b22 były za słabe)
Auto od około 14tyś km, jezdzi bezawaryjnie.Nie bierze oleju. Ma fajny przebieg momentu w górnym zakresie- wg mnie jest ciut lepiej niż w b30.

Ostatnio zastanawiam się nad dyfrem 3.07, bo jednak jazda z większymi prędkościami jest trochę uciązliwa (i kosztowna;))
pozdr
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Sam program podobno daje nawet 15KM, 20 KM wygenerowane dzięki gratom z B30. Ile Cię to wyszło?
Dużo daje ten zimny dolot?
Da radę jakieś zdjęcia z tej operacji zobaczyć?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Powiem CI że jak byłem na etapie SWAPA to wiele osób mi doradzało taki zabieg bo mniejszym kosztem można mieć Silnik który ma podobne osiągi jak M54B30 i w M52 pobór oleju był zdecydowanie mniejszy :) Dobre rozwiązanie :)
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#4

Post autor: tomeklubon »

Dużo dał wałek ssący z b30, bo silnik fajnie zaczął jeździć górą. Z całością wszystko poniżej 5k. Silnik wrzucał zaprzyjazniony warsztat, a resztę robiłem sam. Graty kupione mega okazyjnie. np. wałek ssący z b30 -100pln, kompletny kolektor b30 z przepływką -400pln (gość chyba nie wiedział co sprzedawał.
Zimny dolot daje coś w upalne dni, auto tak nie zamula ze swiateł. Kombinowałem też z czujnikiem temp. powietrza (tym na kolektorze). przeniosłem go w puszkę filtra, ale róznica okazała się nieznaczna,więc został na swoim miejscu.
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#5

Post autor: tomeklubon »

wykres
1. m52b28tu- na kolektorze z b22,
2. m52b28tu- kolektor b30, wałek ssący b30, strojenie

Obrazek
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: tomeklubon »

Jeśli ktoś posiada swój wykres 328i, 330i to niech wkleja- z ciekawości możemy porównać jak to wygląda na poszczególnych obrotach.
Pozdr
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#7

Post autor: Samniewiemkto »

28 KM czyli około 15% programem i gratami z B30. Ciekawe ile by to wyplulo na bajerach z M3. B30 z gratami z M3 wypluwaly nawet 270 KM... W porównaniu z seryjnym B22 powinieneś udczuwać przepaść.
U mnie na automacie w 330i mam przy 140 km/h 3000 rpm. (wirtualnie można by na tym się rozpędzić do około 320 km/h) Ale ja lubię właśnie takie nastawy z jak najdłuższą skrzynią. Sprawdzales V-max na tym dyfrze? Przy wyższych prędkościach musi chlac jak smok.
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#8

Post autor: tomeklubon »

ciekaw jestem jaki byłby wynik hamowania tego motoru na seryjnym kolektorze ssący ( ten z b28 jest jeszcze mniejszy niż b22), ale niestety kupiłem goły słupek ,wiec nie było mozliwości sprawdzenia. Ale myślę,ze silnik zdrowy, więc te 190 km mógłby wypluć.
Auto fajnie jezdzi- pomimo 235/40/18 z tyłu. 100-180- wychodzi poniżej 13s. Ciekaw jestem jak będzie jesienią na 205/55/16 ;)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#9

Post autor: Analogowy13 »

Wow ! Dla mnie bomba :o
Ale w sumie dogoniłes zdrowa serie M54b30?
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#10

Post autor: tomeklubon »

na tę chwilę na feldze 18cali i szerokim kapciu jeździ tak:
https://www.youtube.com/watch?v=xaSAgXPJ48c
Sprawdzałem się z 330ci i delikatnie odchodziłem, pytanie w jakim stanie był tamten motor. Trzeba by nagrać jakieś zdrowe 330ci i porównać czasy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”