E46 318d 2002 problem z odpalaniem
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 lut 19, 11:17
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- VIN: PA01323
Chciałabym Wam tu opisać mój problem bo mechanicy stawiają takie diagnozy, że jakoś nie do końca im ufam..
3 dni temu podczas jazdy zaczęło mi przygasać radio i zapalały się kontrolki od hamulca, abs i kontroli trakcji, czasem jeszcze poduszka powietrzna. zapalały się i gasły. Po zgaszeniu silnika już niestety nie chciał odpalić. Słychać było tylko cyk i rozrusznik nawet nie chciał zakręcić (pociągnęli-odpalił normalnie, wiem, że niby diesla się nie powinno ale musiałam sprawdzić czy odpali). Pojechałam do mechanika, ładowanie 13,9 jak dobrze pamiętam, stwierdził, że mam akumulator do d... i trzeba nowy. Wstawili nowy, samochód odpala, niby zwycięstwo ale nie.. Na zimnym silniku odpalał, jak się rozgrzał to już nawet nie chciał zakręcić. Masa sprawdzona.
Wczoraj rano już nawet na zimnym nie chciał zakręcić, mało tego przy próbie po przekręceniu kluczyka. zamiast usłyszeć dźwięk rozrusznika zapaliły się światła a na desce wszystkie kontrolki od żarówek
Po odpaleniu kolejny raz na holu (nie linczujcie mnie za to ) zaprowadziłam do innego mechanika, na postoju zauważyłam momenty, że światła przygasają i w tym momencie silnik tez inaczej pracuje, jakby bardziej obciążony. Ewidentnie problem gdzieś z prądem.
Dziś dzwonił mechanik, że wymienił akumulator i odpalił, i że trzeba wymienić alternator bo on nie zawsze ładuje po prostu wiec coś z nim jest nie tak. Koszt nowego jaki mi przekazał to 620 zł i gdybym była pewna, że to to spoko. Ale jakoś nie do końca jestem przekonana do tej diagnozy.
Może miał ktoś podobny przypadek i podrzuci jakiś pomysł?
Nie wiem czy to ma znaczenie ale w listopadzie wstawiali mi nowy rozrusznik wiec początkowo sie zastanawiałam czy może gdzieś tam nie leży przyczyna.. Źle dokręcili czy coś, jakieś zwarcie od rozrusznika? Nie wiem już, liczę na jakieś podpowiedzi.
3 dni temu podczas jazdy zaczęło mi przygasać radio i zapalały się kontrolki od hamulca, abs i kontroli trakcji, czasem jeszcze poduszka powietrzna. zapalały się i gasły. Po zgaszeniu silnika już niestety nie chciał odpalić. Słychać było tylko cyk i rozrusznik nawet nie chciał zakręcić (pociągnęli-odpalił normalnie, wiem, że niby diesla się nie powinno ale musiałam sprawdzić czy odpali). Pojechałam do mechanika, ładowanie 13,9 jak dobrze pamiętam, stwierdził, że mam akumulator do d... i trzeba nowy. Wstawili nowy, samochód odpala, niby zwycięstwo ale nie.. Na zimnym silniku odpalał, jak się rozgrzał to już nawet nie chciał zakręcić. Masa sprawdzona.
Wczoraj rano już nawet na zimnym nie chciał zakręcić, mało tego przy próbie po przekręceniu kluczyka. zamiast usłyszeć dźwięk rozrusznika zapaliły się światła a na desce wszystkie kontrolki od żarówek
Po odpaleniu kolejny raz na holu (nie linczujcie mnie za to ) zaprowadziłam do innego mechanika, na postoju zauważyłam momenty, że światła przygasają i w tym momencie silnik tez inaczej pracuje, jakby bardziej obciążony. Ewidentnie problem gdzieś z prądem.
Dziś dzwonił mechanik, że wymienił akumulator i odpalił, i że trzeba wymienić alternator bo on nie zawsze ładuje po prostu wiec coś z nim jest nie tak. Koszt nowego jaki mi przekazał to 620 zł i gdybym była pewna, że to to spoko. Ale jakoś nie do końca jestem przekonana do tej diagnozy.
Może miał ktoś podobny przypadek i podrzuci jakiś pomysł?
Nie wiem czy to ma znaczenie ale w listopadzie wstawiali mi nowy rozrusznik wiec początkowo sie zastanawiałam czy może gdzieś tam nie leży przyczyna.. Źle dokręcili czy coś, jakieś zwarcie od rozrusznika? Nie wiem już, liczę na jakieś podpowiedzi.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
alternator odrazu powinien byc podejrzanym, ogarniety mechanik by sprawdzil ladowanie pod obciazeniem na samym poczatku
zamiast nowego taniej wyjdzie poszukac regenerowanego
zamiast nowego taniej wyjdzie poszukac regenerowanego
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 lut 19, 11:17
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- VIN: PA01323
Hmm czyli mówisz, że to jednak może być on..
No to teraz mi wytłumacz jak blondynce dlaczego nie zapaliła się ani razu kontrolka od ładowania a zapalają się inne różne?
Mechanik ze mnie żaden w sumie ale dla mnie to jakimś zwarciem gdzieś śmierdzi chyba bardziej.
Jutro chyba zabiorę auto od tego gościa i jeszcze gdzieś opinii zasięgnę. Mieszkam tu od niedawna i nie mam rozeznania jeszcze co do mechaników dlatego też jestem co do nich trochę nie ufna
No to teraz mi wytłumacz jak blondynce dlaczego nie zapaliła się ani razu kontrolka od ładowania a zapalają się inne różne?
Mechanik ze mnie żaden w sumie ale dla mnie to jakimś zwarciem gdzieś śmierdzi chyba bardziej.
Jutro chyba zabiorę auto od tego gościa i jeszcze gdzieś opinii zasięgnę. Mieszkam tu od niedawna i nie mam rozeznania jeszcze co do mechaników dlatego też jestem co do nich trochę nie ufna
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Któryś z tych mechaników ma program do bmw żeby sprawdzić błędy? Jakby co to alternator najlepiej oddać swój do regeneracji.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 lut 19, 11:17
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- VIN: PA01323
Poprzedni miał ale nie skorzystał bo stwierdził, że wie lepiej. Ten niestety nie ma.maniek21112 pisze: ↑2 lut 19, 13:00Któryś z tych mechaników ma program do bmw żeby sprawdzić błędy? Jakby co to alternator najlepiej oddać swój do regeneracji.
No właśnie się dowiadywalam o regenerację i jak już to z tej opcji właśnie skorzystam.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czyli zaprowadzasz auto w nieodpowiednie miejsce niestety, może do 3 razy sztuka
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 2158 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 4rutemisu
-
- 1 Odpowiedzi
- 439 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rafaello1234
-
- 4 Odpowiedzi
- 2143 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mlody95
-
- 5 Odpowiedzi
- 2046 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 3 Odpowiedzi
- 1987 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ZEROFCKGVN
-
- 31 Odpowiedzi
- 9985 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lolek2627
-
- 16 Odpowiedzi
- 5457 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krolmaciuspierwszy
-
- 10 Odpowiedzi
- 3809 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 2 Odpowiedzi
- 590 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mikos2607