[e46 320CD] problem z ustawieniem geometrii
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 wrz 13, 19:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ww
Panowie byłem na ustawieniu geometrii zawieszenia i wyniki przedstawiam na skanie poniżej. Jak widać zarówno z przodu i z tyłu nie wszystkie kąty udało się ustawić - powód: brak zakresu regulacji - tzn. na max. na śrubach jest już wysunięte i nie da się nic z tym zrobić. Gość który ustawiał nie był w stanie powiedzieć dokładnie co może być przyczyną - albo zużyte tuleje, albo coś skrzywione w zawiasie - mówił, ze ciężko stwierdzić bez rozbierania wszystkiego po kolei. Mówił, że lewe przednie koło może zdzierać lekko oponę od środka, a generalnie przyjeżdżają samochody w których też nie da się tego ustawić tak żeby wszystkie kąty były w zalecanym zakresie (wszystkie pola na zielono) i że mają jeszcze większe odstępstwa niż u mnie i ludzie tak jeżdżą.
Jest się czym martwić? tzn. będzie mi zjadać opony albo samochód będzie się dziwnie prowadził etc? Pytam bo auto niedawno kupione i to moje pierwsze BMW, także nie potrafię ocenić czy jeździ się dobrze czy nie na tych ustawieniach bo jeszcze się nie najeździłem no i poza tym nie mam porównania do niczego ale generalnie nic złego się nie dzieje - samochód dobrze się prowadzi, tylko martwię się o opony no i wkurza mnie to, że nie da się tego ustawić w zakresach producenta :/
samochód to e46 320cd w M-pakiecie
geometria ustawiania na maszynie HUNTER
Jest się czym martwić? tzn. będzie mi zjadać opony albo samochód będzie się dziwnie prowadził etc? Pytam bo auto niedawno kupione i to moje pierwsze BMW, także nie potrafię ocenić czy jeździ się dobrze czy nie na tych ustawieniach bo jeszcze się nie najeździłem no i poza tym nie mam porównania do niczego ale generalnie nic złego się nie dzieje - samochód dobrze się prowadzi, tylko martwię się o opony no i wkurza mnie to, że nie da się tego ustawić w zakresach producenta :/
samochód to e46 320cd w M-pakiecie
geometria ustawiania na maszynie HUNTER
Wszystko ładnie pięknie ale
Czy wszystkie sprężyną siedzą równo ?
Czy miałeś w kompie podane wartości obniżenia auta?
Czy te falasie sa ori czy jakieś kombinacje z dystansami i właściwe ET?
Odważniki były w aucie dokładnie takie jakie powinny być w twoim modelu auta przy dany zawiasie?
Właściwe ogumienie do felg i modelu auta?
To tyle z pytań na początek
Czy wszystkie sprężyną siedzą równo ?
Czy miałeś w kompie podane wartości obniżenia auta?
Czy te falasie sa ori czy jakieś kombinacje z dystansami i właściwe ET?
Odważniki były w aucie dokładnie takie jakie powinny być w twoim modelu auta przy dany zawiasie?
Właściwe ogumienie do felg i modelu auta?
To tyle z pytań na początek
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 wrz 13, 19:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ww
Dzięki za zainteresowanieOSA BMW pisze:Wszystko ładnie pięknie ale
Czy wszystkie sprężyną siedzą równo ?
Czy miałeś w kompie podane wartości obniżenia auta?
Czy te falasie sa ori czy jakieś kombinacje z dystansami i właściwe ET?
Odważniki były w aucie dokładnie takie jakie powinny być w twoim modelu auta przy dany zawiasie?
Właściwe ogumienie do felg i modelu auta?
To tyle z pytań na początek
- Sprężyny nie wiem czy są równo bo się im nie przyglądałem pod tym kątem... - czy jest możliwe złe założenie sprężyny przy montowaniu zawiasu, albo to, że się jakoś przesuneła w gnieździe w czasie eksploatacji? a może coś innego może sprawiać, że nie siedzi równo? sprawdzę jutro na kanale, ale nawet nie wiem do czego się odnosić...
