E46 318i 143km Spadki ładowania

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
dzikus12
Posty: 9
Rejestracja: 20 lut 18, 19:21
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: dzikus12 »

Witam.
Walczę już od jakiegoś czasu z dużym spalaniem auta ( szczególnie w mieście trasa- 8l, miasto- 15l). Mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce, ale ja się nie poddaje. Zauważyłem, ze podczas jazdy nieraz mam duże spadki ładowania do ok. 12.5 szczególnie podczas hamowania. Najlepiej to widać kiedy muskam pedał gazu. Elektryk z Boscha twierdzi, ze tak powinno być bo to znaczy, ze regulator napięcia działa. Z tego co widziałem na forach zdania są jednak podzielone. Jest ktoś w stanie to potwierdzić, ze alternator i regulator działają prawidłowo ? Problem widać dobrze w 8 sekundzie oraz pod koniec filmu.


https://www.youtube.com/watch?v=JsG8godsRSI&feature=youtu.be
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Zmień mechanika, szkoda nawet gadać :fool: alternator na stół, pewnie stawia większy opór i stąd masz wyższe spalanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#3

Post autor: Badboy-PL »

dzikus12 pisze:Witam.
Walczę już od jakiegoś czasu z dużym spalaniem auta ( szczególnie w mieście trasa- 8l, miasto- 15l). Mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce, ale ja się nie poddaje. Zauważyłem, ze podczas jazdy nieraz mam duże spadki ładowania do ok. 12.5 szczególnie podczas hamowania. Najlepiej to widać kiedy muskam pedał gazu. Elektryk z Boscha twierdzi, ze tak powinno być bo to znaczy, ze regulator napięcia działa. Z tego co widziałem na forach zdania są jednak podzielone. Jest ktoś w stanie to potwierdzić, ze alternator i regulator działają prawidłowo ? Problem widać dobrze w 8 sekundzie oraz pod koniec filmu.


https://www.youtube.com/watch?v=JsG8godsRSI&feature=youtu.be
Co do tych spadków ladowania to jest norma w końcu wduszjac hamulec zapalają co sie światła stopu a tez musza z czegoś miec pobór pradu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Prawie 2V na światła stop? Przez chwilę myślałem, że żartujesz ale chyba nie. Moje "stopy" nic nie pobierają w takim razie w dwóch e46, bo spadków brak.
To elektryk z zakładu regenerującego alternatory czy słynnego bosch-service?
dzikus12 pisze:Elektryk z Boscha twierdzi
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
dzikus12
Posty: 9
Rejestracja: 20 lut 18, 19:21
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#5

Post autor: dzikus12 »

Tak dokładnie z tego serwisu Boscha. Elektryk regenerujący alternatory stwierdził dzisiaj, że falowanie obrotów i spadki napięcia to normalne w silnikach bmw i to bezsensu żeby ściągać alternator, ponieważ ładowanie mam w porządku czyli 14.2. Spalanie 15l po mieści niby też normalne.... Sam nie wiem, chyba zostaje już mi tylko jechać 50km do Poznania do ASO albo lepszego mechanika.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ewidentnie robić mu się nie chce :P a w aso to chcesz kupić nowy ori czy jak? %)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

rozwaz wymiane alternatora, kupisz regenerowany od macka z czescidobmw.pl tu na forum po przyzwoitej cenie
sam sobie wymienisz, stary odeslesz i bedziesz mial z glowy problemy z ladowaniem
a moze i ze zwiekszonym spalaniem bo moze sie okaze ze to np. lozysko w alternatorze zdycha
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”