E46 2.0 143km problem z odmą?

Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: Seba97e46 »

Witam. 2 dni temu postanowiłem wyciągnąć i sprawdzić odmę, ponieważ na zimnym silniku puszczał dymka na ciepłym już mniej oraz z pod korka wlewu oleju dmuchało powietrze dość mocno więc stawiałem na to że odma jest zapchana, dodam że oleju nie ubywa. Ale przejdźmy do sedna, wyciągnąłem odmę, rozebrałem ją i okazało się ze w środku jest cała w takiej białej gęstej mazi, równie z przewodami, wyczyściłem wszystko, przewody, membrana była w ładnym stanie więc złożyłem (zapomniałem tylko o dolnym przewodzie który idzie do bagnetu, ale nie wydawał się zapchany). Po zamontowaniu wszystkiego, różnica była taka że po odkręceniu korka silnik na moment się zadławi i pracuje normalnie a wcześniej tego nie było (czytałem że to dobry objaw), dmucha powietrzem jakby troszkę mniej. Problemem teraz są obroty silnika na jałowym, wcześniej wynosiły prawidłowo 750 a teraz 600 i przez to czuć większe wibracje silnika w środku na postoju, dymić dalej dymi ale nie jakoś tragicznie, tylko dziwne bo oleju nie bierze. I teraz pytanie dlaczego te obroty spadły, dlaczego była tam taka biała maź, i skad dymienie skoro oleju nie bierze?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Jeździsz na krótkich trasach czy nie? Płynu chłodniczego nie ubywa? Na jaki kolor dymi? Maź to emulsja powsatała z wody i oleju...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#3

Post autor: Seba97e46 »

5 razy w tygodniu 15km do miasta , oraz raz w tygodniu trasa 60km, płyn chłodniczy nie ubywa, dymi na taki niebieskawy kolor
Dodam jeszcze że po odpaleniu na zimnym silniku jak chodzi jeszcze na ssaniu czyli 1k obrotow to bardzo powoli, stopniowo schodzi do tych 600 w dodatku silnik poszarpuje co chwile i jest to wyczuwalne siedząc w aucie

EDIT BY ZIBI:
NIE PISZ POSTA POD POSTEM
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#4

Post autor: kiceq »

W takim wypadku mozesz miec nieszczelny dolny przewod od odmy. Mozesz sprobowac jeszcze podniesc obroty jalowe komputerem. Jakby co to mam praktycznie nowa odme i dolny przewod do n42.

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#5

Post autor: Seba97e46 »

Ok, jak będzie pogoda to wyciągnę jeszcze raz odmę wraz ze wszystkimi przewodami i sprawdzę, bo jednak coś jest nie tak że wcześniej obroty były dobre.
FistachLFC
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 14, 18:33
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: J-W

#6

Post autor: FistachLFC »

Witam
Wymieniam odmę i mam mały problem.
Jak odpiąć ten przewodzi który idzie od rurki bagnetu???

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-07-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3180
04 Przewód powrotny 11157513903
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#7

Post autor: Badboy-PL »

A czy przy gazowaniu pojawia ci sie dym z rury...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: adrian23 »

odkopie, ten sam silnik n42b20.
Po otwarciu korka oleju nic się nie dzieje, aczkolwiek pojawiło się trochę oleju i zaczeło śmierdzieć palonym olejem. Gdzieś wywaliło olej przez to że otworzyłem korek? Czuć lekkie podmuchy. Tak powinno być przy sprawnej odmie?
Edit, przy wyciągnięciu bagnetu słychać bulgot.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”