E46 318d, trochę "zamulone", miękki wąż od intercoolera

mov_ecx
Posty: 2
Rejestracja: 2 cze 18, 16:56
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KZ

#1

Post autor: mov_ecx »

Cześć, witam wszystkich serdecznie.
Na dzień dobry 2 pytania :)
Czy wszystkie seryjne 318D wersja CommonRail do ~2,500 obr/min są dość zmulone? Kiedy się wciska pedał gazu nie czuć, że ten samochód chce się rozpędzać, natomiast lepiej rozpędza się kiedy delikatnie operuje się pedałem gazu.

Czy podczas dodawania gazu(na postoju oczywiście), wąż idący od intercoolera do kolektora powinien być twardy, czy miękki? Aktualnie wąż mogę ściskać ręką, praktycznie bez większego problemu, czuć niby jakiś opór ale raczej delikatny. Aczkolwiek domyślam się, że nie jest to raczej miarodajny test, bo pewnie na postoju turbo może nie pompować powietrza, tak jak przy obciążeniu.

Samochód w ciągu ostatnich 3 lat zrobił może ~10,000km i to głównie po mieście.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Powinien budzić się na poważnie ok 2000 rpm, do sprawdzenia błędy w inpa oraz trzeba zrobić live data na 4 lub 5 biegu z gazem w podłodze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: KeniT8 »

Sprawdz disem czy EGR jest ograniczony :) ustawienie na 40mg stoke spowoduje,że ten lag jest o wiele mniejszy.Wiem bo tez miałem,że po wciśnięciu pedału była chwila namysłu i dopiero szedł.Po ograniczeniu egr idzie jak burza od 1500
mov_ecx
Posty: 2
Rejestracja: 2 cze 18, 16:56
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KZ

#4

Post autor: mov_ecx »

Co sądzicie?
https://www.youtube.com/watch?v=aTYZJFpyNmw

Akcja od 0:18

Sorki za dźwięk, ale padło parę niecenzuralnych słów i nie chciałem ich publikować :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Brak ciśnienia doładowania, jak układ dolotowy jest szczelny to turbina nie dmucha, możesz spróbować zamienić jej przetwornik ciśnienia z tym od egr.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#6

Post autor: maciekz94 »

Sprawdź, czy podciśnienie turbiny jest szczelne. Ja miałem tą samą sytuację w swoim 318d i wystarczyło zmienić podciśnienie turbiny i odzyskała moc
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”