e46 320ci Swap z m54b22 na m52b28tu

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 05/08/2013, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
Kontakt:

e46 320ci Swap z m54b22 na m52b28tu

Post autor: tomeklubon » 12/11/2017, 19:37

Widzę,ze temat odżył ;)
Przed zabiegiem na oponie 235/40/18 100-180 wychodziło około 14,5sek. 100-200 około 21,5 sek (wszystko 2osoby na pokładzie, na dyfrze 3.38)
Po wałku i programie felga 18cali 100-180 12,7- 13s. 0-200 nie było okazji sprawdzić. Ale te 1,5-2 sekundy przy tych prędkościach to już się robi odległość. Nie jest to demon prędkości, ale czuć różnicę w porównaniu do serii. Z resztą widać to na wykresie, ze lepiej jedzie górą niż niektóre 330ci.
Aktualnie jestem na etapie remontu całego zawieszenia (i wymiany dyfra na 3.07, bo trochę krótko jednak na trasie i szkoda silnika). Jak to ogarnę i pogoda pozwoli,to coś nagram.

ps. swoją drogą mógłbyś też opisać swoje mody dla potomnych w " 328i+" i wysłać jakiś filmik jak to chodzi :)
Pozdrawiam


kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28/10/2017, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp
Kontakt:

Post autor: kszyhu » 16/11/2017, 18:43

mniej więcej:
dolot powietrza+wkładka kna
dolot m54b30 + decat,
mapa euro2, dyfer 3,38
układ wydechowy: środkowy bastuck + oem rezonator + końcowy supersprinta
opony 225/45/17


1. https://www.youtube.com/watch?v=f-LIQcr7LCU
z katami

2. https://www.youtube.com/watch?v=Zyhc-vdsKEs
bez katów

tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 05/08/2013, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: tomeklubon » 18/11/2017, 17:14

Całkiem nieźle jeździ. Ale aż się prosi zamontować wałek ssący z m54b30 i zrobić remap. Zwłaszcza ze bmki są czułe na wszelkie zmiany w wydechu.
Z doświadczenia podpowiem, że montaż wałka, czy też dolotu z m54b30 bez remapu mija się z celem w m52b28tu.
Moc po montażu jednego i drugiego oczywiście podskoczy z powiedzmy z tych 190 do 210-215 km, ale AFR szaleje i szkoda silnika. W jednym miejscu za mało paliwa w innym za dużo. Vanosy też głupieją.
U mnie sypało błędami vanosów, sond, przepływki... autoadaptacje nie dawały rady. Na rozgrzanym w miarę równo chodził, ale na zimnym dziwne delepawki były. A przecież musi to być dograne tip top,zeby jezdziło bezawaryjnie. A u Ciebie na mapie euro 2 chyba nie pojawia się ikonka "silnika" na zegarach. Niewiadomo co się dzieje. A wypalić zawory to nie problem. Ja ostatecznie remap robiłem na kompie, przepustnicy (większa srednica), wtryskach(wydajniejsze, ale te z 2.8 też dają radę) i przepływce (większa średnica)z m54b30
Przesuwanie odcinki bez wałka z m54b30 też mija się z celem, m52b28tu po prostu górą nie jedzie.
Patrząc nawet na swój wykres myślę, ze optymalnie byłoby ją przenieść na 6800obr. Wyżej nie ma sensu. Ja zrobiłem na 7000tyś, bo przy dyfrze 3.38 konczyłem 2bieg na 100km/h.
ps. Przesledziłem Twój projekt na innym forum- ładna sztuka :)
Szukaj wałka i stroj potwora:)
Najlepszym rozwiązaniem byłoby znaleźć wałki z wersji 330ci zhp, wrzucić barany i wtedy wystroić wyszłoby pewnie z +240km i z +320nm

Co do mojego auta, to właśnie skończyłem remont całego zawieszenia i jestem pod wrażeniem. Czuję, jakbym jechał nowym autem :)
Wymieniłem też dyfer na dłuzszy 3.07 -wjechały też półosie bez luzów.
Co do osiągów, to są zupełnie inne odczucia niż na 3.38. Auto wydaje się ciut wolniejsze, ale dyfer 3.07 jest dla mnie w sam raz, auto nie jest takie nerwowe.
Generalnie Polecam
Zamontowałem też zimówki 205/55/16 i nagrałem na szybko film jak to jeżdzi na 3.07.
2 przejazdy na tym samym odcinku (w jedną i drugą stronę )
Pozdrawiam

https://www.youtube.com/watch?v=J6giFmGIh-Y
https://www.youtube.com/watch?v=-xLuZUm3mkU

kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28/10/2017, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp
Kontakt:

