E39 Touring Gruzin
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Przedstawiam gruza na zime - E39 Touring 523i + LPG , pseudonim Gruzin
Jako ze w e46 ciagle jest cos do roboty, a musze codziennie nim sie poruszac i nie moge rozebrac na dluzej to musialem cos kupic do przmeieszczania sie.
Kryterium bylo jedno - ma byc tanio no bo w koncu po co mi kolejne auto ?
Auto kupione na prawde tanio z malym problemem, jak twierdzil sprzedawca - przepustnica, silnik nie wkrecal sie na obroty, dlawil sie.
M54 czy tez M52tu mam dosc obcykane wiec stwierdzilem ze gruz bedzie dobry do naprawy i tanio przelatam zime, a do tego mam kupe czesci na podmianke do naprawy.
Co ciekawe auto wziete od handlarza (komis z tanimi gruzami), ktory z autem nie mogl dojsc do ladu przez prawie pol roku Stan auta prawie agonalny, ale wyprowadze ja troche i jeszcze posluzy. Jedyna rzecz w naprawde dobrym stanie to opony zimowe, pewnie jakies nalewki ale bieznika sporo
Oczywiscie choinka na liczniku , dorabiane pastylki ews, czesciowo rozebrana w komorze silnika, moduly wystajace na kablach pod schowkiem, rozszczelniony wydech, instalacja gazowa odlaczona, spore zaprawki robione minią z pedzla dziura w progu, drugi wgniecony.
Wiec e39 wjechalo na warsztat, szybka podmiana przepustnicy na identyczna i co ? Lipa... od razu troche sie wkurzylem, bo myslalem ze jestem madrzejszy niz handlarz i rozwiaze problem w 5 minut... rozwiazalem w 15 Kiedys opisywalem podobny przypadek Łukasza tutaj na forum, mial problem z przepustnica, wymienil kilka sztuk, a problem nadal wystepowal. Okazalo sie ze u niego wtedy wybuchl jakis kondensator w sterowniku silnika, wiec od razu przyszla mi na mysl podmiana. Akurat mialem ms42 na stanie wiec wgralem soft bez ews i bingo! Auto odpalilo i od razu sprawdzilem odcinke
Rozebralem oryginalny sterownik i okazalo sie ze wybuch dokladnie ten sam kondensator co u Łukasza, czyli chyba mozna to uznac za typowa usterke m52tu? Dodatkowo wypalilo cala sciezke na plytce
Auto uruchomione wiec mozna grzebac dalej. Kluczyk byl rozciety a w nim pestka ews ktora nie miesci sie w obudowie co wkurzalo , wiec przleozylem plytke kluczyka ze sprawna koscia i cekwa i modul ews z innego auta. Kluczyk sklejony, zakodowany wiec nawet centralny dziala z ori pilota
Nastepna rzecz to lampy - byly juz mocno zapyziale, szczegolnie prawa, wiec krazek 400, 800 , recznie papier wodny 1000 i klar. Efekt? Jest, ale jeszcze musze je rozkleic i wyczyscic od srodka bo jest nalot, przy okazji wymienie regulatory bo w obydwoch lampach pekniete
Wczoraj podnioslem auto na podnosniku zeby zobaczyc co tam z wydechem okazalo sie, ze chyba chcieli dobierac sie do katalizatorow. Sruby obciete z jednej rury ale sa zapieczone, nie mogli wyjac wiec dali sobie spokoj no ale zostawili rozszczelniony uklad. Do ogarniecia w najblizszym wolnym czasie. Przy okazji sprawdozny stan podwozia i tutaj zdziwienie, bo wiekszosc aut z wierzchu ladne a od spodu zgnilizna, tutaj pomijajac dziure w progu ktora w sumie jest z zewnetrznej strony, to spod auta jest bardzo ladny! Z zawieszenia do zrobienia tylko jeden lacznik stabilizatora z przodu, poza tym nie ma sie do czego doczepic.
Oczywiscie nie dziala tylna wycieraczka, jest tak zapieczona ze nie wiem czy bedzie dzialac + pare innych bolaczek
Nerki wczoraj pomalowalem na czarno, oczywiscie bez przykladania sie wiec srednio wyszlo, ale na pewno beda ladniejsze niz ten chrom z glonami
Jako ze w e46 ciagle jest cos do roboty, a musze codziennie nim sie poruszac i nie moge rozebrac na dluzej to musialem cos kupic do przmeieszczania sie.
Kryterium bylo jedno - ma byc tanio no bo w koncu po co mi kolejne auto ?
Auto kupione na prawde tanio z malym problemem, jak twierdzil sprzedawca - przepustnica, silnik nie wkrecal sie na obroty, dlawil sie.
M54 czy tez M52tu mam dosc obcykane wiec stwierdzilem ze gruz bedzie dobry do naprawy i tanio przelatam zime, a do tego mam kupe czesci na podmianke do naprawy.
Co ciekawe auto wziete od handlarza (komis z tanimi gruzami), ktory z autem nie mogl dojsc do ladu przez prawie pol roku Stan auta prawie agonalny, ale wyprowadze ja troche i jeszcze posluzy. Jedyna rzecz w naprawde dobrym stanie to opony zimowe, pewnie jakies nalewki ale bieznika sporo
Oczywiscie choinka na liczniku , dorabiane pastylki ews, czesciowo rozebrana w komorze silnika, moduly wystajace na kablach pod schowkiem, rozszczelniony wydech, instalacja gazowa odlaczona, spore zaprawki robione minią z pedzla dziura w progu, drugi wgniecony.
