E46 328
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lis 17, 22:51
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witajcie
Planuję kupić Bmw E46 328i ( inne silniki odpadają). Budżet do 14 tyś.
1. Czy w tej kwocie znajdę w miarę zadbany egzemplarz? Jeśli nie w Polsce to u naszych sąsiadów.
2. Jak z awaryjnością tego egzemplarza? Co lubi się psuć + jakie są koszta.
3. Szukać przed lifta czy po ?
4. Na co trzeba zwracać uwagę oglądając auto ?
5. Myślałem jeszcze nad e39 528i, lecz do końca nie jestem przekonany. Jakie są opinie posiadaczy obu egzemplarzy? Chodzi mi o komfort i ogólne wrażenia z jazdy.
Mam nadzieję, że pomożecie. Teraz nie łatwo znaleźć zadbaną be'mke, a każda informacja na wagę złota.
Z góry dzięki!
Planuję kupić Bmw E46 328i ( inne silniki odpadają). Budżet do 14 tyś.
1. Czy w tej kwocie znajdę w miarę zadbany egzemplarz? Jeśli nie w Polsce to u naszych sąsiadów.
2. Jak z awaryjnością tego egzemplarza? Co lubi się psuć + jakie są koszta.
3. Szukać przed lifta czy po ?
4. Na co trzeba zwracać uwagę oglądając auto ?
5. Myślałem jeszcze nad e39 528i, lecz do końca nie jestem przekonany. Jakie są opinie posiadaczy obu egzemplarzy? Chodzi mi o komfort i ogólne wrażenia z jazdy.
Mam nadzieję, że pomożecie. Teraz nie łatwo znaleźć zadbaną be'mke, a każda informacja na wagę złota.
Z góry dzięki!
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
1. jest szansa, na coupe marna. prędzej turas lub sedes
2. miliard tematów na forum ogólnie e46 nie jest mocno awaryjnym samochodem, a 2.8 nie jest awaryjnym silnikiem. natomiast jak kupisz zakatowane - to będzie skarbonka a nie auto
3. 2.8 było tylko w przedliftach
4. na wszystko ;d zanim pojedziesz ogladac wrzuc konkretne ogłoszenie wraz z vinem
5. e39 jest samochodem który się super prowadzi (wg. mnie lepiej niż e46). e46 jest sporo twardszym i mniej luksusowym autem. e39 z wyglądu jest trochę starsze i często gnije (progi, podłoga, błotniki, klapa). trzeba dobrze sprawdzić auto przed zakupem.
dodatkowo 2.8 w e39 - tylko w manualu. automat zabija to auto (w sumie e46 też) bo e39 trochę waży.
2. miliard tematów na forum ogólnie e46 nie jest mocno awaryjnym samochodem, a 2.8 nie jest awaryjnym silnikiem. natomiast jak kupisz zakatowane - to będzie skarbonka a nie auto
3. 2.8 było tylko w przedliftach
4. na wszystko ;d zanim pojedziesz ogladac wrzuc konkretne ogłoszenie wraz z vinem
5. e39 jest samochodem który się super prowadzi (wg. mnie lepiej niż e46). e46 jest sporo twardszym i mniej luksusowym autem. e39 z wyglądu jest trochę starsze i często gnije (progi, podłoga, błotniki, klapa). trzeba dobrze sprawdzić auto przed zakupem.
dodatkowo 2.8 w e39 - tylko w manualu. automat zabija to auto (w sumie e46 też) bo e39 trochę waży.
-
- Bywalec forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
- BMW: M52TUB28
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Cześć
Mam E46 328 od 4 lat i około 70k km i robione było:
Regeneracja belki
Przewody hamulcowe
Łączniki i gumy stabilizatora przód
Amortyzatory tył
Odma i uszczelki pod pokrywę zaworów i filtr oleju
Chłodnica
Zbiornik wyrównawczy
Termostat
Pompa wody
Wiatrak chłodnicy
Czujnik ABS i położenia wałka
Guma w dolocie
Świec, filtrów, klocków, oleju itp nie liczę bo wiadomo.
Chłodnice i zbiornik mogłem ocalić wymieniając za wczasu pompę i wiatrak. Ludzie nie ruszają rozrządu to i o pompie nikt nie myśli.
