[E46 318d] Szyby elektryczne problem

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#1

Post autor: Przemas91M »

Witam,
od dłuższego czasu mam problem z moim autem, a mianowicie w momencie gdy chcę opuścić szybę, elektronika w aucie zaczyna wariować.
Wyłącza się nawiew wraz ze sterownikiem, przestaje działać centralny zamek, kontrolki przy zegarach robią "dyskotekę".
Po podpięciu się INPĄ, moduł komfortu wskazuje cały czas pobór prądu o wartości 6 amper przez silniczek szyb, nawet gdy odłączyłem od niego wtyczkę.
Poruszałem szybą podłączając silniczek bezpośrednio pod akumulator - opuszcza się i podnosi gładko, bez trzeszczenia i zacinania.
Jeżeli chodzi o błędy: "Power windows: cable break or jam protection strips de-standardisation/Error EKS Electronic driver's door".
Podejrzewam że przyczyną problemów może być owe zabezpieczenie - jam protection. Jest jakiś sposób by to wyłączyć/naprawić?
Zachowanie kontrolek:
https://youtu.be/8cnj9rP18E0
https://youtu.be/GWNd5ekbTaY
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

A może masz gdzieś jakieś zwarcie na instalacji, że ci robi taki młyn.
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: N___________ »

Nie jeździ tym silnikiem na rezerwie, chyba że planujesz pompę regenerować :-)

Też obstawiam zwarcie, gdzieś może się kable przetarły

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#4

Post autor: Przemas91M »

Sprawdziłem przewody w peszlach pomiędzy drzwiami a słupkiem i wszystko jest w porządku. Odłączyłem silniczki od szyb i przełączałem na "sucho" przyciskiem, podaje 12V i -12 V na kostkę silnika więc wszystko jest okey. Może wina jest w ślizgach albo same silniczki się kończą?
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: N___________ »

Możliwe że sam silniczek jest na zwarciu odłącz napierw jeden i zobacz a potem drugi

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#6

Post autor: Przemas91M »

Sprawdziłem silniczki po wyjęciu z prowadnic kręcą się normalnie, więc obstawiam że winne są ślizgi, dam znać po ich wymianie czy się sytuacja poprawi.
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#7

Post autor: Przemas91M »

Ślizgi wymienione, szyby ustawione, wszystko chodzi gładko, ale tylko bezpośrednio z akumulatora :( Wymieniłem przy okazji kostkę stacyjki. Po przekręceniu stacyjki na zapłon świeci mi się: ręczny, tempomat, wskazówka temperatury idzie na maxa, wykrzyknik na środku, poduszka powietrzna. Teraz najlepszy motyw: jak mam otwarte drzwi i wyjmę kluczyk ze stacyjki, to nadal wszystko świeci, dopóki nie zamknę drzwi! Nie ma znaczenia które. Nawet silnik nie gaśnie, dopóki ich nie zamknę. Ja już nie mam siły na ten samochód, ktoś ma pomysł co może być nie tak?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Moduł komfortu..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#9

Post autor: Analogowy13 »

Kolego akurat ja też zauważyłem u mnie że jak wyjmę kluczyk ze stacyjki przy zamkniętych drzwiach to nie moge otworzyć zamknąć szyby ... Natomiast jak otworze drzwi to mogę szyby zamykać i otwierać ... U mojego brata w e36 też tak jest więc chyba to normalne
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#10

Post autor: Jarando »

Analogowy13 pisze:Kolego akurat ja też zauważyłem u mnie że jak wyjmę kluczyk ze stacyjki przy zamkniętych drzwiach to nie moge otworzyć zamknąć szyby ... Natomiast jak otworze drzwi to mogę szyby zamykać i otwierać ... U mojego brata w e36 też tak jest więc chyba to normalne
Kwestia aktywowania odpowiedniej komendy w module GM5 i sterowanie szyb będzie działać przy otwartych lub zamkniętych drzwiach bez kluczyka w stacyjce.
Co do problemu kolegi, to tak jak Dobrodziej napisał, przyjrzyj się modułowi GM5 a najlepiej wypnij z niego wszystkie trzy wtyczki i zobacz czy nadal będziesz miał takie anomalie z elektryką.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”