E46 318i Jak sprawdzić przepływomierz?

hdi
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
BMW: skasowane e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bc

#21

Post autor: hdi »

Wiktor83r pisze:Chciałbym się podpiąć pod temat. Zrobiłem test o jakim tutaj wspominaliście tzn. na 4tym biegu gaz w podłogę i wskaźnik zużycia paliwa pokazywał max.16-17l czy to jest już powód by wymienić przepływomierz?
Ogólnie auto delikatnie zamula i przy gwałtowniejszym wciskaniu gazu (np. przy wyprzedzaniu) potrafi delikatnie przerywać...Dodam, ze moje auto to 318i m43tu19b z lpg STAG na której przejechałem ok.25tyś.
Ostatnio wymieniałem przewody i świece, więc sądzę że tutaj bedzie raczej ok...

Z góry dziękuję za info.
Pozdrawiam
mam dokładnie identycznie, też dziś tak sprawdziłem przepływke, i też potrafi przerywać tyle że ja nie miałem i nie mam gazu
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#22

Post autor: zibi_j1 »

Zainspirowany tematem zrobiłem dziś szybki test i nie ma siły, żeby na 4 biegu ekonomizer osiągnął 20l. Jest tak ok 17... czy to definitywnie walnięta przepływka ? jak to potwierdzić? mam pękniętą obudowę filtra powietrza odrobinkę. może zaciągać tamtędy lewe powietrze i przez to cos się dziać ? widze ze nowa przepływka to 5 stówek plus jakies jej kodowanie. kiepsko. Wiem że u mnie była wymieniana bo kiedys znalazłem stara po poprzednim właścicielu... może nie zakodował jej własciwie ? Jak mam to sprawdzić i ewentualnie ją wyczyścić przed wymianą ?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#23

Post autor: mariryb »

To ze obudowa filtra pęknięta to nic bo to przed przepływomierzem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mariusz1987to
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 20 lip 14, 20:42
BMW: Bmw E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grojec

#24

Post autor: mariusz1987to »

zibi_j1 pisze:Zainspirowany tematem zrobiłem dziś szybki test i nie ma siły, żeby na 4 biegu ekonomizer osiągnął 20l. Jest tak ok 17... czy to definitywnie walnięta przepływka ? jak to potwierdzić? mam pękniętą obudowę filtra powietrza odrobinkę. może zaciągać tamtędy lewe powietrze i przez to cos się dziać ? widze ze nowa przepływka to 5 stówek plus jakies jej kodowanie. kiepsko. Wiem że u mnie była wymieniana bo kiedys znalazłem stara po poprzednim właścicielu... może nie zakodował jej własciwie ? Jak mam to sprawdzić i ewentualnie ją wyczyścić przed wymianą ?
Jutro nagram test to sobie porównasz.
Wydaje mi się ze nie istnieje tylko jeden sposob na sprawdzenie.
Może chłopaki wiedzą jak można go zmierzyć miernikiem bądź sprawdzić inpa??
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#25

Post autor: zibi_j1 »

Dzieki :) przyda sie. Wyczytalem wczoraj ze u mnie nie trzeba kodowac bo juz byly montowane nowe przeplywki. O czyszczeniu nic dobrego sie nie dowiedzialem, natomiast jest jakas opcja z wywierceniem dziurki. Poprawia to przeplyw powietrza przez przeplywke I zawyza wskazania. Podobno przeplywka ktora dawala 90% dale po tym zabiegu 110-120
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#26

Post autor: WKRENTEK77 »

zibi_j1 pisze:Dzieki :) przyda sie. Wyczytalem wczoraj ze u mnie nie trzeba kodowac bo juz byly montowane nowe przeplywki. O czyszczeniu nic dobrego sie nie dowiedzialem, natomiast jest jakas opcja z wywierceniem dziurki. Poprawia to przeplyw powietrza przez przeplywke I zawyza wskazania. Podobno przeplywka ktora dawala 90% dale po tym zabiegu 110-120
Przerabiałem temat dziurki już jakiś rok temu nikomu sie nie chwaląc otóż przy odrobinie zdolności manualnych i delikatności można sobie taka dziurkę zrobić po zabiegu auto stało się jakby bardziej zrywne nic poza tym żadnych negatywnych skutków przynajmniej u mnie sprawdzałem u siebie na 4 biegu mam jakieś 13l
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#27

Post autor: zibi_j1 »

Ja teraz zrobilem 150km trasy... Na 3 biegu 19 litrow. Na 4 idzie do 16 tam nastepuje ewidentne odciecie, wskazowka odrobine sie cofa po czym powoli dobija do 17 :/ shit! Gdzie dokladnie zrobic ta dziurke I jakiej srednicy?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#28

Post autor: WKRENTEK77 »

zibi_j1 pisze:Ja teraz zrobilem 150km trasy... Na 3 biegu 19 litrow. Na 4 idzie do 16 tam nastepuje ewidentne odciecie, wskazowka odrobine sie cofa po czym powoli dobija do 17 :/ shit! Gdzie dokladnie zrobic ta dziurke I jakiej srednicy?
TUu masz link http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#29

Post autor: zibi_j1 »

Jestem po walce z przepływką. Jazdy próbnej jeszcze nie było. Napiszę wieczorem jak wrażenia. Dziury na razie nie robiłem, bo nie miałem jak. Ogólnie w środku co mnie dosyć zdziwiło, przepływka była tłusta. ewidentnie był w niej bardzo cieniutki film olejowy. bardzo mnie to niepokoi, mam nadzieję że to pozostałość po przygodach z turbiną.
Auto mam z grudnia 2002 wiec fabrycznie szła już nowa seria. Był zmieniany, ale wsadzony jest ori bosh
Obrazek
a tak wygląda wnętrze:
Obrazek
Dziury nie ma, ponieważ pokonały mnie dwie śrubki które trzymają elektronikę w puszce. To ze torx wiedziałem. Że ma być z dziurką też wiedziałem. ALE!!!
Obrazek
taką śrubkę widziałem pierwszy raz w życiu. niby torx ale z 5 a nie 6 ząbkami. wszystkie inne przepływki jakie oglądałem miały zwykłe śruby. a ze jestem teraz w małym miasteczku gdzieś na wschodzie, to klucza nie udało mi się dokupić :( tak więc dziurka poczeka, a na razie zrobiłem w tej kratce od srodka maleńki otworek przez który wprowadziłem wężyk i obficie wypsikałem przepływkę czymś takim: http://allegro.pl/crc-plyn-do-czyszczenia-mycia-przeplywomierzy-i4461095220.html
podobno przynosi poprawę ale nie na długo :/ zaraz jadę zobaczyć czy jest poprawa i dam znać.
Co to za głupie śrubki są :o
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#30

Post autor: WKRENTEK77 »

Panie kolego bierzesz mały śrubokręt płaski i odkręcasz nie ma bata żeby nie puściło robiłem tak nie raz tylko musisz odpowiednio dobrać wielkość żeby wszedł do środka i w miarę możliwości ciasno siedział i kręcisz a jak nie masz takowego śrubokręta to w przypływie desperacji możesz odkręcić kombinerkami szczypcami jak zwą tak zwą i też pójdzie tylko delikatnie bo ta śrubka ma taki ścięty rant na łebku ale odkręcisz sprawdzałem :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”