E46 318i N42 duże ciśnienie pod pokrywą zaworów

Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: Seba97e46 »

Witam, od dłuższego czasu mam problem z moim E46 i z tym nieszczęsnym silnikiem N42 143km, a mianowicie pod pokrywą zaworów powstaje tak duże ciśnienie że wywala cały olej korkiem aż leci po kolektorach oraz wszystko dookoła jest mokre i po 300km nie ma już prawie oleju, pare dni temu uszczelniłem czujnik vvt z którego też ciekło, po tym zabiegu spod korka zaczął jeszcze bardziej lecieć olej :) Jakiś niecały miesiąc temu została wymieniona odma na nową ponieważ wszystko było zapchane w "maśle" i nie było drożne, również wtedy został wymieniony olej na 5w30. Niestety biała maź występuje nadal po korkiem oraz w przewodach odmy jak i w samej odmie. Były podejrzenia również uszczelki pod głowicą, więc sprawdziłem testerem i wynik negatywny, samo to że nie ubywa płynu chłodniczego to dobry znak. Nie mam głowy do tego już co wymieniać a co sprawdzać żeby to auto normalnie jeździło. Najbardziej chodzi mi o to ciśnienie i czemu dalej powstaje ta biała maź? Pozdrawiam
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Czyli dalej coś nie teges z odma bo ona odpowiada za tego typu sprawy zmieniłeś na ori czy jakaś podróba ,jeśli robisz małe przebiegi biała maź to norma silnik nie dogrzany .
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

W skrócie jeśli odma jest ori to może przewody odmy warto sprawdzić i jak robisz małe odcinki to może warto przejechać jakąś mini trasę ... Podłącz pod kompa może coś wyjdzie...
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#4

Post autor: Seba97e46 »

Odma była kupiona na zamówienie w sklepie, przewody były dokładnie czyszczone i sprawdzane czy są szczelne, nie popękane. Codziennie jeżdżę po 30km w dwie strony, raz w tygodniu około 125km w dwie strony. Niedawno też byłem na komputerze, ponieważ nie chodził mi na 4 cylinder lecz okazało się ze cewko-fajka nie łączyła, przy okazji wyskoczyło dużo błędów:

P1349 Przerwa w zapłonie przy aktywnym układzie odcinania paliwa - cylinder 4
P1341 Przerwa w zapłonie w kilku cylindrach przy aktywnym układzie odcinania paliwa
P1170 Regulacja paliwa za katalizatorem, rząd cylindrów 2 - nieprawidłowa wartość
P0160 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - brak aktywności
P0156 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - usterka

Dodam że auto jeździ na gazie od paru miesięcy.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

A jak jeździło bez gazu wszystko było ok ? czy nie wiadomo ?? A co do odmy "na zamówienie w sklepie" ORI czy nie ori ?? Chyba 2 firmy jeszcze produkują zamienniki ODMY do N42 jak zapłaciłeś 200zł za odmę to masz raczej ori jak 100zł to zamiennik może w tym tkwić problem ... A jak nie to nie wiem w czym może być problem
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#6

Post autor: Seba97e46 »

Zanim założyłem gaz to jeździłem na benzynie może miesiąc bo wtedy kupiłem auto, wszystko było ok, nie było problemów, tylko wątpię że gaz by mógł zrobić coś z silnikiem w tak krótkim czasie. Odma kosztowała trochę ponad 100zł czyli zamiennik na to wychodzi, ale teraz co z nią może być nie tak i jak sprawdzić? :/
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

1.Odma do sprawdzenia lub wymiana na ori (Nie wiem dokładnie o co chodzi ale każdy zaleca odmę wstawiać ori w N42 ) i przelot autem.
2.Nie znam się totalnie ale problem może tkwić w źle zamontowanym gazie jak na moje za szybko po zakupie gaz założyłeś trzeba było ze 3 miesiące pojeździć obserwować auto itd dopiero jak masz pewność że silnik jest ok zakładasz gaz i wtedy jak coś gazownicy spier.... to wiesz gdzie szukać.

PS: Sam od pół roku mam N42B20 i nie jestem jakimś specjalistą i też dopiero poznaję ten silnik więc mogę gadać głupoty ;)
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#8

Post autor: Seba97e46 »

Nie widzi mi się troche kupować nowej odmy bo znowu dodatkowe koszta, ten silnik to trochę skarbonka bez dna, ale wiadomo zależy na jaki się trafi. Najpierw chce sprawdzić jakoś tą odmę czy to faktycznie ona tyle problemów robi. Dziwne by było bo nawet że to zamiennik to budowa odmy nie jest skomplikowana więc do psucia dużo tam nie ma. Jeszcze ostatnio na odpalonym silniku próbowałem odpiąć przewód od odmy ten co idzie nad kolektorami i sprawdzić co się stanie, to silnik momentalnie zgasł, ale chyba tak ma być. Przy odkręcaniu korka wlewu oleju silnik zmieniał lekko prace ale nie znacznie i zaraz chodził normalnie, a jak wyczytałem to powinien nawet zgasnąć. Coś jest na rzeczy :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Nie wiem trzeba kogoś kto ma więcej pojęcia jak ja :) Pojeździj na benzynie i zobacz co się dzieje N42 czy ja wiem czy skarbonka ... N42 najczęściej kupują ludzie którzy nie mają na R6 i którzy oszczędzają na eksploatacji i dlatego z tymi silnikami jest tyle problemów przynajmniej mam taką teorię bo marka BMW jest droga a ludzie zakładają że jak kupią R4 to bd mieli bmw które jest tanie BZDURA ! sam miałem takie podejście przed zakupem ale szybko je zmieniłem jak poczytałem o silnika R4 i R6 i ogólnie o BMW... A przelecieć po forach to to i z R6 ludzie mają problemy wszystko zależy od tego jak kto dbał regularne wymiany oleju itd ...
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#10

Post autor: Seba97e46 »

No rozumiem, też się liczyłem z tym że BMW nie jest tanie w utrzymaniu, jak inne niemieckie auta. Cóż będę kombinował z tą odmą nadal, podowiaduje się jeszcze co i jak, a jak nic nie da to chyba zmienię odmę na oryginalną i zobaczymy efekt. Dzięki wielkie za pomoc ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”