E46 2.0 143km problem z odmą?
- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Witam. 2 dni temu postanowiłem wyciągnąć i sprawdzić odmę, ponieważ na zimnym silniku puszczał dymka na ciepłym już mniej oraz z pod korka wlewu oleju dmuchało powietrze dość mocno więc stawiałem na to że odma jest zapchana, dodam że oleju nie ubywa. Ale przejdźmy do sedna, wyciągnąłem odmę, rozebrałem ją i okazało się ze w środku jest cała w takiej białej gęstej mazi, równie z przewodami, wyczyściłem wszystko, przewody, membrana była w ładnym stanie więc złożyłem (zapomniałem tylko o dolnym przewodzie który idzie do bagnetu, ale nie wydawał się zapchany). Po zamontowaniu wszystkiego, różnica była taka że po odkręceniu korka silnik na moment się zadławi i pracuje normalnie a wcześniej tego nie było (czytałem że to dobry objaw), dmucha powietrzem jakby troszkę mniej. Problemem teraz są obroty silnika na jałowym, wcześniej wynosiły prawidłowo 750 a teraz 600 i przez to czuć większe wibracje silnika w środku na postoju, dymić dalej dymi ale nie jakoś tragicznie, tylko dziwne bo oleju nie bierze. I teraz pytanie dlaczego te obroty spadły, dlaczego była tam taka biała maź, i skad dymienie skoro oleju nie bierze?
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Jeździsz na krótkich trasach czy nie? Płynu chłodniczego nie ubywa? Na jaki kolor dymi? Maź to emulsja powsatała z wody i oleju...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
5 razy w tygodniu 15km do miasta , oraz raz w tygodniu trasa 60km, płyn chłodniczy nie ubywa, dymi na taki niebieskawy kolor
Dodam jeszcze że po odpaleniu na zimnym silniku jak chodzi jeszcze na ssaniu czyli 1k obrotow to bardzo powoli, stopniowo schodzi do tych 600 w dodatku silnik poszarpuje co chwile i jest to wyczuwalne siedząc w aucie
EDIT BY ZIBI:
NIE PISZ POSTA POD POSTEM
Dodam jeszcze że po odpaleniu na zimnym silniku jak chodzi jeszcze na ssaniu czyli 1k obrotow to bardzo powoli, stopniowo schodzi do tych 600 w dodatku silnik poszarpuje co chwile i jest to wyczuwalne siedząc w aucie
EDIT BY ZIBI:
NIE PISZ POSTA POD POSTEM
-
- Bywalec forum
- Posty: 135
- Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
- BMW: e46 coupe
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
W takim wypadku mozesz miec nieszczelny dolny przewod od odmy. Mozesz sprobowac jeszcze podniesc obroty jalowe komputerem. Jakby co to mam praktycznie nowa odme i dolny przewod do n42.
Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Ok, jak będzie pogoda to wyciągnę jeszcze raz odmę wraz ze wszystkimi przewodami i sprawdzę, bo jednak coś jest nie tak że wcześniej obroty były dobre.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 sty 14, 18:33
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: J-W
Witam
Wymieniam odmę i mam mały problem.
Jak odpiąć ten przewodzi który idzie od rurki bagnetu???
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-07-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3180
04 Przewód powrotny 11157513903
Wymieniam odmę i mam mały problem.
Jak odpiąć ten przewodzi który idzie od rurki bagnetu???
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-07-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3180
04 Przewód powrotny 11157513903
-
- Bywalec forum
- Posty: 76
- Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
odkopie, ten sam silnik n42b20.
Po otwarciu korka oleju nic się nie dzieje, aczkolwiek pojawiło się trochę oleju i zaczeło śmierdzieć palonym olejem. Gdzieś wywaliło olej przez to że otworzyłem korek? Czuć lekkie podmuchy. Tak powinno być przy sprawnej odmie?
Edit, przy wyciągnięciu bagnetu słychać bulgot.
Po otwarciu korka oleju nic się nie dzieje, aczkolwiek pojawiło się trochę oleju i zaczeło śmierdzieć palonym olejem. Gdzieś wywaliło olej przez to że otworzyłem korek? Czuć lekkie podmuchy. Tak powinno być przy sprawnej odmie?
Edit, przy wyciągnięciu bagnetu słychać bulgot.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 3259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szuma15
-
- 4 Odpowiedzi
- 2895 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pietras999m
-
- 2 Odpowiedzi
- 2648 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2183 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 22 Odpowiedzi
- 5862 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bmw_newbie
-
- 9 Odpowiedzi
- 2022 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kiceq
-
- 7 Odpowiedzi
- 1849 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 4 Odpowiedzi
- 2064 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fubu
-
- 4 Odpowiedzi
- 1747 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Papercut