[e46 318i 143KM 2003r] Szumy pod maską - rolki, kompresor?

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#31

Post autor: rysiektr »

W n42 z tego co wiem to występuje w katalogu napinacz alu przykrecany do bloku z przykrecana rolka. Występuje to jako całość i wg. katalogu nie da sie kupić samej rolki. A, ze bmw nie wymyślili tu nic niezwyklego a rolki są znormalizowane to pasuje tam rolka, która występuje min. w jakimś silniku audi i jeszcze paru innych samochodach. Odnośnie napinacza to nie ma tam żadnego trzpienia wymiennego jak w niektórych silnikach. Ten napinacz to nic innego jak zwykła sprężyna na alu ramieniu więc jeśli nie pękła to nie wiem co tam sie mogło popsuć. Nie ma co za bardzo i dlatego jeśli napinacz napina to sugeruje go zostawić w spokoju, chyba, ze cierpisz na nadmiar gotówki :-) Ja u siebie wymienilem sama rolke i po kłopocie. Gdzieś u mnie w temacie jest zdjęcie pudełka z numerem rolki.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#32

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Bardzo możliwe ze masz racje kolego Rysiek;) dziwi mnie tylko fakt, ze niema od mechanika pewnej diagnozy bo po wizycie taka chyba być powinna..? Druga sprawa to ten smród na jaki zwrócił uwagę. Myśle ze jak by rolka dawała takie objawy o których pisał, to na pierwszy rzut oka i na 100% by zdiagnozowali. Poczekamy zobaczymy.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#33

Post autor: rysiektr »

Dobrodzieju, sam wiesz jak to jest z mechanikami...otworzył maskę, popatrzył i widzi co jest nie tak. Po co ma mówić co dokładnie jest uszkodzone? Aby później klient sam sobie wymienił? :-) Albo jeszcze gorzej pojechał do innego - tańszego? Często też nie stawiają, 100% diagnozy, bo powiedzą, że uszkodzone coś tam i to kosztuje tyle a jak rozbiorą to się okaże, ze walnięte jest jeszcze coś i trzeba to wymienić co podraża wszystko o 100% i klient, przy odbiorze będzie się kłócił - bo przecież miało kosztować połowę :-) Sam z doświadczenia wiem, że często jak się nie rozbierze to nie wszystko da się zdiagnozować, czasami też coś wychodzi na co nie byliśmy przygotowani.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#34

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Zgadzam się z Tobą rysiektr. Dobra, teraz dla kolegi krzysiiek (dla autora). Tak to u Ciebie wygląda:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY71&mospid=47632&btnr=11_3183&hg=11&fg=18&lang=pl
Numery części: 11287524267 dla napinacza mechanicznego. Resztę już sam sobie obejrzysz w linku który Ci podałem. Mój napinacz by do Ciebie nie przypasował. W razie problemów z doborem części polecam http://www.realoem.com. Korzystaj ze strony to się nigdy nie pomylisz, jak coś to pisz. Pozdrawiam :beer:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#35

Post autor: fredek »

ten numer to ma już chyba podany na 2 stronie wątku a dodatkowo ma również numer rolki więc musi sam się wykazać inwencją twórczą))))
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#36

Post autor: krzysiiekb »

Witam,
zakupiłem zestaw naprawczy i umówiłem się na naprawę. Po rozpięciu paska niestety okazało się, że na zestawie, który kupiłem się nie skończy:
Obrazek http://zapodaj.net/84afcbd338b49.jpg.html
Ruszyłem kołem od sprzęgła klimatyzacji, które również bardzo głośno chodzi więc wstrzymałem się z naprawą i tu moje pytanie - jaki będzie koszt regeneracji sprzęgła klimatyzacji i czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi (są jakieś fotoporady, jaki jest numer tego łożyska, które trzeba wymienić w moim sprzęgle klimy? jest ta część na real OEM?), a jaki koszt zakupu całego sprzęgła i wymiany?
Dodatkowo po zdjęciu osłony widać delikatne pocenie się na silniku pod paskiem i tu pytanie z czego może to wynikać, co mogę uszczelnić? Czy to z tych czujników widocznych na zdjęciu, do czego one służą? Proszę o podpowiedź:
Obrazek http://zapodaj.net/9a49913defec8.jpg.html

I jeszcze tak poza konkurencją po czym poznać, który silnik mam u siebie w aucie N42 czy N46 - czym one się różniły? (w real OEM nie wiem co mam wybrać).
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#37

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Teraz niemam dostępu do kompa, ale jak wejdziesz w realoem to wpisz siedem ostatnich numerów Vin i wejdź w browse parts i tam będziesz miał kod silnika. Jak nie to rozkoduj Vin i tez sie dowiesz. Jak nie ogarniasz to poproś kogoś o rozkodowanie w stosownym temacie lub na czacie. Pozdro.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#38

Post autor: krzysiiekb »

Poniżej rozpiska z realOEM z której wynika, że ten kompresor klimatyzacji to część nierozbieralna - czy ktoś ma jakieś informacje na temat rozebrania i naprawy:
Parts diagram Ogłoszenia
Nr. Opis Uzupełnienie Ilość Od Do Numer części Cena Uwagi Photo
01 AT-Kompresor klimatyzacji 1 02/2011 64529175669 ZAKOŃCZONO
01 Kompresor klimatyzacji 1 64509182795
04 Wtyczka 1 64526912400 $18.77

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/k/134.png
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#39

Post autor: rysiektr »

Oczywiście, że rozbieralna i naprawialna. Ale w realoem jest jako całość bo w ASO nikt sie nie bawi w naprawę tylko wymieniają całość. Zobacz jakiego producenta jest to kompresor oraz model i możliwe, ze po tym znajdziesz w necie jakieś instrukcje napraw. Bardzo możliwe ze w jakiejś innej marce montują te same lub podobne kompresory i ktos go już naprawial na jakimś forum. Ewentualnie jedź żeby Ci odessali czynnik z układu wyjmij kompresor i zawieź do regeneracji do jakiegoś zakładu gdzie robią klime. Albo jak nie chcesz sie brudzic to od razu jedź do takiego zakładu i oni Ci naprawia ten kompresor.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#40

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ostatnia opcja to znaleźć z auta które ktoś sprzedaje na części. Poszukaj, popytaj.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”