Działanie DISA M54b25

Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#1

Post autor: mato15 »

Witam zamieszczam film jak pracuje u mnie zawór DISA, na poczatku widać ze sie otwiera i zamyka to za pomocą INPY ją aktywuje i dezaktywuje czyli działa, potem wychodzę całkiem z INPA i zawór szaleje, w znajomego w m54b30 jest zamknięta do 3500 rpm potem się otwiera u mnie wygląda to tak ze sie zamyka i otwiera i przeważnie pozostaje w pozycji otwartej. Co o tym myślicie, czy ona pracuje prawidłowo? (cięgno w stronę gruszki /\ DISA zamknięta, na dół \/ pozycja "0" otwarta)

Link do filmu
https://www.youtube.com/watch?v=pnEkKuJVchg
darekbmw
Posty: 6
Rejestracja: 1 maja 17, 21:39
BMW: 325ti
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#2

Post autor: darekbmw »

Odpalasz auto to zawór disa powinien być zamknięty czyli cięgno w stronę gruszki i tak do ok 4000rpm
Przy ok 4000rpm disa powinna się otworzyć tak jest u mnie w m54b25
Przy tak działającej disie jak u ciebie na pewno masz problem z płynnym ruszaniem i płynną zmianą biegów
kmb007
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 17, 13:05
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kmb007 »

Sluchajcie ja rowniez mam problem ze swoja DISA. U mnie w ogole sie nie rusza i ciagle jest w pozycji otwartej. Podlaczam sie inpa, robie test i nie rusza sie, ale za kazdym razem kiedy go wlaczam i wylaczam slysze tekie klikniecie. Pojechalem do kolesia ktory rozbiera BMW kupic od niego uzywana DISe. Podlaczylem pod kabel zasilajacy, przekrecilem kluczyk w pozycje 2 i z tego co wiem zawor powienien w tym momencie sie zamknac (jeszcze przed wlaczeniem silnika). Nie mialem przy sobie lapka i INPy zeby inaczej sprawdzic ale raczej na 100% tak powinno byc, po tym co ogladalem w necie. Oddalem DISE i zaczalem sprawdzac czy w ogole prad dochodzi. Bylem prawie pewien ze dochodzi bo skad by byly te klikniecia? Podlaczylem sie pod kabel i mam 12,5V na nim, wiec chyba wszystko ok. Moj zawor DISA rowniez nie jest chyba uszkodzony mechanicznie, bo klapka rusza sie ladnie, oczywiscie jak mam ja w reku, nie zacina sie. Jak przytrzymam zatkniety zawor to odchyla sie maksymalnie 20% wiec wydaje sie byc wszystko ok. Zatem skoro 2 DISy nie dzialaja, prad jest, to o co moze chodzic? Oczywiscie mam przymulenie przy ruszeniu i falowanie obrotow na postoju. Silnik M54b25.
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#4

Post autor: mato15 »

darekbmw pisze:Odpalasz auto to zawór disa powinien być zamknięty czyli cięgno w stronę gruszki i tak do ok 4000rpm
Przy ok 4000rpm disa powinna się otworzyć tak jest u mnie w m54b25
Przy tak działającej disie jak u ciebie na pewno masz problem z płynnym ruszaniem i płynną zmianą biegów
TAK JEST! Trzeba się przyłożyć żeby płynnie ruszyć, przy zmienie biegów kangury... Kolego co z tym zrobić? DISA niesprawna czy coś ze sterowaniem?
darekbmw
Posty: 6
Rejestracja: 1 maja 17, 21:39
BMW: 325ti
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#5

Post autor: darekbmw »

Miałem tak samo tylko że robiłem swap z n42 na m54 w BMW E46 compact soft miałem z coupe m54 zmieniłem na oryginalny z 325ti E46
W tym samym czasie zmieniłem rolkę napinacza alternatora bo się zacierała i powodowała duży opór wyczyściłem wszystkie wtyczki przy dme środkiem do czyszczenia styków elektrycznych podłączyłem dme i skasowałem wszystkie adaptacje i odpalam.
Odpalił idealnie disa wciągnięta czyli zamknięta i tak pozostało disa podczas odpalania jest zamknięta i tak do ok 4000rpm pozostaje zamknięta przy ok 4000rpm otwiera się tak jak powinno być,rusza się idealnie zmiana biegów płynna nie to auto jest dużo mocniejszy
Nie mam pojęcia jaka była przyczyna że disa nie działała jak powinna może zmiana softu albo rolka powodowała duży opór czy czyszczenie styków
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#6

Post autor: mato15 »

Na początek psikne te styki przy komputerze, wystarczy zwykły preparat do styków? Rolkami też sie musze zainteresować bo jak samochód stoi z 2 dni to po odpaleniu slysze jakiś pisk jakby łożysko przytarte, potem przestaje. Wiesz może jak sprawdzić aktualny sterownik silnika i jaki jest najnowszy soft do m54b25?
darekbmw
Posty: 6
Rejestracja: 1 maja 17, 21:39
BMW: 325ti
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#7

Post autor: darekbmw »

Tu masz dokładną instrukcję jak zrobić aktualizację sterownika
https://youtu.be/sIKY3716isQ
https://youtu.be/p75n26MCx2A
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#8

Post autor: mato15 »

Dzięki zaraz to sprawdzę, póki co psikłem kontaktem te styki w DME i bez poprawy

Trochę poczytałem o tej aktualizacji i niby mam kabel, inpa działa chociaż nie wiem czy do końca dobrze bo do kilku modułów mi się nie łączy ale chyba sam się tego nie podejmę, trochę się boje :p
darekbmw
Posty: 6
Rejestracja: 1 maja 17, 21:39
BMW: 325ti
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#9

Post autor: darekbmw »

U mnie tak działa ok 4000rpm otwiera się
https://youtu.be/cG9j5HUb5OQ
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#10

Post autor: mato15 »

Mam stara zepsuta dise, zakleje klapkę na zamknięta na stałe i zobaczę czy będzie poprawa przy ruszaniu i zmianie biegów. Nie mam nikogo z 2. 5l żeby podmienić dise
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”