- W komputerze nie wiem czy były wartości obniżenia auta. Na wydruku widać, że gość wybrał opcje z obniżonym prześwitem. Nie wiem jak to mają tam w programie - nie widziałem jak wybierał ustawienia. Domyślam się, że mają do wyboru seryjny zawias i sportowy, ale nie wiem czy jest to podzielone na "sportowe zawieszenie" i "m pakietowe", a z tego co wiem to "zawieszenie sportowe" ma wahacze z seryjnego zawieszenia a "m pakietowe" ma inne wahacze, które mają podobno inny kąt osadzenia sworznia... więc jeżeli to nie jest uwzględnione to wartości kąta WSZ mogą być przekłamane...
- Felgi to ori z m pakietu po lifcie do e46 (wzór 135 M)
- Odważników nie wkładali. Dodatkowo nie miałem przedniego fotela pasażera w samochodzie (małe porządki we wnętrzu i jeszcze go nie mam zamontowanego) - wiem, trochę błąd, bo fotel waży swoje, ale chyba nie będzie miało to aż takiego wpływu na wyniki...
- Opony wg. zaleceń producenta
Generalnie samochód to pełny M-pakiet i wszystko jest w zawieszeniu oryginalne, nic nie tuningowane, nie zmieniane - cały zawias ori tak jak wyjechał z fabryki (przed pojechaniem na geometrię patrzyłem na nr. części oraz datę produkcji amorów, sprężyn i wahaczy i wszystko jest tak jak powinno). Amory sprawne, luzów większych w zawieszeniu na przeglądzie do rejestracji nie znaleźli...
Bez fotela i odwaznikow ustawili ci zbieżność , czyli autem porusza sie duszek nic nie ważący a nie np 4 chłopa pod którym ciężarem koła sie rozkracza jak u .....
Sprężyną może być np pęknięta co byś lub zauważysz z kanału
Sprężyną może być np pęknięta co byś lub zauważysz z kanału
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 wrz 13, 19:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ww
z fotelem wiem, że lipa trochę ;/ , ale nie ma on jakiejś kosmicznej wagi żeby wpływać istotnie na ustawienia, a odnośnie odważników podobno cieżko znaleźć zakład gdzie je wkładają - ja oczywiście trafiłem na taki gdzie mają to w d... Sprężyny obadam dzisiaj, ale nie sądzę aby coś było nie tak....
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRK
w KRK robie geometrie w jednym zakladzie od dluuuzszego czasu i odwazniki maja i stosuja... w przypadku akurat e46 kazali mi wsiasc na fotel, gosciu siedzial na drugim w bagazniku byl odwaznik i na tylniej kanapie tez. A drugi majster regulowal. Takze sa tacy ktorzy sie przykladaja do roboty.
-
- Bywalec forum
- Posty: 191
- Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
- BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: zakopane
- VIN: pf33108
witam.
Przepraszam że się wtrące.
Piotrek czy mógłbyś podac adres, telefon i ile kasują, bo jestem zzainteresowany.
U mnie nie ma kto zrobic.
Pozdrawiam
Przepraszam że się wtrące.
Piotrek czy mógłbyś podac adres, telefon i ile kasują, bo jestem zzainteresowany.
U mnie nie ma kto zrobic.
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 wrz 13, 19:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ww
A jest jakaś szansa, że po obciążeniu da się to lepiej u mnie wyregulować? żeby więcej było zielonych pól?
