e 46 2.0d 136km ciężko pali na ciepłymsilniku

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
taldeko
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 18, 21:13
BMW: e 46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw

#1

Post autor: taldeko »

Witam.To mój pierwszy post na tym forum.Problem mam tego typu że auto cięzko odpala na ciepłym silniku.Jeśli silnik jest zimny nawet w zimie przy -15 to auto odpala na pol obrotu,problemy zaczynają się gdy silnik się nagrzeje.Jeśli wskazówka temp stoi w pionie to po zgaszeniu da się odpalic auto,jeśli postoi trochę i silnik ostygnie to zaczyna się problem,trzeba kręcic dość długo żeby zapalił i z rury leci biały dym o zapachu ropy po czym odpala i jest ok.Silnik jak pracuje nie ma braku mocy,dodam ze auto ma zrobiona mape na kompie i rwie asfalt.Po wizycie na kompie w zasadzie żadnych błędów.Mechanik powiedział że problem może tkwic w zmianie oprogramowania i dlatego nie pali.Pojechałem do pana który zajmuje sie elektronika samochodową żeby wgrac fabryczny program w celu sprawdzenia tej opcji-bez efektu problem nie znikł.Dodam że jest jeszcze jeden dziwny objaw a mianowicie w momencie gdy auto np.dojeżdza do swiatel ledwo sie toczy to tak jakby traciło raz na jakis czas zapłon w momencie gdy sie zatrzyma silnik pracuje równo.Przypuszczam że dlatego padla opcja ze to wina kompa.Ma ktos może podobny problem gdzie szukac i czego?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Podaj błędy z inpa, obstawiam vp44.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
taldeko
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 18, 21:13
BMW: e 46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw

#3

Post autor: taldeko »

Auto bylo podpiete prawie godz do komputera i z bledow wyszly jakies 3 rzeczy nie majace wpływu na prace silnika tak powiedzial mechanik czujnik halla sprawny temp paliwa ok kat ustawienia wtrysku ok podobno wszystkie parametry ktore maja wplyw na prace silnika i pompy byly w normie dlatego mechanik na 99% mowil ze pompe by ruszał na samym koncu.Dlatego skierowal sie w strone programu a dokladnie mapy.Teraz moje pytanie czy podlaczenie do kompa moze jednoznacznie wykluczyc badz tez wskazać ze to wina pompy.Kolejne pytanie czy samo wgranie nowego programu wystarczy czy trzeba nowy komp z fabrycznym programem.Pan-elektronik samochodowy ktory wgrywal program stwierdził ze wgral i to nie pomogło natomiast zasugerowal ze zwiekszenie dawki startowej pomoze.Na to ten pierwszy mechanik stwierdzil ze samo wgranie nic nie da trzeba nowy komp podlaczyc.Dodam ze jeden i drugi sa z polecenia a pierwszy siedzi robi bmki.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Co ma program do tego? %) można oczywiście wgrać ori soft, ale to przecież miałeś robione. Czym były sprawdzane te błędy? Chciałbym poznać te co były
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
taldeko
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 18, 21:13
BMW: e 46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw

#5

Post autor: taldeko »

Powiem szczerze nie wiem czym bo nie znam sie na tym a nie pytalem byl podpiety laptopZ tego co pamietam to poduszka wentylator bo byl odpiety bo sterownik chyba do wymiany i cos z abs stalem przy gosciu a on mi wszystko tlumaczyl.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#6

Post autor: trandolf »

Obstawiam źle ustawioną pompę VP44 Trzeba sprawdzić ustawienie pompy DIS-em, albo ISTA
taldeko
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 18, 21:13
BMW: e 46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw

#7

Post autor: taldeko »

Z tego co pamietam to mowil ze kat wtrysku i pompy jest idealnie ustawiony.Czy na kompie mozna zdiagnozować ze to pompa jest do naprawy????
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”