[e46 2003r] Nie działa DSC i inne bajery

morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#1

Post autor: morcine »

Witam wszystkich. Mam problem z DSC które nie działa, zaś ABS działa. Auto mam po swapie z 320d na 330i. Przeglądając Inpe w sekcji DSC wyświetlają się dwa errory
- 5E43 steering angle Sensor internal
- 5E1F ABS/ASC/DSC : VIN not initilized, execute LWS calibration
Dodam że do komputera silnika idzie tylko jeden kabel odnośnie sygnału DSC który jest na 100% poprawnie podłączony. Całą resztę nie dotykałem.
Co z tym fantem można zrobić ?
Ostatnio zmieniony 19 gru 13, 19:32 przez morcine, łącznie zmieniany 1 raz.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#2

Post autor: Frost »

Hmm, może głupie ale nie ma jakiegoś bezpiecznika z tego czy coś?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Podejrzewam,że trzeba zaadaptować sterownik DSC pod sterownik silnika.Błąd czujnika kąta skrętu jest pewnie tego wynikiem :(
Romanikxxl
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#4

Post autor: morcine »

no cos w tym jest, bo w INPIE w serowniku DSC jest nadal Vin diesla
W zakładce "read DSC-sensors" odczyt "steering angle (degrees)" jest na !1440,2 a "Offset steering angle sensor" na 7.68. Czy te wartości nie powinny się mniej więcej pokrywać ?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

morcine pisze:no cos w tym jest, bo w INPIE w serowniku DSC jest nadal Vin diesla
W zakładce "read DSC-sensors" odczyt "steering angle (degrees)" jest na !1440,2 a "Offset steering angle sensor" na 7.68. Czy te wartości nie powinny się mniej więcej pokrywać ?
Zakoduj sterownik DSC a potem kalibracja czujnika kąta skrętu :)
Romanikxxl
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#6

Post autor: morcine »

Nie znalazłem opcji kodowania w Inpie pewnie robi się to innym programem, ale za to zrobiłem kalibracje czujnika kąta skrętu i DSC zadziałało :Yahoo!:
Jednak zastanawiam sie czy nie wywali znów awarii bo tam nadal stary Vin jest.

Jako że tak szybko poszło z dsc to jeszcze mam kilka innych problemów.
Zegary. Są z tego samego auta co silnik, jednak mimo że kable na wtyczkach się zgadzają to nie działa kilka rzeczy.
1. Podświetlenie poziomu paliwa, prędkości, obrotomierza i temp cieczy. Wszystkie inne kontroli świecą. Sprawdziłem bezpieczniki
2. Po otwarciu drzwi nie zapala się kontrolka na tym autku które drzwi są otwarte, wyjątkiem jest tylna klapa. Żarówka w lampie jak sie przepaliła to była informacja.

Tempomat. Kontrolka na zegarach się zapala jednak nie działa
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

A jak zrobiłeś kalibrację?

Test zegarów zrób i powiedz czy wszystko świeci.
Romanikxxl
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#8

Post autor: morcine »

Kalibracje zrobiłem w Inpie
wybierając model >>> podwozie >>> DSC MK60 , po otwarciu Menu w lewej kolumnie jest <Shift>+<F4> compensation routines. Po otwarciu następnego okna wybrałem opcję "compensation steering angle/initialisation Vin-nr" przez naciśnięcie F1. Oczywiście kierownica wcześniej wyprostowana.

Robiłem test zegarów i ciemność, tylko kontrolki się palą. W inpie nawet znalazłem że można załączać same oświetlenie ale i tak ciemność. Rozbierałem go a tam są diody coś jak smd a więc mało prawdopodobne by wszystkie spaliły się.

Znalazłem też error z liczniku - "17 T06" i tylko tyle

Ale właśnie mi zaświeciła żarówka, ten licznik jest wyjęty z tego samego auta co silnik. Ale wg nr Vin nie może byc oryginalny bo przecież to był kiedyś anglik. Ktoś kto robił w tamtym aucie przekładkę na europe nie koniecznie mógł założyć licznik od m54b30. Może być od innego modelu benzynki a tu już może jakis pin na wtyczce nie pasować. Dobrze kombinuje ?
Ostatnio zmieniony 19 gru 13, 22:41 przez morcine, łącznie zmieniany 1 raz.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

To posprawdzaj wtyczki jeszcze raz amoże i kodowanie potrzebne będzie.
Romanikxxl
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#10

Post autor: morcine »

Przeleciałem na bmw-planet schemat wtyczki zegarów. Wszystkie wersję silnikowe mają zasilanie oświetlenia zegarów na 7 pinie czarnej 26pinowej wtyczce. Także żarówka w głowie pękła. Jutro jeszcze sprawdzę napięcie czy jest na tym pinie, a jak będzie to czeka mnie przejażdżka 150km do starego auta i tam zobaczyć jak było podłączone.
Chyba wsadzę z powrotem licznik z diesla, tylko że wskazówka obrotomierza chyba sie ukręci :D

Z kodowaniem kiepsko siebie widzę bo pewnie inny program do tego potrzeby jest , a ja tylko Inpe znam a tam nie wiedzę takich opcji
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”