[E46] 316i Problem ze znikającym olejem.

ODPOWIEDZ
Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16/05/2018, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra
Kontakt:

[E46] 316i Problem ze znikającym olejem.

Post autor: Barteksxe » 16/05/2018, 16:21

Witam. Posiadam BMW E46 316i rok 2002. W samochodzie z powodu emulsji w silniku została wymieniona uszczelka pod głowicą. W kabinie podczas jazdy czuć zapach spalanego oleju. Dodatkowo podczas zatrzymania na światłach czy w jakiejkolwiek innej okoliczności widać spod maski dym spalonego oleju. Średnio znika ok 1l na 100 km. Olej używany to Castrol 5w30. W samochodzie oprócz tego została wymieniona miska olejowa i odma. Ma ktoś pomysł co to może być?

Pozdrawiam.


D3jw
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 16/05/2018, 16:56

litr na 100km to już nie wyciek, to niagara :D

proponuje dokładnie obejrzeć silnik w poszukiwaniu, co gdzie jak i dlaczego :)
moje śmigło: e46 m43 orientblau 98'
Obrazek

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1470
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 16/05/2018, 17:01

Vacum pompa cieknie dlatego jest dym i znika w jakimś % olej przez to. Ale myślę że 80% znikania oleju to uszelniacze zaworowe. Warto sprawdzisz wszelkie uszczelki w silnik. I czy zostawiasz dużo dymu za sobą ?? Bo przy litrze na 1000km to uszczelniacze 100% ale litr na 100 to Już bym o pierscieniach myślał generalnie kapitalny remont silnika.

Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16/05/2018, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra
Kontakt:

Post autor: Barteksxe » 16/05/2018, 17:34

Co najlepsze dymu za mną w ogóle nie ma 😀 mechanik powiedział mi że ogólnie jest pół silnika i skrzynia z oleju, do tego mówił że kapie gdzieś na końcu tłumika.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1796
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 16/05/2018, 21:11

Rozgrzej silnik, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut, po tym dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze zaworowe do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16/05/2018, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra
Kontakt:

Post autor: Barteksxe » 16/05/2018, 21:23

Robiłem dzisiaj, brak dymu niestety.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1796
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 16/05/2018, 21:44

Zmierz kompresję.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Barteksxe
Posty: 4
Rejestracja: 16/05/2018, 16:06
BMW: BMW 316i E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna Góra
Kontakt:

Post autor: Barteksxe » 17/05/2018, 14:41

Podejrzenia padają na wadliwie wymienianą uszczelkę pod klawiaturą oraz jeden z wężyków też podejrzewam uszkodzony podczas remontu uszczelki pod głowicą. Zobaczę co inny mechanik powie i dam znać.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 2 gości