[E46] 316i Problem ze znikającym olejem.

Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 18, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra

#1

Post autor: Barteksxe »

Witam. Posiadam BMW E46 316i rok 2002. W samochodzie z powodu emulsji w silniku została wymieniona uszczelka pod głowicą. W kabinie podczas jazdy czuć zapach spalanego oleju. Dodatkowo podczas zatrzymania na światłach czy w jakiejkolwiek innej okoliczności widać spod maski dym spalonego oleju. Średnio znika ok 1l na 100 km. Olej używany to Castrol 5w30. W samochodzie oprócz tego została wymieniona miska olejowa i odma. Ma ktoś pomysł co to może być?

Pozdrawiam.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

litr na 100km to już nie wyciek, to niagara :D

proponuje dokładnie obejrzeć silnik w poszukiwaniu, co gdzie jak i dlaczego :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Vacum pompa cieknie dlatego jest dym i znika w jakimś % olej przez to. Ale myślę że 80% znikania oleju to uszelniacze zaworowe. Warto sprawdzisz wszelkie uszczelki w silnik. I czy zostawiasz dużo dymu za sobą ?? Bo przy litrze na 1000km to uszczelniacze 100% ale litr na 100 to Już bym o pierscieniach myślał generalnie kapitalny remont silnika.
Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 18, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra

#4

Post autor: Barteksxe »

Co najlepsze dymu za mną w ogóle nie ma 😀 mechanik powiedział mi że ogólnie jest pół silnika i skrzynia z oleju, do tego mówił że kapie gdzieś na końcu tłumika.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Rozgrzej silnik, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut, po tym dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze zaworowe do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 18, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra

#6

Post autor: Barteksxe »

Robiłem dzisiaj, brak dymu niestety.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Zmierz kompresję.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 18, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra

#8

Post autor: Barteksxe »

Podejrzenia padają na wadliwie wymienianą uszczelkę pod klawiaturą oraz jeden z wężyków też podejrzewam uszkodzony podczas remontu uszczelki pod głowicą. Zobaczę co inny mechanik powie i dam znać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”