Ponad 15 letnie auto także nastaw się raczej że zawsze znajdzie się coś do zrobienia.
Ogólnie najdrożej i tak wychodzi paliwo
Co do komfortu to po autostradzie fajnie ale po polskich dziurach dramat.
Mam E46 328 od 4 lat i około 70k km i robione było:
Regeneracja belki
Przewody hamulcowe
Łączniki i gumy stabilizatora przód
Amortyzatory tył
Odma i uszczelki pod pokrywę zaworów i filtr oleju
Chłodnica
Zbiornik wyrównawczy
Termostat
Pompa wody
Wiatrak chłodnicy
Czujnik ABS i położenia wałka
Guma w dolocie
Świec, filtrów, klocków, oleju itp nie liczę bo wiadomo.
Chłodnice i zbiornik mogłem ocalić wymieniając za wczasu pompę i wiatrak. Ludzie nie ruszają rozrządu to i o pompie nikt nie myśli.
Ponad 15 letnie auto także nastaw się raczej że zawsze znajdzie się coś do zrobienia.
Ogólnie najdrożej i tak wychodzi paliwo
Co do komfortu to po autostradzie fajnie ale po polskich dziurach dramat.
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
wrzucam tu to co odpisałem Ci w PWSawik pisze:A jeśli miał bym do wyboru przed lifta 328i lub 323i polifta to który lepszy?
nie ma poliftów 323
rozpiszę Ci R6
przedlift
320 - 2.0 150KM
323 - 2.5 170KM
328 - 2.8 193KM
polift
320 - 2.2 170 KM
325 - 2.5 192KM
330 - 3.0 231KM
silniki poliftowe były montowane w przejściowych przedliftach (ok 2001r)
ja poszedłem w polifta z 3 powodów:
1. isofix
2. DSC
3. wygląd
o ile DSC bywało w przedliftach to z isofixem nie znalazłem żadnego sedana przedlifta.
ogólnie przedlifty idzie podciągnąć fajnie mocą a piją mniej oleju niż m54.
w 2.5 i 2.8 m52 można wsadzić inne kolektory i +20KM
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Mialem okazje smigac e39 528i w lpg z przelotem potwierdzonym w aso 980 tys km i mul to nie byl, bardzo fajnie sie zbieralo. Sam mialem 323 coupe i bylem zadowolony.
Mój --- > lexus is 220d
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
zasadnicze pytanie to manu czy aut?Miłosz pisze:Mialem okazje smigac e39 528i w lpg z przelotem potwierdzonym w aso 980 tys km i mul to nie byl, bardzo fajnie sie zbieralo. Sam mialem 323 coupe i bylem zadowolony.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lis 17, 22:51
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Panowie strzelam w turaska.
Z e39 raczej zrezygnuję ( obawa przed kupnem gruza- a teraz ceny są z z kosmosu..)
Tylko właśnie zastanawiam się nad 325i polift, a 328i przed lift- tak jak pisałem wyżej.
Co byście polecili ?
Wy jako użytkownicy takich aut na codzień napewno macie większe rozeznanie niż ja.
Z e39 raczej zrezygnuję ( obawa przed kupnem gruza- a teraz ceny są z z kosmosu..)
Tylko właśnie zastanawiam się nad 325i polift, a 328i przed lift- tak jak pisałem wyżej.
Co byście polecili ?
Wy jako użytkownicy takich aut na codzień napewno macie większe rozeznanie niż ja.
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
jak nie potrzebujesz dsc i isofixu to 328 - silnik lepszy niz w 325 + auto powinno być tańszeSawik pisze:Panowie strzelam w turaska.
Z e39 raczej zrezygnuję ( obawa przed kupnem gruza- a teraz ceny są z z kosmosu..)
Tylko właśnie zastanawiam się nad 325i polift, a 328i przed lift- tak jak pisałem wyżej.
Co byście polecili ?
Wy jako użytkownicy takich aut na codzień napewno macie większe rozeznanie niż ja.
325 - ładniejsze jak polift jest (bo może być też w przedlifcie).
DSC wg. mnie istotna sprawa - no i jak się ma dzieci - to isofix