E46 320Ci swap z automata na manual - kodowanie modułów

Wszystko, co dotyczy kodowania E46. NCS Expert, INPA, kody błędów, porady, instrukcje instalacji przy użyciu VMware
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#1

Post autor: Jarando »

Witam.
Jak wiecie lub jeszcze nie wiecie, jestem świeżo po swapie skrzyni biegów z automata na manual.
DDE (MS43) po uwaleniu w końcu udało mi się upgradować aby działał tempomat, natomiast nadal nie mogę uruchomić PDC oraz opuszczania lusterka pasażera po wrzuceniu wstecznego biegu.
Jak to ugryźć, aby te dwie rzeczy zaczęły działać jak przed swapem, najlepiej krok po kroku, gdyż zmiana odpowiednich komend w modułach poprzez NCSa lub PA Soft nie dała zamierzonego rezultatu.
Dodam jeszcze, że światła biegu wstecznego włączają się po wrzuceniu biegu wstecznego, gdyż czujnik ze skrzyni manualnej został podpięty pod przekaźnik, którym wcześniej sterował komp skrzyni automatycznej.
Może trzeba gdzie indziej podpiąć ten czujnik ze skrzyni manualnej, a jak TAK to gdzie?

Wysłane z mojego SM-N910C
Ostatnio zmieniony 19 paź 16, 9:23 przez Jarando, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#2

Post autor: alb3rt »

Z innego forum odnośnie e39.
Ja tak podłączyłem i działało, też w e39.
"Zegary "Basic" maja 2 gniazda, biale i czarne.
Wlacznik podlaczasz pod pin 4 w czarnym gniazdku.

Zegary "High" maja 3 gniazda, biale, niebieskie i czarne.
Wlacznik podlaczasz pod pin 25 w niebieskim gniazdku"

Natomiast poległem na tempomacie, sterownik ms41.
Jak sobie poradziłeś sobie z tempomatem?
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#3

Post autor: Jarando »

alb3rt pisze:Z innego forum odnośnie e39.
Ja tak podłączyłem i działało, też w e39.
"Zegary "Basic" maja 2 gniazda, biale i czarne.
Wlacznik podlaczasz pod pin 4 w czarnym gniazdku.

Zegary "High" maja 3 gniazda, biale, niebieskie i czarne.
Wlacznik podlaczasz pod pin 25 w niebieskim gniazdku"
Dzięki za odpowiedź.
Ja niestety musiałem zmienić FA całego samochodu za pomocą NCS EXPERT.
Po tej operacji PDC oraz opuszczanie lusterka pasażera po wrzuceniu biegu wstecznego zaczęło działać.

alb3rt pisze:Natomiast poległem na tempomacie, sterownik ms41.
Jak sobie poradziłeś sobie z tempomatem?
Mój DME (Siemens MS43) niestety poległ podczas wgrywania softu z manualna skrzynią biegów.
Wsadziłem nowe DME z manuala i tempomat ruszył.
Więc jak masz odwagę, musisz wgrać do DME soft z manualną skrzynią biegów.
Nie muszę chyba dodawać, że czujnik sprzęgła musisz podłączyć pod DME.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#4

Post autor: alb3rt »

Ja kodowalem ZCS. A z siemensem ms41 jest problem bo nie ma plików sp-daten, choć gdzieś wyczytałem że ms41 nie trzeba aktualizować po sapie skrzyni. Podobno jest sposób na flash, ale auto już oddałem klientowi i już nie szukałem rozwiązania.
Jak podałeś sygnał sprzęgła do dme? Czyżby z kick-down.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#5

Post autor: Jarando »

alb3rt pisze:Jak podałeś sygnał sprzęgła do dme? Czyżby z kick-down.
Z ori czujnika na pedale sprzęgła.
Przekładka od początku do końca została zrobiona tak, jakby manual wyjechał z fabryki.
Wszystkie potrzebne części mieliśmy na miejscu, bo kolega rozbiera kilka E46 miesięczne.


Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
grzes2308
Posty: 1
Rejestracja: 20 gru 16, 22:48
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: grzes2308 »

Kolego, zabieram sie niebawem za przełożenie automatu na manual. Mozesz podpowiedzieć gdzie podpiąć ten czujnik sprzęgła?
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#7

Post autor: Jarando »

Napisz jaki masz DME lub DDE silnika, bo bez tego ciężko określić, pod jakie piny należy wpiąć ten czujnik sprzęgła.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kodowanie”