Post autor: kszyhu » 18/11/2017, 19:20

tomeklubon pisze:u Ciebie na mapie euro 2 chyba nie pojawia się ikonka "silnika" na zegarach. Niewiadomo co się dzieje.
kurczę nawet nie wiem. W każdym bądź razie 4 sondy wyłączone, błędów zero.
tomeklubon pisze:Ja ostatecznie remap robiłem na kompie, przepustnicy (większa srednica), wtryskach(wydajniejsze, ale te z 2.8 też dają radę) i przepływce (większa średnica)z m54b30
miałeś m54, to Ci się nie dziwię, że zostawiłeś taki osprzęt. Przepływka i przepustnica jest większa w m54b30 niż m52tub28? porównywałeś może średnice dokładnie? zawsze mnie to intrygowało. Bo jednak podobne wyniki na hamowni robią na osprzęcie m52tu.
tomeklubon pisze:Przesuwanie odcinki bez wałka z m54b30 też mija się z celem, m52b28tu po prostu górą nie jedzie.
Patrząc nawet na swój wykres myślę, ze optymalnie byłoby ją przenieść na 6800obr. Wyżej nie ma sensu. Ja zrobiłem na 7000tyś, bo przy dyfrze 3.38 konczyłem 2bieg na 100km/h.
Na przesuniętej odcince mocy nie ugrasz, ale poprawisz czas przejazdu . Jak wspomniałeś przy dyferku 3,38 wskazane.
tomeklubon pisze:Szukaj wałka i stroj potwora:)
Najlepszym rozwiązaniem byłoby znaleźć wałki z wersji 330ci zhp, wrzucić barany i wtedy wystroić wyszłoby pewnie z +240km i z +320nm
prawda jest taka, że remap powinien być po każdym modzie silnika, bo nawet głupia zmiana filtra powietrza zmienia przepływy i się wszystko rozjeżdza.
U mnie zawsze coś innego po drodze wyjdzie. Powiedziałem sobie, że przed remapem chciałbym vanosy porobić. Wałek z b30 i barany?
Nie wiem czy się skusze. Stosunek przyrostu mocy do kosztów - marny. Już bym wolał wrzucić cały słupek z b30 na swoim osprzęcie z m52tu.
tomeklubon pisze:2 przejazdy na tym samym odcinku (w jedną i drugą stronę
ładnie idzie. Wynik z hamowni potwierdza osiągany czas. Idzie jak zdrowe m54b30.

tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 05/08/2013, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: tomeklubon » 18/11/2017, 20:44

1. Wg mnie na tym euro 2 nie swieci się check. Sprawdzić można po przekręceniu kluczyka- nie powinno go być. Ewentualne błędy czy pracę możesz tylko po podpięciu kompa sprawdzić. Najłatwiej podejrzeć w inpie. Praca poszczególnych cylidnrów, vanosów,przepływki i innych parametrów. Dodatkowo wydaje mi się ,ze wrzucając euro 2 pozbyłeś się tylko sond kontrolnych (tych drugich)- sprawdz w inpie ile ich chodzi,a ile ma wartość uśrednioną. Myślę,ze 2 pierwsze chodzą normalnie. Bo jeśli 4 są odłączone to bierze dane tylko z przepływki. Wszystko jest dobrze do czasu kiedy przepływka jest ok...

2. Fakt przekładałem tylko słupek 2.8 pod graty z m54b22. To co zauważyłem:
- minimalnie inne przełożenia ma skrzynia m54 vs m52tu,
-najmniejszy kolektor dolotowy mają m52tu (2.0,2.5,2.8 ) również mają najmniejszą disę.
- M54 (2.2 ,2.5) mają ten sam osprzęt, i "średnią" disę, jedynie sprzęgło 2.0 2.2 ma 228mm a 2.5 , 2.8 i 3.0 ma 240mm. Ale dwumas wszystkie m52tu i m54 (2.2, 2.5, 3.0) mają ten sam.
-W 3.0 porównując do 2.2 i 2.5 jest inny kolektor, jeszcze wieksza disa, większa srednica przepustnicy , przepływki (co za tym idzie wieksze gumy i góra puszki filtra powietrza).
- 2.2 i 2.5 przepływka srednica około 7,2 cm (wewnątrz) a 3.0 z tego co pamiętam około 9,0cm.
-Podobnie jest z przepustnicą. Dokładnie nie pamiętam ale 2,0, 2,5 2.8 miało coś koło 63-66mm, 2,2 i 2.5 około 70- 72mm a 3.0 jeszcze większa. Musiałbyś sprawdzić.