Wiec e39 wjechalo na warsztat, szybka podmiana przepustnicy na identyczna i co ? Lipa... od razu troche sie wkurzylem, bo myslalem ze jestem madrzejszy niz handlarz i rozwiaze problem w 5 minut... rozwiazalem w 15 Kiedys opisywalem podobny przypadek Łukasza tutaj na forum, mial problem z przepustnica, wymienil kilka sztuk, a problem nadal wystepowal. Okazalo sie ze u niego wtedy wybuchl jakis kondensator w sterowniku silnika, wiec od razu przyszla mi na mysl podmiana. Akurat mialem ms42 na stanie wiec wgralem soft bez ews i bingo! Auto odpalilo i od razu sprawdzilem odcinke
Rozebralem oryginalny sterownik i okazalo sie ze wybuch dokladnie ten sam kondensator co u Łukasza, czyli chyba mozna to uznac za typowa usterke m52tu? Dodatkowo wypalilo cala sciezke na plytce
Auto uruchomione wiec mozna grzebac dalej. Kluczyk byl rozciety a w nim pestka ews ktora nie miesci sie w obudowie co wkurzalo , wiec przleozylem plytke kluczyka ze sprawna koscia i cekwa i modul ews z innego auta. Kluczyk sklejony, zakodowany wiec nawet centralny dziala z ori pilota
Nastepna rzecz to lampy - byly juz mocno zapyziale, szczegolnie prawa, wiec krazek 400, 800 , recznie papier wodny 1000 i klar. Efekt? Jest, ale jeszcze musze je rozkleic i wyczyscic od srodka bo jest nalot, przy okazji wymienie regulatory bo w obydwoch lampach pekniete
Wczoraj podnioslem auto na podnosniku zeby zobaczyc co tam z wydechem okazalo sie, ze chyba chcieli dobierac sie do katalizatorow. Sruby obciete z jednej rury ale sa zapieczone, nie mogli wyjac wiec dali sobie spokoj no ale zostawili rozszczelniony uklad. Do ogarniecia w najblizszym wolnym czasie. Przy okazji sprawdozny stan podwozia i tutaj zdziwienie, bo wiekszosc aut z wierzchu ladne a od spodu zgnilizna, tutaj pomijajac dziure w progu ktora w sumie jest z zewnetrznej strony, to spod auta jest bardzo ladny! Z zawieszenia do zrobienia tylko jeden lacznik stabilizatora z przodu, poza tym nie ma sie do czego doczepic.
Oczywiscie nie dziala tylna wycieraczka, jest tak zapieczona ze nie wiem czy bedzie dzialac + pare innych bolaczek
Nerki wczoraj pomalowalem na czarno, oczywiscie bez przykladania sie wiec srednio wyszlo, ale na pewno beda ladniejsze niz ten chrom z glonami
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Przeczytal calosc troszke mi to zajelo
Ale doszedlem do jednego, zima mozna bedzie na spokojnie latac bokiem i nie martwic sie ze cos sie rozwali
Zebyś tylko nie popadl w paranoje i nie zaczal go ratowac
Ale doszedlem do jednego, zima mozna bedzie na spokojnie latac bokiem i nie martwic sie ze cos sie rozwali
Zebyś tylko nie popadl w paranoje i nie zaczal go ratowac
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
wlasnie mi przypomnieliscie o jeszcz jednej jakze cieszacej w zimie usterce - nie dziala ABS i ASC
Standardowo uszkodzony sterownik pompy ABS, uzywane sprawne to jakis dramat - chca nawet po 600pln do takiego starego trupa Ktos probowal juz ja naprawiac ale nieudolnie, nie wiem czy uda sie poprawic, ale proby beda podejmowane.
Co do reanimacji to troche musze, w takim stanie pozniej bedzie ciezko sprzedac. Zainwestuje tez w pare rzeczy ktore przy sprzedazy bede mogl wyciagnac
Cene samego auta udalo sie dosc mocno zbic, wiec te ugrana kwote uznaje ze moge przeznaczyc na inwestycje w tego trumniaka
Zapomnialem tez dopisac ze wymienilem alternator ktory mialem w zapasie, ten w aucie mial chinski regulator napiecia i wariowalo od 13 do 14,5v
Standardowo uszkodzony sterownik pompy ABS, uzywane sprawne to jakis dramat - chca nawet po 600pln do takiego starego trupa Ktos probowal juz ja naprawiac ale nieudolnie, nie wiem czy uda sie poprawic, ale proby beda podejmowane.
Co do reanimacji to troche musze, w takim stanie pozniej bedzie ciezko sprzedac. Zainwestuje tez w pare rzeczy ktore przy sprzedazy bede mogl wyciagnac
Cene samego auta udalo sie dosc mocno zbic, wiec te ugrana kwote uznaje ze moge przeznaczyc na inwestycje w tego trumniaka
Zapomnialem tez dopisac ze wymienilem alternator ktory mialem w zapasie, ten w aucie mial chinski regulator napiecia i wariowalo od 13 do 14,5v
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Na zime idealny, marzy mi sie taki gruz ale w e30
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
To samo miałem na myśli Przyznaj się, że nie było już co dłubać przy kompocie i tourasie, to kupiłeś sobie kolejną zabawkęMiłosz pisze:Czy oby na pewno to nie nowy "budżetowy" projekt ?
Jedno jest pewne, trafiła w dobre ręce, na pewno wyjdzie jej to na dobre Powodzenia w reanimacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 2673 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krychap
-
- 5 Odpowiedzi
- 2472 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1717 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xzzxvvx
-
- 8 Odpowiedzi
- 2452 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 2 Odpowiedzi
- 360 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg