[E46 318i+Lpg] Falowanie i brak błędów - obszerny opis
- Patryk0s
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lut 18, 15:02
- BMW: E46 318i + LPG - touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Cześć !
Mam problem z moim autem. Jestem właścicielem od 3 tygodni i wyszło kilka kwiatków. Nie znam się na specyfikacji N42B20, coś czytałem i mam nadzieję, że prawidłowo i szczegółowo opiszę problem. Zacznę od początku.
Kupno auta:
Na Pb i Lpg chodził dobrze, bez falowań. Na bagnecie trochę masła. LPG 2 miesięczne. Odma robiona, Wycieków brak. Na komputerze błąd z przepływomierzem i wypadanie zapłonu 2 , 3. Przepływomierz był odpięty, podpiąłem, błędy skasowałem i po 500 km wszystko było w porządku. Po wymianie oleju na Motul 8100 i dłuższej trasie masło zniknęło. Na SKP spalniy na Pb idealne, na LPG gorzej. CO = ~0.9 czyli za dużo.
Filmy : https://www.youtube.com/watch?v=1qLCKrct3yU&index=1&list=PLRN63vk673J0KyhVWTilx0b5deIL8o1hS . Poniżej opis nagrań
Co się dzieje teraz:
Przypięty przepływomierz.
Na zimnym silniku: Auto odpala bez problemu, ale utrzymuje obroty >1000 rpm. W trakcie rozgrzewania zaczyna falować i bujać
Błędów i INPA brak.
Ciekawe wartości:
Przepływ 24 kg/h , Wsp. Lamda inlet = 1 , ale podswietlone na czerwono, Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0
Przy przegazowaniu przepływ skacze na ponad 200 kg/h.
Rozgrzany silnik: Przełączenie na LPG bez problemu, auto jeździ, na biegu jałowym ~1000 rpm
Przełączam na benzynę, na biegu jałowym silnik się dławi, buda lata i często gaśnie. Jeździ osłabione.
Błędów w Inpie brak.
Ciekawe wartości:
Na biegu jałowym Przepływ 8.5 kg/h , Wsp. lamda inlet = ~0.8 (czerwone tło), Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0
Po przegazowaniu auta lamdy się zmieniają ( współczynniki i napięcia ).
Przedmuchałem auto i oczko puściła mi kontrolka silnika. Po kilku sekundach ustało i się uspokoiło. Od początku tych problemów dwa razy się to zdarzyło.
Wypadanie zapłonu cylindra 2 i 3.
Printscreen z inpy: https://imgur.com/a/aN0tG
Skasowałem i przez 15 minut nie powtórzyło się. Komputer nadal czysty.
Po odpięciu przepływki raz jest ok, raz znów się dławi na Pb i gaśnie. Oczywiście Inpa wyrzuca błąd. Po wpięciu przepływomierza (ciepły / zimny) auto gaśnie.
Szukałem na forach i proszę o potwierdzenie moich wniosków i rady co jak sprawdzić i czy coś pominąłem.
Brak szczelności na linii przepływomierz - silnik
Odma - była niby robiona
Przepływomierz - jakie są prawidłowe wartości ?
awaria czujnika podciśnienia - MAP sensor lub nieszczelność
Wałek mimośrodowy - do wymiany / regeneracji ??
Czujniki wałków
Zła instalacja LPG / złe mapy silnika
Dziękuje, że dotrwałeś do końca postu. Proszę o pomoc i życzę miłego dnia i tygodnia :8)
Mam problem z moim autem. Jestem właścicielem od 3 tygodni i wyszło kilka kwiatków. Nie znam się na specyfikacji N42B20, coś czytałem i mam nadzieję, że prawidłowo i szczegółowo opiszę problem. Zacznę od początku.
Kupno auta:
Na Pb i Lpg chodził dobrze, bez falowań. Na bagnecie trochę masła. LPG 2 miesięczne. Odma robiona, Wycieków brak. Na komputerze błąd z przepływomierzem i wypadanie zapłonu 2 , 3. Przepływomierz był odpięty, podpiąłem, błędy skasowałem i po 500 km wszystko było w porządku. Po wymianie oleju na Motul 8100 i dłuższej trasie masło zniknęło. Na SKP spalniy na Pb idealne, na LPG gorzej. CO = ~0.9 czyli za dużo.
Filmy : https://www.youtube.com/watch?v=1qLCKrct3yU&index=1&list=PLRN63vk673J0KyhVWTilx0b5deIL8o1hS . Poniżej opis nagrań
Co się dzieje teraz:
Przypięty przepływomierz.
Na zimnym silniku: Auto odpala bez problemu, ale utrzymuje obroty >1000 rpm. W trakcie rozgrzewania zaczyna falować i bujać
Błędów i INPA brak.
Ciekawe wartości:
Przepływ 24 kg/h , Wsp. Lamda inlet = 1 , ale podswietlone na czerwono, Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0
Przy przegazowaniu przepływ skacze na ponad 200 kg/h.
Rozgrzany silnik: Przełączenie na LPG bez problemu, auto jeździ, na biegu jałowym ~1000 rpm
Przełączam na benzynę, na biegu jałowym silnik się dławi, buda lata i często gaśnie. Jeździ osłabione.
Błędów w Inpie brak.
Ciekawe wartości:
Na biegu jałowym Przepływ 8.5 kg/h , Wsp. lamda inlet = ~0.8 (czerwone tło), Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0
Po przegazowaniu auta lamdy się zmieniają ( współczynniki i napięcia ).
Przedmuchałem auto i oczko puściła mi kontrolka silnika. Po kilku sekundach ustało i się uspokoiło. Od początku tych problemów dwa razy się to zdarzyło.
Wypadanie zapłonu cylindra 2 i 3.
Printscreen z inpy: https://imgur.com/a/aN0tG
Skasowałem i przez 15 minut nie powtórzyło się. Komputer nadal czysty.
Po odpięciu przepływki raz jest ok, raz znów się dławi na Pb i gaśnie. Oczywiście Inpa wyrzuca błąd. Po wpięciu przepływomierza (ciepły / zimny) auto gaśnie.
Szukałem na forach i proszę o potwierdzenie moich wniosków i rady co jak sprawdzić i czy coś pominąłem.
Brak szczelności na linii przepływomierz - silnik
Odma - była niby robiona
Przepływomierz - jakie są prawidłowe wartości ?
awaria czujnika podciśnienia - MAP sensor lub nieszczelność
Wałek mimośrodowy - do wymiany / regeneracji ??
Czujniki wałków
Zła instalacja LPG / złe mapy silnika
Dziękuje, że dotrwałeś do końca postu. Proszę o pomoc i życzę miłego dnia i tygodnia :8)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1828 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hugo86
-
- 6 Odpowiedzi
- 1831 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 2518 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomar65
-
- 10 Odpowiedzi
- 3050 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 12 Odpowiedzi
- 5082 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 3 Odpowiedzi
- 1407 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2455 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 2 Odpowiedzi
- 2446 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 14 Odpowiedzi
- 3251 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 10 Odpowiedzi
- 3449 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Titansilber46