3. Vanosy sobie zrób, koszta smieszne bo uszczelniki około 200pln a widać będzie poprawę. Nie zapomnij tylko o nowej uszczelce pod vanosa, bo jak załozysz starą na jakiś niedajboże silikon, to odsuniesz vanosa i wszystkie ustawienia w pi...zdu. Przy okazji wpozycz blokady i ustaw rozrząd na nowo, bo nigdy nie jest idealnie po przebiegu powyżej 200koła. Ja kontrolnie go rozebrałem przed włożeniem wałka, to się zdziwiłem. Tłoczki wpadały w cylinderki pięknie dzwoniąc :)
Co do tych wałków,zeby nie płynąć w koszta, to musiałbyś szukać i trafić jakąś okazję- czasami ludzie nie wiedzą co sprzedają. A tak zeby kupic za gruby hajs to bez sensu.
A z tym m54b30 to jak już wczesniej wspomniałem- celowo poszedłem w m52tu, bo zuzycie oleju m54 mnie rozbrajało i dodatkowo ceny tych słupków za kilka tyś, jakaś masakra. I jeszcze nie wiadomo co trafisz...


kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28/10/2017, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp
Kontakt:

Post autor: kszyhu » 18/11/2017, 21:18

1. pisząc o tym że bledow zero, mialem na mysli wlasnie diagnostyke komputerową (bazuje na Inpie/disie/ ewentualnie na androida carly czy torque). Sondy mam wylączone wszystkie stoją na 0,42v, do tego podgrzewanie sond wywalone zeby błedu nie wywalało. Tak jak piszesz ecu bazuje teraz wylacznie na mapie i przepływce.

2. no... osprzet m52tu wszystkie mają taki sam. Najbardziej intrygowala mnie srednica samej przeplywki/przepustnicy b28 vs b30, jesli faktycznie jest aż taka roznica jaką podajesz to masz spory zapas na wzrost mocy.

3. Vanosy planuje dać do zrobienia, chyba ze auto wczesniej zgarażuje. Sie zobaczy.

Awatar użytkownika
maroFX
Posty: 2
Rejestracja: 03/02/2018, 9:47
BMW: E39 touring M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: maroFX » 04/02/2018, 10:35

Witam. Mój drugi post na tym forum :)
Robię podobnie przekładkę m54b22 na b28Tu w mojej e39. Ten silnik b22 pracuje świetnie, równo ale to za mało na duże auto no i pije oleju 1L/1000km :P Plan jest taki, ze chcę uzyskać z tego silnika tyle co dane seryjny, bez modow typu walki kolektory wtryski itp. Tyle mi wystarczy poza tym budżet ograniczony. Silnik już mam rozlozony i remontuję go. Kilka konkretnych pytań z mojej strony:
1) Czy muszę zmieniać sterownik Ms43 na Ms42? Te silniki są identyczne poza pojemnością i zakładam cały mój osprzęt z M54 poza kolektorem ssącym i DISA oryginalna z b28 (są większe).
2) jaki soft należy wrzucić? Czy podejdzie od M54b30 i nie będzie coś "marudził" ze pojemność niższa, przepływy niższe? Mam obawy ze Ms43 nie będzie pracował na sofcie dla starszych sterowników bo są inne okablowania, rozkłady pinów na złączach itp.

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1097
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 04/02/2018, 11:23

No nie bedzie pracowal bo w ogole uklad jest inny ms42 i ms43, poza tym ms42 ma gaz na linke , ms43 elektroniczny potencjometr gazu. Generalnie odpalic odpali.
Skoro masz ms43 to zostaw go na tej wiazce i osprzecie, goly slupek z b28 przeloz i wgraj soft z m54b30. Jedyne co moze sie dziac to zbyt wysokie obroty na postoju.
Zrobilem Compacta m54b25 z kolektorem ssacym z b30 , ale przepustnica/przeplywka b25 i do tego soft z b30 EU2 (katy pod podwoziem od b28). Goni bez problemu e46 330xd touringa 204km.
Nie rozumiem zdania o disach, w kazdym razie disa z b28 jest najmniejsza. Zakladaj kolektor i dise z b22, a najlepiej z b30 ;)

kolejno M52TUB20/25/28 vs M54b22/b25 vs M54B30
Obrazek
Obrazek
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości