e46 320ci Swap z m54b22 na m52b28tu

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#21

Post autor: yampik »

Broder pisze:czego nie rozumiesz?
323 M52tub25 170 koni fabryczna jednostka. Po zalozeniu kolektora ssacego z m54 masz moc m54b25 czyli ~192km bo reszta silnika jest taka sama w obu przypadkach (ta sama pojemnosc, ta sama glowica itd). Do tego wydech i walek wydechowy z b30 tez swoje zrobily.
Sugerujesz ze jest to niemozliwe? Ecu zalozone z m54 wiec przepustnica elektryczna, soft od wersji 192km.
Nie wyłapałem wałka.
na wydechy 20 koni się nie ugra :)
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#22

Post autor: Broder »

Wkradl sie blad - walek ssacy z b30, a nie wydechowy jak napisalem.
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#23

Post autor: mariryb »

Jakby to chciał tuningowac to wczoraj wyjalem kolektor ssący z m54b25. Cały, kpl, jedynie bez krokowego.

Czy są jakiekolwiek różnice w mocy w kolektorze wydechowym w m54 w angielskim i europejskim? Są trochę inaczej wyprofilowane. Spotkał się ktoś z takim porównaniem?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#24

Post autor: tomeklubon »

Kiedys widzialem kolektor wydechowy w 330ci anglika i faktycznie jest ciut inny- wyprofilowany tak, zeby zmieścił się uklad kierowniczy. Auto z tego co mowil wlasciciel na hamowni wyplulo ok 245km i 320nm. Pytanie czy seria, czy ktos wczesniej tez cos dlubal.
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#25

Post autor: Analogowy13 »

A tak z czystej ciekawości kolego to podeszła by ci skrzynia 6 biegowa ?
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#26

Post autor: tomeklubon »

Podejsc podejdzie. Ale myślę, ze do wymiany bylby dwumas, docisk i do ogarniecia wal ( skrocenie i wywazenie). Czyli robia sie juz koszta. Niektorzy tez konbinuja ze skrzyniami b6 z e90... Ostatnio znalazlem kawalek prostej drogi i sprawdziłem osiagi auta (dyfer 3.38, odcinka 7000/min jak na wykresie kilka postow wyzej, kola 18tki,3osoby na pokladzie). Wskazowka wychodzi ponad licznikowe 240km/h przy obrotach okolo 6600/min. Dalej nie chce isc. Opory powietrza za duze i patrzac na wykres moment obrotowy w tym czasie leci w dol. Myślę, zeby zmienić most na 3.07 (jak zhp) lub chociaz 3.15 (z m54b25). Wtedy obroty przy jej predkosci powinny wynosić okolo 6200/min i ciekaw jestem czy bylbym w stanie zamknac ten licznik i jak to w rzeczywistosci wplynie na osiagi (bo teoretycznie auto powinno byc wolniejsze)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#27

Post autor: Analogowy13 »

No a wał nie dorwał by od OEM 6 biegówki ?
Czysto teoretycznie RPM powinny spaść a i "ekonomiczniej"
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#28

Post autor: mariryb »

Dla ekonomii raczej się nie opłaca. Bo cała impreza to ok 2 tyś a może i więcej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
tomeklubon
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 5 sie 13, 0:05
BMW: e46 328ci, e46 318i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#29

Post autor: tomeklubon »

Widzę, ze nikt z forumowiczow nie dysponuje zadnym wykresem do porownan. Temat do zamkniecia.
kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

#30

Post autor: kszyhu »

samniewiemkto, vmax na 3,38 to 235.
tomeklubon, nagraj 100-200. to najbardziej miarodajne.
Moje 328i+ robi 100-180 w 14s. A nie mam wałka z b30, odciny 7k i remapu. ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”