E46 328

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Sawik
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 17, 22:51
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Sawik »

Witajcie

Planuję kupić Bmw E46 328i ( inne silniki odpadają). Budżet do 14 tyś.

1. Czy w tej kwocie znajdę w miarę zadbany egzemplarz? Jeśli nie w Polsce to u naszych sąsiadów.
2. Jak z awaryjnością tego egzemplarza? Co lubi się psuć + jakie są koszta.
3. Szukać przed lifta czy po ?
4. Na co trzeba zwracać uwagę oglądając auto ?
5. Myślałem jeszcze nad e39 528i, lecz do końca nie jestem przekonany. Jakie są opinie posiadaczy obu egzemplarzy? Chodzi mi o komfort i ogólne wrażenia z jazdy.

Mam nadzieję, że pomożecie. Teraz nie łatwo znaleźć zadbaną be'mke, a każda informacja na wagę złota.

Z góry dzięki!
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#2

Post autor: yampik »

1. jest szansa, na coupe marna. prędzej turas lub sedes :)
2. miliard tematów na forum :) ogólnie e46 nie jest mocno awaryjnym samochodem, a 2.8 nie jest awaryjnym silnikiem. natomiast jak kupisz zakatowane - to będzie skarbonka a nie auto
3. 2.8 było tylko w przedliftach
4. na wszystko ;d zanim pojedziesz ogladac wrzuc konkretne ogłoszenie wraz z vinem
5. e39 jest samochodem który się super prowadzi (wg. mnie lepiej niż e46). e46 jest sporo twardszym i mniej luksusowym autem. e39 z wyglądu jest trochę starsze i często gnije (progi, podłoga, błotniki, klapa). trzeba dobrze sprawdzić auto przed zakupem.

dodatkowo 2.8 w e39 - tylko w manualu. automat zabija to auto (w sumie e46 też) bo e39 trochę waży.
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: mmbednarz »

Cześć

Mam E46 328 od 4 lat i około 70k km i robione było:

Regeneracja belki
Przewody hamulcowe
Łączniki i gumy stabilizatora przód
Amortyzatory tył
Odma i uszczelki pod pokrywę zaworów i filtr oleju
Chłodnica
Zbiornik wyrównawczy
Termostat
Pompa wody
Wiatrak chłodnicy
Czujnik ABS i położenia wałka
Guma w dolocie

Świec, filtrów, klocków, oleju itp nie liczę bo wiadomo.

Chłodnice i zbiornik mogłem ocalić wymieniając za wczasu pompę i wiatrak. Ludzie nie ruszają rozrządu to i o pompie nikt nie myśli.

Ponad 15 letnie auto także nastaw się raczej że zawsze znajdzie się coś do zrobienia.
Ogólnie najdrożej i tak wychodzi paliwo :)

Co do komfortu to po autostradzie fajnie ale po polskich dziurach dramat.
Sawik
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 17, 22:51
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: Sawik »

A jeśli miał bym do wyboru przed lifta 328i lub 323i polifta to który lepszy?
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#5

Post autor: yampik »

Sawik pisze:A jeśli miał bym do wyboru przed lifta 328i lub 323i polifta to który lepszy?
wrzucam tu to co odpisałem Ci w PW

nie ma poliftów 323 :)
rozpiszę Ci R6

przedlift
320 - 2.0 150KM
323 - 2.5 170KM
328 - 2.8 193KM

polift
320 - 2.2 170 KM
325 - 2.5 192KM
330 - 3.0 231KM

silniki poliftowe były montowane w przejściowych przedliftach :) (ok 2001r)

ja poszedłem w polifta z 3 powodów:
1. isofix
2. DSC
3. wygląd

o ile DSC bywało w przedliftach to z isofixem nie znalazłem żadnego sedana przedlifta.

ogólnie przedlifty idzie podciągnąć fajnie mocą a piją mniej oleju niż m54.
w 2.5 i 2.8 m52 można wsadzić inne kolektory i +20KM :)
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#6

Post autor: Miłosz »

Mialem okazje smigac e39 528i w lpg z przelotem potwierdzonym w aso 980 tys km i mul to nie byl, bardzo fajnie sie zbieralo. Sam mialem 323 coupe i bylem zadowolony.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post autor: yampik »

Miłosz pisze:Mialem okazje smigac e39 528i w lpg z przelotem potwierdzonym w aso 980 tys km i mul to nie byl, bardzo fajnie sie zbieralo. Sam mialem 323 coupe i bylem zadowolony.
zasadnicze pytanie to manu czy aut?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#8

Post autor: Miłosz »

Manual ;)
Mój --- > lexus is 220d
Sawik
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 17, 22:51
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: Sawik »

Panowie strzelam w turaska.


Z e39 raczej zrezygnuję ( obawa przed kupnem gruza- a teraz ceny są z z kosmosu..)
Tylko właśnie zastanawiam się nad 325i polift, a 328i przed lift- tak jak pisałem wyżej.


Co byście polecili ?

Wy jako użytkownicy takich aut na codzień napewno macie większe rozeznanie niż ja.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#10

Post autor: yampik »

Sawik pisze:Panowie strzelam w turaska.


Z e39 raczej zrezygnuję ( obawa przed kupnem gruza- a teraz ceny są z z kosmosu..)
Tylko właśnie zastanawiam się nad 325i polift, a 328i przed lift- tak jak pisałem wyżej.


Co byście polecili ?

Wy jako użytkownicy takich aut na codzień napewno macie większe rozeznanie niż ja.
jak nie potrzebujesz dsc i isofixu to 328 - silnik lepszy niz w 325 + auto powinno być tańsze

325 - ładniejsze jak polift jest (bo może być też w przedlifcie).
DSC wg. mnie istotna sprawa - no i jak się ma dzieci - to isofix
Napisz odpowiedź

Wróć do „Kupuję BMW E46”