[e46] 318i wyciek płynu z pod głowicy

kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: kamil17932 »

Witam mam problem z ubywającym płynem chłodzącym . Jedyne miejsce w którym widoczny jest płyn jest to winkiel miedzy głowicą a blokiem od strony ściany grodziowej tuż nad kolektorem wydechowym. czy jest to możliwe ? Wyżej jest króciec pod którym jest sucho. Uszczelkę miałem wymienianą niecały rok temu. zrobiłem na niej jakieś 17tyś km.. dodatkowo wyciek w tamtej części pojawia się tylko jak silnik jest zimny i się nagrzewa do temperatury roboczej . Gdy silnik jest nagrzany wyciek się nie pojawia.
Pomysł jaki mi przyszedł do głowy to może sciągniecie delka i sprobowania dociągniecia głowicy. co o tym myslicie?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Jeśli wyciek jest maly to plyn zwyczajnie wyparuje i niewidac go na silniku. Jeśli wyżej jest kruciec to z niego cieknie.

Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: kamil17932 »

Pisałem wyżej ze z krucca nie cieknie . trzy tmałem na nim ręke po nagrzaniu i przed i jest sucho
leszczu24
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 4 kwie 14, 19:32
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok
Lokalizacja: Białystok

#4

Post autor: leszczu24 »

A może to pompa wody podcieka ??
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Głowicy nie wolno dokręcać ot tak sobie...

To co piszesz ma sens.

Metal gdy jest zimny to się kurczy, więc dziurka/nieszczelność między głowicą uszczelką a blokiem robi się na tyle duża że płyn kapie na zewnątrz, natomiast po zagrzaniu silnika, podzespoły również się nagrzewają przez co powiększają swoją objętość, dzięki temu przestaje kapać.

Jednak tak jak kolega sugeruje najpierw sprawdź jeszcze raz ten nieszczęsny króciec. ;)
voyciex
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 12 kwie 14, 16:27
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: JP57179

#6

Post autor: voyciex »

To bardzo możliwe. Może głowicy ci nie planowali i teraz będzie taki wyciek. Najważniejsze jest to czy jest układ szczelny czy nie trafia do cylindrów albo oleju. Sprawdź to bardzo dokładnie. Standardowo sprawdź czy kisiel jest pod korkiem, zapach spalin, czy układ w czasie pracy nie jest napompowany i nie ma w chłodziwie oleju. Dopiero później sprawdź czy pod maską masz jakiś zapach chłodziwa i oceń ile ci tego ubywa. Bo jak 100 ml na miesiąc to daj sobie spokój. Jak to poważny wyciek no to głowica znowu do roboty. Tak może być przy głowicy bo tam są obciążenia cieplne i mechaniczne. Więc ja się zgodzę z MARC. A jak sobie odpuścisz to za jakiś czas będzie się powiększało i łatwością wskażesz miejsce wycieku.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”