Poza tym mam wrażenie, że gość nie ruszał w ogóle śrub od kąta pochylenia kół z tyłu... potem tłumaczył, że nie da się tego zrobić bo jest niby poza zakresem regulacji, a z tego co czytam na necie to w e46 potrzeba do tego specjalnego klucza, którego większość warsztatów nie ma i tak się tłumaczą czemu tył jest nieruszany... a zdaje się, że jak tył jest niewyregulowany to ustawianie przodu jest o kant d..py rozbić.... mnie skasowali 160zł, ale chyba nie zostawię tego tak jak jest tylko pojadę i popytam czemu bez odważników ustawiali i czy mają ten klucz do ustawiania PK tyłu
Poza tym mam wrażenie, że gość nie ruszał w ogóle śrub od kąta pochylenia kół z tyłu... potem tłumaczył, że nie da się tego zrobić bo jest niby poza zakresem regulacji, a z tego co czytam na necie to w e46 potrzeba do tego specjalnego klucza, którego większość warsztatów nie ma i tak się tłumaczą czemu tył jest nieruszany... a zdaje się, że jak tył jest niewyregulowany to ustawianie przodu jest o kant d..py rozbić.... mnie skasowali 160zł, ale chyba nie zostawię tego tak jak jest tylko pojadę i popytam czemu bez odważników ustawiali i czy mają ten klucz do ustawiania PK tyłu
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Do kąta pochylenia z tylu nie potrzeba specjalnego klucza. Na dolnym wahaczu, takim cienkim jest normalna sruba, tylko ma taka podkładkę jajowata. I zależy jak przekrecisz to koło sie odsuwa lub przybliża. Osobiście tym kręciłem u siebie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 wrz 13, 19:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ww
Kurcze faktycznie masz rację - spojrzałem do TIS i kąt pochylenia koła ustawia się tak jak mówisz: http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320cd_m47tu_coupe/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/22_ra__adjusting_rear_axle/
a to do ustawienia zbieżności potrzeba teoretycznie specjalnego "klucza" o którym pisałem wcześniej: http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320cd_m47tu_coupe/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/22_ra__adjusting_rear_axle/page_1340/
a zbieżność mi ustawił czyli coś tam grzebał przy tym...
Nie wiesz może gdzie dokładnie jest ta śruba do ustawiania zbieżności? bo schemat jest dla mnie nieczytelny, a pod samochodem tego nie znalazłem...
Co może wpływać na to, że z tyłu nie da się ustawić kąta pochylenia koła? jakieś luzy na tulejach wahaczy etc? czy to, że samochód w ogóle nie obciążony był w czasie ustawiania geometrii?
Chyba to zostawię tak jak jest, bo jakbym chciał mieć wszystko na zielono to znając życie musiałbym założyć całe nowe zawieszenie, a nie mam żadnych luzów (sprawdzane na SKP), nic nie puka, amory dobre, prowadzi się chyba dobrze (na razie mało jeździłem), więc jak nie będzie cięło opon ani znosiło przy większych prędkościach to olewam temat bo to będzie niekończąca się opowieść jak się za to wezmę
a to do ustawienia zbieżności potrzeba teoretycznie specjalnego "klucza" o którym pisałem wcześniej: http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320cd_m47tu_coupe/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/22_ra__adjusting_rear_axle/page_1340/
a zbieżność mi ustawił czyli coś tam grzebał przy tym...
Nie wiesz może gdzie dokładnie jest ta śruba do ustawiania zbieżności? bo schemat jest dla mnie nieczytelny, a pod samochodem tego nie znalazłem...
Co może wpływać na to, że z tyłu nie da się ustawić kąta pochylenia koła? jakieś luzy na tulejach wahaczy etc? czy to, że samochód w ogóle nie obciążony był w czasie ustawiania geometrii?
Chyba to zostawię tak jak jest, bo jakbym chciał mieć wszystko na zielono to znając życie musiałbym założyć całe nowe zawieszenie, a nie mam żadnych luzów (sprawdzane na SKP), nic nie puka, amory dobre, prowadzi się chyba dobrze (na razie mało jeździłem), więc jak nie będzie cięło opon ani znosiło przy większych prędkościach to olewam temat bo to będzie niekończąca się opowieść jak się za to wezmę