[E46 318i+Lpg] Falowanie i brak błędów - obszerny opis

Awatar użytkownika
Patryk0s
Posty: 8
Rejestracja: 18 lut 18, 15:02
BMW: E46 318i + LPG - touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Patryk0s »

Cześć ! :siema:
Mam problem z moim autem. Jestem właścicielem od 3 tygodni i wyszło kilka kwiatków. Nie znam się na specyfikacji N42B20, coś czytałem i mam nadzieję, że prawidłowo i szczegółowo opiszę problem. Zacznę od początku.

Kupno auta:
Na Pb i Lpg chodził dobrze, bez falowań. Na bagnecie trochę masła. LPG 2 miesięczne. Odma robiona, Wycieków brak. Na komputerze błąd z przepływomierzem i wypadanie zapłonu 2 , 3. Przepływomierz był odpięty, podpiąłem, błędy skasowałem i po 500 km wszystko było w porządku. Po wymianie oleju na Motul 8100 i dłuższej trasie masło zniknęło. Na SKP spalniy na Pb idealne, na LPG gorzej. CO = ~0.9 czyli za dużo. :foch:

Filmy : https://www.youtube.com/watch?v=1qLCKrct3yU&index=1&list=PLRN63vk673J0KyhVWTilx0b5deIL8o1hS . Poniżej opis nagrań

Co się dzieje teraz:
Przypięty przepływomierz.
Na zimnym silniku: Auto odpala bez problemu, ale utrzymuje obroty >1000 rpm. W trakcie rozgrzewania zaczyna falować i bujać
Błędów i INPA brak.
Ciekawe wartości:
Przepływ 24 kg/h , Wsp. Lamda inlet = 1 , ale podswietlone na czerwono, Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0
Przy przegazowaniu przepływ skacze na ponad 200 kg/h.

Rozgrzany silnik: Przełączenie na LPG bez problemu, auto jeździ, na biegu jałowym ~1000 rpm
Przełączam na benzynę, na biegu jałowym silnik się dławi, buda lata i często gaśnie. Jeździ osłabione.
Błędów w Inpie brak.
Ciekawe wartości:
Na biegu jałowym Przepływ 8.5 kg/h , Wsp. lamda inlet = ~0.8 (czerwone tło), Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0
Po przegazowaniu auta lamdy się zmieniają ( współczynniki i napięcia ).

Przedmuchałem auto i oczko puściła mi kontrolka silnika. Po kilku sekundach ustało i się uspokoiło. Od początku tych problemów dwa razy się to zdarzyło.
Wypadanie zapłonu cylindra 2 i 3.
Printscreen z inpy: https://imgur.com/a/aN0tG
Skasowałem i przez 15 minut nie powtórzyło się. Komputer nadal czysty.

Po odpięciu przepływki raz jest ok, raz znów się dławi na Pb i gaśnie. Oczywiście Inpa wyrzuca błąd. Po wpięciu przepływomierza (ciepły / zimny) auto gaśnie.

Szukałem na forach i proszę o potwierdzenie moich wniosków i rady co jak sprawdzić i czy coś pominąłem.

Brak szczelności na linii przepływomierz - silnik
Odma - była niby robiona
Przepływomierz - jakie są prawidłowe wartości ? :(
awaria czujnika podciśnienia - MAP sensor lub nieszczelność
Wałek mimośrodowy - do wymiany / regeneracji ?? :cry:
Czujniki wałków
Zła instalacja LPG / złe mapy silnika

Dziękuje, że dotrwałeś do końca postu. Proszę o pomoc i życzę miłego dnia i tygodnia :8)
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”