Dziwne grzanie się silnika ..

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
popularny123
Posty: 2
Rejestracja: 25 lis 18, 1:12
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gniewino

#1

Post autor: popularny123 »

Witam . Mam problem kupiłem bmw E46 turing 1.9benzyna /gaz 118km . Silnik M .
Na postoju auto grzeje się do krytycznej temperatury . Jak wciska gaz tak na 2.5 tysiąca obrotów temperatura normuje się. Po chwili puszczenie gazu znowu rośnie .
Tak samo ogrzewanie na wysokich obrotach grzeje na niskich nie . Co może być przyczyną ... ?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

co to jest silnik M? ma naklejony znaczek M-Power? :lol:

obstawiam rozsypany wirnik pompy wody
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
popularny123
Posty: 2
Rejestracja: 25 lis 18, 1:12
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gniewino

#3

Post autor: popularny123 »

Czyli pompa wody do wymiany ? Można to jakoś szybko sprawdzić
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika płynu, odpal silnik i sprawdź czy jest przelew.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#5

Post autor: tomx »

Na 99.9% masz zerwany wirnik pompy wody - jej wymiana nie jest skomplikowana. Spuszczasz płyn, ściągasz nakładkę do zasysania powietrza, ściągasz wentylator z chłodnicy, ściągasz pasek wielorowkowy i voila, masz już dostęp do pompy wody. Wykręcasz ją (pewnie wypłynie trochę płynu, więc daj jakiś szmatek), czyścisz gniazdo gdzie wchodzi pompa, dajesz nową uszczelkę, skręcasz i składasz. Potem proces uzupełnienia płynu i odpowietrzenia układu.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#6

Post autor: Grzechu16 »

tomx pisze: 29 lis 18, 9:27 ściągasz nakładkę do zasysania powietrza, ściągasz wentylator z chłodnicy
Z tego co pamiętam nie ma konieczności demontażu tych elementów w przypadku silnika m43, tam jest sporo miejsca pod maską.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”