[E46 318i - N46B20A] Wyrwało górny wąż od chłodnicy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Ricken88
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 16, 19:17
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#1

Post autor: Ricken88 »

Witam.

Krótko:
Rano dolałem płyn do chłodnicy.
W południe jak ruszyłem (po ok.10-15 km) wywaliło górny wąż od chłodnicy.
Załozyłem, zacisnąłem,odpowietrzyłem (nawiew i LPG działa)
Niedawno je kupiłem.
Przed dolaniem, po odkręceniu korka. Woda była "kawowa"
Drugi raz juz dolewałem w przeciągu miesiąca.
Chce wierzyć,źe układ był czesciowo zapowietrzony,a ja "przelałem" płyn. Realne to?

Dlaczego wywaliło wąż?
Uszczelka pod głowicą? Głowica? Coś innego?

Kupiłem auto - mine (= do naprawy)?
Napiszcie co o tym sądzicie. Wasze doświadczenia
Ogólnie jaki kosz UPG. Gdzie na Śląsku naprawiać

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 lis 16, 20:46 przez Ricken88, łącznie zmieniany 1 raz.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Jeden z objawów walnietej uszczelki pod głowicą to kawa zamiast płynu chłodzącego a to dlatego że olej przedostaje się do układu chłodzenia .Silnik się nie grzeje ? Podjedź gdzieś żeby zrobić test na co2 .Jeżeli będzie to uszczelka to tysiaka trzeba będzie szykować .

Aaa i popraw tytuł na zgodny z regulaminem
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Dodaj kod silnika w nazwie tematu bo poleci do kosza. Jeśli to UPG to na Śląsku znajdziesz specjalistę.
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#4

Post autor: T0mekk1 »

Wywaliło wąż, ponieważ zrobiło się duże ciśnienie w układzie. Tak jak koledzy wyżej piszą, test na Co2 pokaże wszystko. Miałem podobny objaw w E36
Ricken88
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 16, 19:17
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#5

Post autor: Ricken88 »

Samniewiemkto pisze:Dodaj kod silnika w nazwie tematu bo poleci do kosza. Jeśli to UPG to na Śląsku znajdziesz specjalistę.
LPG ma rozumieć (?).
Na poniedziałek umówiłem się z "BOSTON AG" w Gliwicach, działają w takich sprawach? dobrzy są?
Dobre opinie widzę "BIAŁY BMW" Zabrze. Coś wecie na ten temat?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#6

Post autor: Szczurson »

Ricken88 pisze:
Samniewiemkto pisze:Dodaj kod silnika w nazwie tematu bo poleci do kosza. Jeśli to UPG to na Śląsku znajdziesz specjalistę.
LPG ma rozumieć (?).
Na poniedziałek umówiłem się z "BOSTON AG" w Gliwicach, działają w takich sprawach? dobrzy są?
Dobre opinie widzę "BIAŁY BMW" Zabrze. Coś wecie na ten temat?
Nie LPG, tylko UPG - Uszczelka Pod Głowicą ;).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Yuby
Bywalec forum
Posty: 144
Rejestracja: 24 lut 16, 21:46
BMW: E46 cabrio
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Yuby »

Równie dobrze możesz mieć niesprawny korek zbiorniczka, który nie upuszcza ciśnienia.
Możesz kupić na allegro tester CO2, ja go uzywałem i inne osoby. Dobre ma opinie.
Wiele składowych jest na strzelenie węża, uszczelka to już taka mega ostateczność, chociaż ten silnik co masz jest zwyczajnie z gównolitu.
100% - Szyku bez stylistów
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#8

Post autor: WKRENTEK77 »

Być może po prostu układ puścił w najsłabszym miejscu i wystarczy zabezpieczyć ten wąż żeby znów nie wyskoczył i będzie dobrze ew wymienić na nowy ,niepokojący jest tylko fakt że płyn jest kawowy i teraz nie wiadomo czy to naturalne zabrudzenie bo płyn jest stary czy jest to tłusta mieszanka płynu z olejem .Jeżeli to drugie to jest już nie dobrze .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”