e46 318i n42 - zła praca na zimnym silniku

nie_wnikaj
Posty: 6
Rejestracja: 15 lip 13, 9:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Łosice

#1

Post autor: nie_wnikaj »

Witam,
wiem, że to częste objawy w tych silnikach ale opisze swój problem może ktoś wprost wskaże mi przyczynę.

W BMW e46 318i silniku n42 dzieją się następujące rzeczy:
Zaczęło się od sporadycznie migającego checka podczas jazdy na nierozgrzanym silniku. Po zgaszeniu auta i odpaleniu wszystko wracało do normy poza pozostającym błędem checka. Wymieniłem czujnik wałka ssącego (oryginał używany bmw) i sondę lambda (według wskazań INPY). Niestety błędy zniknęły ale pojawił się błąd na 2 i 3 cylindrze. Wymieniłem wszystkie świece (NGK) i jedną cewkę bo była podejrzana. Błędy tymczasowo zniknęły. Na następny dzień założyłem GAZ (BRC).
Właśnie dla gazownika pierwszy raz zdarzyło się, że podczas próby odpalenia auto nie chciało odpalić. Rozrusznik kręcił ale odgłos był "głuchy". Po ponownej próbie odpalił.
Błędy z INPY po przyprowadzeniu od gazownika:
>>>Błędy 1

Po odebraniu auto funkcjonowało jak należy. Na drugi dzień auto miało następujące objawy, które pozostały do dziś.:
Na zimnym silniku po odpaleniu słychać charakterystyczny warkot przez 2 sekundy jak na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=Os_DQIRQgXw
Następnie po próbie wkręcenia się w obroty auto gaśnie. Próba odpalenia kończy się tak jak zdarzyło się dla gazownika czyli rozrusznik kręci ale "głucho". Czasami po dwukrotnej probie auto odpala i czekam aż się nagrzeje silnik i wtedy wszystko jest jak należy. Na ciepłym silniku objawy nie występują.
INPA wskazuje taki błąd:
>>> Błędy 2

Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodam, że odkąd kupiłem auto po odpaleniu czerwona kontrolka olejku gaśnie z opóźnieniem (około 2-3 sekundy). Auto było też zalane półsyntetykiem a z tego co wiem należy lać do nich pełen syntetyk ale jeszcze nie zdążyłem wymienić oleju.

Będę wdzięczny za ewentualne podpowiedzi.
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: piotrpom »

Pierwsza rzecz:
NIE WSTAWIA SIĘ GAZU JEŚLI NA BENZYNIE AUTO NIE PRACUJE IDEALNIE - bo później szukasz problemów z gazem a winne jest starowanie silnika

Druga rzecz.
Masz problem z zapłonem na cylindrze 2 i 3 - cały układ WN trzeba sprawdzić ( w skrócie masz zanik iskry na świecy )-świece przed tym gazem wymieniałeś???????

Trzecia rzecz
Błąd sondy i check pojawia się bo masz problem - patrz punkt 2

Czwarta rzecz
Kontrolka oleju gaśnie po 2 sekundach bo masz uszkodzony zawór zwrotny w podstawie filtra - nic z tym nie zrobisz ( chyba że wymienisz podstawę filtra za 900 zł w serwisie ) żadne oringi i filtry i inny olej nie rozwiązują tego problemu.

Piąta rzecz

Powinieneś zalać olej dedykowany do tego auta który spełnia normy BMW. Jeśli masz inny zastosuj płukankę i wymień na odpowiedni

Szósta rzecz

Jęśli będziesz wymieniał świece nie kupuj żadnych dedykowanych do gazu - szkoda kasy

I na koniec siódma

Po ogarnięciu układu zapłonowego skazuj błędy w sterowniu ECU i znowu do gazownika na ponowne ustawienie mapy

P.S Napisz jaką masz instalację i na jakich podzespołach

Jeśli masz jekieś pytania to pisz.:)
nie_wnikaj
Posty: 6
Rejestracja: 15 lip 13, 9:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Łosice

#3

Post autor: nie_wnikaj »

Chyba znalazłem przyczynę.
Zdjąłem miskę olejową, dostałem się do pompy oleju. Stawiałem na zawór
który znajduje się na rysunku pod NR 3
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-N42/LHD/N/2002/january/browse/engine/oil_pump_and_compensating_shaft_unit/

Po rozebraniu co się okazało:

Obrazek

zaworek zapychał się prawdopodobnie przez jakąś pękniętą plastikową część
(Kawałek plastiku widoczny na zdjęciu).

Obrazek

Obrazek

Zaworek wymieniłem i szynę łańcuszka pompy olejowej bo okazała się być pęknięta.

Po 2 dniach od wymiany silnik na zimnym nie gaśnie (po dodaniu gazu jest wszystko ok).
Kontrolka oleju gaśnie szybciej po odpaleniu samochodu.
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: piotrpom »

NO to gratuluję rozwiązania problemu. Jak widać wirtualnie nic zrobić nie można tylko w realu.
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”