[e46 2002 r. 320 D touring] Pukanie w zawieszeniu

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#11

Post autor: MARC »

y0shi pisze:Mhm teraz mam jasność :)
No ale rozumiem, że skoro jest pęknięcie na tej 9-tce to trzeba ją wymienić ?:)
Jeżeli jesteś pewien że to jest pęknięcie to oczywiście że trzeba.

Czytałem o pewnym "patencie" odnośnie "naprawy" tulei mocowania wózka. (Wszystkich czterech)
Mało tego że czytałem, widziałem to na własne oczy jak to wygląda i jak się sprawuje.
Otóż, popuszcza się wózek bez jakiegokolwiek wyciągania dyfra itp pod met. podkładki wstawia się wcześniej przygotowane okrągłe gumowe podkładki, zamieszcza się na miejscu i przykręca.
Dzięki temu wózek "nie pracuje" wszystko jest bardziej na sztywno...
Gdy się popatrzy na to z boku nie wiedząc o tym co tam jest grane to wygląda jakby tuleja się rozwarstwiała, co jest nie możliwe.
Dzięki temu zabiegowi nie słychać charakterystycznych puknięć itp.
Wg. mnie jest to druciarstwo ponieważ wózek ma pracować wraz z mostem i półośkami a tak to on "stoi" w miejscu.
Dlatego należy bacznie sprawdzać auto przy odbiorze od mechanika po wcześniejszym zleceniu wymiany owych tulei...
Mechanikowi zajmie to powiedzmy 1,5h i pare groszy za gumy za zainkasuje okrągłą sumkę za wymianę na nowe. Klient będzie zadowolony gdyż stuki ustaną, ale co z tego jak będzie to zrobione w sposób nie zgodny z techniką, mało tego przez to rozwiązanie cierpią inne podzespoły bardziej niż powinny co doprowadzi do tego że za kilkaset km trzeba będzie znów odwiedzić mechanika aby wymienić inne podzespoły połączone z "sankami"...
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#12

Post autor: y0shi »

Ok dzieki za info,myale ze tuleje kupie sam w znajomym sklepie.
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#13

Post autor: y0shi »

Next week biorę się za te tuleje, przeczytałem jeszcze raz posta i mam trochę mętlik;P Wyżej maniek pisał, że zamieszczona fota to tuleja dyra "9", MARC pisze z kolei o tulejach mocowania wózka, a domyślam się, że to co innego ?:)

Do objawów ostatnio doszło to samo pukanie, ale podczas zjeżdżania z krawężnika, ogólnie jak buda sie wygina i pracuje to słychać to pojedyńcze puknięcie. Jak był u mechaniora z tymi wtryskami, mówiłem mu o tym ale nic nie znalazł.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#14

Post autor: Maniek »

Zaznaczona przez Ciebie tulei to "9". Tylna tuleja dyferencjału.

Tuleje wózka to oddzielna sprawa. Jednak jeżeli już robić jedną to czemu nie dołożyć ok. 200zł więcej i nie wymienić tulei przednich dyferencjału i tulei wózka ?
Łącznie jest ich 7. Ale wymiana ich zażegna pukania, stukania, obrywanie się podłogi na kolejne naście lat.
Przy okazji mając wózek dyfra na wierzchu można go wyczyścić i odmalować farbą antykorozyjną. Można dodatkowo zakonserwować podłogę oraz ewentualne pęknięcie podłogi wzmocnić. :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#15

Post autor: y0shi »

Nie wiem, czy mechanior sie zgodzi na czyszczenie rdzy:P on zawsze udaje szpeca i pewnie takimi "duperelami" sie nie zajmuje.
Racje wymienię co sie da:P
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#16

Post autor: Maniek »

y0shi pisze:Nie wiem, czy mechanior sie zgodzi na czyszczenie rdzy:P on zawsze udaje szpeca i pewnie takimi "duperelami" sie nie zajmuje.
Racje wymienię co sie da:P
To zapraszam do mnie :roll:

Jeżeli dla Twojego mechanika to są duperele i mimo prośby (i chęci zapłacenia za pracę) on tego nie robi to ... zmieniłbym mechanika 8)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#17

Post autor: MARC »

ManiekTDS pisze:Zaznaczona przez Ciebie tulei to "9". Tylna tuleja dyferencjału.

Tuleje wózka to oddzielna sprawa. Jednak jeżeli już robić jedną to czemu nie dołożyć ok. 200zł więcej i nie wymienić tulei przednich dyferencjału i tulei wózka ?
Łącznie jest ich 7. Ale wymiana ich zażegna pukania, stukania, obrywanie się podłogi na kolejne naście lat.
Przy okazji mając wózek dyfra na wierzchu można go wyczyścić i odmalować farbą antykorozyjną. Można dodatkowo zakonserwować podłogę oraz ewentualne pęknięcie podłogi wzmocnić. :)
Właśnie zamówiłem sobie taki kmp... cena to ok 320zł LAM/Feb.
klaku007

#18

Post autor: klaku007 »

Obrazek
Ja to ostatnio tez robilem i wymienilem wlasnie 7
Dwie tylne są takie same OE 33316770781 Lemforder 43 zł x2 nr 4 na rysunku
Przód lewy OE 33316770783 Meyle HD 40 zł nr 2 na rysunku
Przód prawy OE 33316770784 Meyle HD 40 zł nr 2 na rysunku

33176751808 - Lemforder 58 zł nr 9 na rysunku
33176770788 - Lemforder 33 zł x2 nr 7 na rysunku
Za wszystkie ~290 zł - czeny z czescidobmw.pl
Robocizna 300zł
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#19

Post autor: y0shi »

Maniek z miłą chęcią.. ale kuźwa lubuskie? :help:
Dzięki za pomoc;) czyli czeka mnie trochę wydatków.. 7+9+poduchy pod silnik (moze pod skrzynie tez?), tarcze + klocki komplet przód tył %)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#20

Post autor: MARC »

Klaku007 Wszystkie które się dało brałem LAM natomiast resztę FEBI.
Z tego co widzę to cena nieco wzrosła. np. słynna 9 jest droższa o 2zł itp.
Nie zdecydowałem się na firmę MEYLE więc to też może dlatego, ale ogólnie różnica nie jest znaczna. ;)

Dla porównania:
LMI21381 x2 2x 47,09
FE12627 46,07
FE12628 46,07
LMI21382 x2 2x 34
LMI25927 60

Od tego samego sprzedawcy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”