E46 318i N42b20 ocena pracy Vanos w DIS - Film

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#21

Post autor: MARC »

Pytania powtarzasz, a odp masz w temacie.
Pisałem Ci o tym.

;)
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#22

Post autor: rysiektr »

Powtarzam bo nie otrzymałem odpowiedzi. Cały czas chodzi mi o to czy kąt pracy vanosa wydechowego. Jaki powinien być na biegu jałowym i jak się powinien zmieniać w stosunku do obrotów silnika.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#23

Post autor: MARC »

Jakbyś nie zauważył to nikt na forum tego nie wie.

Osobiście nie diagnozuję vanosa na podstawie danych które Ty chcesz poznać, więc i ja nie pomogę.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#24

Post autor: rysiektr »

Nie zaryzykowałbym stwierdzenia ze nikt tego nie wie bo nie znam wszystkich userów. Czesto ludzie nie chca sie dzielić wiedzą bo na tym zarabiają. Dlatego założyłem kilka takich samych tematów na różnych forach w nadziei że ktoś zechce się tą wiedzą podzielić. Jeden z userów mial podobny problem że mu sie vanos blokował i było to widać w DISie z ta różnicą że samochód nie chcial jechać i sypał błędami. Okazało się że przytarty był wałek. U mnie oprócz tego że na zimnym faluje a czasami przy gwałtownym przyspieszaniu jest szarpnięcie i kop w plecy to nic sie nie dzieje.
Marc powiedz zatem jak byś sprawdził czy vanosy są ok czy nie? Da się to jakoś poznać w momencie gdy masz go w ręku? Będzie miał luz czy jak?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#25

Post autor: MARC »

Rozbierając vanos jak najbardziej można stwierdzić pewne uszkodzenia/wyrobienia w nim.

Jeżeli nie masz blokad rozrządu oraz przyrządu do ustawiania vanosa to lepiej się sam za to nie zabieraj.
Wiem że wiele osób rozbiera vanos po to aby go zregenerować wymieniając mu uszczelniacze, nie mówię że tak się nie da, ale zgodnie ze sztuką byłoby ustawić od razu vanosy.
To tak na marginesie.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#26

Post autor: rysiektr »

Mam blokady, własnoręcznie rozbierałem już ten silnik żeby uszczelniacze wymienić więc z tym nie ma problemu. Tylko przed rozbiórką chciałbym go zdiagnozować. Żeby móc go od razu poskładać na sprawnych częściach bez wymiany dobrego na nowe. Pamiętam że jak składałem to onejrzałem sobie dokładnie vanosy i wydechowy właśnie "był ciasny" a ssący chodził bardziej luźno. Nie "latał" ale było widać różnicę. Więc pytanie, czy ciasno to jest dobrze? Do R6 są zestawy naprawcze do vanosów do n42 jeszcze nie widziałem.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#27

Post autor: MARC »

Nie może być ani za ciasno ani za luźno...

Ciężko to powiedzieć, to trzeba widzieć.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#28

Post autor: rysiektr »

A wiesz może jak je sprawdzić bez rozbierania silnika?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”